Oh ja, ook nog een litertje PAS vloeistof gekocht en bijgevuld. Ontbrak in totaal iets van 150 ml. Kreng kost wel 40e de liter!
Al met al, toch een uurtje of 2-3 bezig geweest zonder merkbaar resultaat. Weet iig wel hoe het moet voor de volgende keer :D
Wat ik ook heb opgemerkt maar ben vergeten er een foto van te maken, tpv kleppendeksel waar de b.kabels lopen is er een witte aanslag. Kan het zijn van het doorslaan van kabels? Dan heb ik gelijk de boosdoener of iig een van.
Groeten, S.
Disco 2 V8 4.0 remmen motor etc
-
Disco2Sava
Re:Disco 2 V8 4.0 remmen motor etc
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!
-
Roger B.
bougiekleur is niet echt dramatisch, maar de elektrodenafstand lijkt wel vrij groot (lastig te bepalen op een foto) nieuwe plaatsen kan geen kwaad.. en bij het plaatsen ff de elektrodenafstand checken/afstellen...
luchtbalgen idd ongeveer 200euro de set bij oa paddockspares, vervangen van balgen voor balgen is half uurtje werk, hoeveel werk demontage van de veren is weet ik niet. Maar of je er bent met alleen balgen plaatsen waag ik te betwijfelen
luchtbalgen idd ongeveer 200euro de set bij oa paddockspares, vervangen van balgen voor balgen is half uurtje werk, hoeveel werk demontage van de veren is weet ik niet. Maar of je er bent met alleen balgen plaatsen waag ik te betwijfelen
gone
-
Disco2Sava
Ik zie het wel, voorlopig de reeds aangesneden items afwerken. Als ik me goed heb ingelezen moeten de balgen ook ingeleerd worden dmv diagnose aparatuur. Knopjes enz zit er allemaal nog. Even voor mezelf resume..
Aan te kopen onderdelen:
-luchtfilter
-bougies
-bougiekabels
-ruitwisserbladen!!
-lampjes dashboard
Wat betreft ruitwisserbladen..de mijne staan een stukje van de ruit af?? Heb gekeken op google enz, en schijnt dat het specialtjes zijn! Waarschijnlijk heeft iemand er gewone bladen op gezet. Het veertje wat de knik naar beneden trekt ziet er voor de rest goed uit, niet gebroken of uitgerekt oid.
Als mijn Engels nog steeds afdoende is zou ik de complete wissers kunnen overzetten van een D1 en dan zou ik wel gewone bladen kunnen gebruiken..
Pff..weer een verslag :D
Aan te kopen onderdelen:
-luchtfilter
-bougies
-bougiekabels
-ruitwisserbladen!!
-lampjes dashboard
Wat betreft ruitwisserbladen..de mijne staan een stukje van de ruit af?? Heb gekeken op google enz, en schijnt dat het specialtjes zijn! Waarschijnlijk heeft iemand er gewone bladen op gezet. Het veertje wat de knik naar beneden trekt ziet er voor de rest goed uit, niet gebroken of uitgerekt oid.
Als mijn Engels nog steeds afdoende is zou ik de complete wissers kunnen overzetten van een D1 en dan zou ik wel gewone bladen kunnen gebruiken..
Pff..weer een verslag :D
- Thomas Td5
Disco2Sava schrijft:
Geldnood? :blink: :blink:
Een setje wisserbladen is zo duur ook weer niet. Laatste keer was het rond de 20 euro meen ik, gewoon bij de dealer.
Je hoeft niet moeilijk te doen als het ook makkelijk kan.
Geldnood? :blink: :blink:
Een setje wisserbladen is zo duur ook weer niet. Laatste keer was het rond de 20 euro meen ik, gewoon bij de dealer.
Je hoeft niet moeilijk te doen als het ook makkelijk kan.
-
Disco2Sava
Ik liet me even meeslepen door de reacties op de USA fora :D Maar als het idd zo is, een 2-3 tientjes dan is er niks aan de hand.
