Disco 2 V8 4.0 remmen motor etc

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Disco2Sava

Re:Disco 2 V8 4.0 remmen motor etc

Berichtdoor Disco2Sava » 14 Sep 2012, 22:05

Disco2Sava schrijft:

Instrumenten cluster verwijderen..lampjes doen het weer in principe na vervangen van zekering nr 33(?), behalve ergens in het midden, tussen de toerenteller en snelheidmeter. Daar is waarschijnlijk een lampje kaduk. Ook van de airco bediening werken de lampjes niet in de knoppen. Dat is wel wat aparter gezien ik nooit zou verwachten dat ze allemaal kapot gaan. Zitten er uberhaupt wel lampjes in die knoppen? Ik bedoel de knoppen voor + en - temp, knp AUTO, ECON. etc..

Zelfde zekering is weer doorgebrand! Dat kan ik nou echt niet hebben, mechanisch kan ik veel, op E&I gebied ben ik een totale leek! Vorige keer zat er ook een 15A ipv 10A zekering in, en zelfs die was doorgebrand. Ik zal morgen maar eens checken hoe het zit met de lampjes. Voorlopig heb ik weer een nieuwe 10A zekering in gezet.

Ook mijn radio raakt steeds zijn memory kwijt.

Groeten, S.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Sep 2012, 22:37

Dashboard zit bij stadslicht erbij dacht ik...bij links of rechts, kortom, niet beperken tot dashboard dus met zoeken.... recent een aanhanger getrokken? dan kan daar ook de fout in zitten.

overigens is de bedrading achter een zekering er op berekend dat de zekering de stroom door de draden beperkt. Ga je nu zwaardere zekeringen er in steken, dan loop je het risico dat er een keer wat draden te warm gaan worden met alle gevaren van dien...

De radiostekker is een iso stekker.... om een of andere vage reden worden de constante en geschakelde plus in deze stekker door sommige auto- en radiofabrikanten omgedraaid...
beetje afhankelijk van het radiomerk zit er in de rode en in de gele draad een stekker zodat je deze ook kunt wisselen..
gone

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 17 Sep 2012, 22:24

Stadlicht zou heel goed kunnen. Eerst had ik de airco unit eruit gehaald omdat de laatste keer de kortsluiting kwam toen ik daar bezig was. Gelijk maar de lmapjes vervangen welke ik vorige week had opgehaald bij de dealer. Jammer had de dealer me te weinig meegegeven..verwacht je eerder bij een stahlie! Maar goed, in tussen weet ik bij blindelings hoe dat ding eruit moet dus dat is ook geen probleem. Ook de stereo weer eruit gehaald, ook weinig bijzonders. Knopje van CV, ook niks..
Ben al 3 setjes reserve zekeringen verder, van 10-30A, ze gaan allemaal even lang mee, een kwart seconde!

En toevallig liep ik voor de auto langs en zag ik in de rechter koplamp het kleine lampje niet branden(dimlicht?, eerste klick op de lichtschakelaar). Ik had geen tijd meer, en ook geen lampje voor handen om het uit te proberen, maar dit zou dus de boosdoener kunnen zijn?

Ik plaats zo nog wat foto's.

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 17 Sep 2012, 22:53

Rechter koplamp

Linker koplanp

Zo is het wat makkelijker :)

Waar is deze stekker van. Kwam hem bij beide koplampen tegen?

Airco unit, lampjes verwijderen, en close up van haakje.

Oh ja, luchtfilter, eergisteren of zo vervangen :)

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 17 Sep 2012, 23:09

Ik zit te kijken welk lampje ik nou moet kopen, maar...het lijkt alsof het lampje gewoon goed is. Zit geen zichtbare breuk tussen.

Pff..had ik ze even moeten omwisselen!

Terug naar “Techniek”