Trouwens, wisserbladen mogen van de lijst af, heb op de knik een druppeltje olie gemorst en de boel goed gangbaar gemaakt, en nou sluiten ze wel mooi aan op de vooruit. Weer een ding opgelost! :D
Trouwens, wisserbladen mogen van de lijst af, heb op de knik een druppeltje olie gemorst en de boel goed gangbaar gemaakt, en nou sluiten ze wel mooi aan op de vooruit. Weer een ding opgelost! :D
Betreffende de bougiekabels, deze heb ik laatst vervangen en loopt weer super. Bij was er tenminste 1 waarbij de kern weggerot was... Aan de buitenkant zag je dus niets.
Bij vervangen kabels 1 voor 1 doen, werkt makkelijker. Of anders heb ik een PDF voor je waarop staat van welke cilinder naar welk plekje op de bobine moet.
Bij vervangen kabels 1 voor 1 doen, werkt makkelijker. Of anders heb ik een PDF voor je waarop staat van welke cilinder naar welk plekje op de bobine moet.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
-
Disco2Sava
Ik ben gisteren wezen inkopen, bij de dealer! Zette me banksaldo terug voor een 360 euro! Terwijl ik maar weinig gekocht had. Nou ja, weinig..
8x bougie
automaat setje
lampjes interieur
luchtfilter
filter ace gebeueren(ik check nog even de mijne of die nog goed is, anders breng ik hem terug, 80euro! Schijnt een vaak voorkomend kwaaltje te zijn.)
Raar dat ze geen vloeistoffen verkopen..
Dat zou handig zijn zo'n pdf. Ik zal het proberen om een voor een te doen, maar je weet het maar nooit. Mail?
8x bougie
automaat setje
lampjes interieur
luchtfilter
filter ace gebeueren(ik check nog even de mijne of die nog goed is, anders breng ik hem terug, 80euro! Schijnt een vaak voorkomend kwaaltje te zijn.)
Raar dat ze geen vloeistoffen verkopen..
Dat zou handig zijn zo'n pdf. Ik zal het proberen om een voor een te doen, maar je weet het maar nooit. Mail?
-
Roger B.
check verhaal over ace filter op discovery2.co.uk ff, schijnt dat ze er verdomd lastig uit gaan en de boel makkelijk schade op loopt
en tja, keuzes die je maakt...bij de dealer voor veel geld of in engeland voor veul weiniger
en tja, keuzes die je maakt...bij de dealer voor veel geld of in engeland voor veul weiniger
gone
-
Disco2Sava
De filter heeft een gaatje met M6 draad. Heb dus een boutje M6 meegenomen met een grote ring.
Oh ja, wat een blunder. Ik had ook gelezen dat een SAI filer het geluid kon verminderen. Maar de dealer kon het even niet vinden, en uiteindelijk: 'Maar meneer, u heeft helemaal geen SAI pomp!'
Verdorie..had helemaal niet onder de motorkap gekeken voor dat SAI gebeuren.
Ik had ook gelezen dat je een stall test kon uitvoeren om zo te checken of je koppelomvormer goed is. Houdt in dat je met warme motor je automaat in D zet, de remmen vol intrapt om daarna je gaspedaal te vloeren.
Bij een V8, als je onder de 1300 toeren zit is er iets mis met je koppelomv. - tussen de 1300 en 2200 is je motor aan de zwake kant - tussen 2200 en 2400 is alles in orde. Ik kwam uit op net 2250.
Oh ja, wat een blunder. Ik had ook gelezen dat een SAI filer het geluid kon verminderen. Maar de dealer kon het even niet vinden, en uiteindelijk: 'Maar meneer, u heeft helemaal geen SAI pomp!'
Verdorie..had helemaal niet onder de motorkap gekeken voor dat SAI gebeuren.
Ik had ook gelezen dat je een stall test kon uitvoeren om zo te checken of je koppelomvormer goed is. Houdt in dat je met warme motor je automaat in D zet, de remmen vol intrapt om daarna je gaspedaal te vloeren.
Bij een V8, als je onder de 1300 toeren zit is er iets mis met je koppelomv. - tussen de 1300 en 2200 is je motor aan de zwake kant - tussen 2200 en 2400 is alles in orde. Ik kwam uit op net 2250.
-
Disco2Sava
Wat betreft keuzes..ik heb heus geen overschot aan geld. Ik dacht bij de dealer weg te komen met een 150 euro. Dit gebeurt me niet een tweede keer, was allemaal klein spul en dat zette me op het verkeerde been dat ook de rekening klein zou uitpakken.