Wie weet raad?
Als ik met Pedro achteruit de oprit af wil is het net of hij er geen zin in heeft.
Zodra ik de koppeling op laat komen gaat hij "bokkend" en schokkend rijden.
Eenmaal de oprit af en in zijn 1 weer het zelfde, bokkend vooruit, warm of koud maakt niet veel uit
ook wegrijden bij een stoplicht gaat niet echt soepel.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Alvast bedankt voor de tips.
Tony en Pedro
Santana 6 cyl diesel, 1983
"Bokkend" rijden
-
Roger B.
Re: "Bokkend" rijden
omschrijf het probleem wat duidelijker, is het alleen tijdens het op laten komen van de koppeling, of ook als je de koppeling helemaal los hebt gelaten
is het alleen bij optrekken tot bepaald toerental, of ook als je afgeremd hebt en weer ga bijgeeft enz enz .... hoe meer detail je vermeld, hoe gerichter er antwoord gegeven kan worden
is het alleen bij optrekken tot bepaald toerental, of ook als je afgeremd hebt en weer ga bijgeeft enz enz .... hoe meer detail je vermeld, hoe gerichter er antwoord gegeven kan worden
gone
Re:"Bokkend" rijden
Is idd alleen bij het wegrijden vooruit of achteruit in laag toerental.
Als we aan het rollen zijn is er geen probleem meer, ook de andere versnellingen gaan zoals het hoort.
Als we aan het rollen zijn is er geen probleem meer, ook de andere versnellingen gaan zoals het hoort.
durf de koppeling niet ineens helemaal op te laten komen, zeker niet in de achteruit, hij schokt en bokt dat ik bang ben dat er iets afbreekt....
-
Roger B.
happende koppeling, mogelijk veroorzaakt door olielekkage lijkt het meest aannemelijke
gone
- Hans Laro 88
Hoi,
Is dit al opgelost? Ik heb dit eens gehad bij een ander merk. Toen was het een slecht toplager. Dat is het lager in het vliegwiel waar de prise as van de versnellings bak in zit. Die gaat dan bewegen/rammelen haaks op zijn lengterichting waardoor de koppeling niet fijn aangrijpt,maar onder een veranderende hoek. Hij gaat als het ware hakken.
Succes,
Hans
Is dit al opgelost? Ik heb dit eens gehad bij een ander merk. Toen was het een slecht toplager. Dat is het lager in het vliegwiel waar de prise as van de versnellings bak in zit. Die gaat dan bewegen/rammelen haaks op zijn lengterichting waardoor de koppeling niet fijn aangrijpt,maar onder een veranderende hoek. Hij gaat als het ware hakken.
Succes,
Hans
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Was 8 september dus zal haast wel.
Jammer genoeg geen feedback.
Gebeurt helaas wel vaker.
Jammer genoeg geen feedback.
Gebeurt helaas wel vaker.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
- willem de kort
Bij mij hetzelfde probleem, maar ben eerst nog naar mijn verdwijnende koelvloeistof aan het zoeken
Inderdaad 'happende' koppelingsplaten..
Gebeurd als ze te heet zijn geworden, door slippen, verkeerd afgesteld pedaal, etc.
Gebeurd als ze te heet zijn geworden, door slippen, verkeerd afgesteld pedaal, etc.
- Range Rover Classic (chassis 1974, rest 1990)
- Jaguar Sovereign XJ12 1985
- BMW 318i 2003
- LandRover 110 1983 (sold)
- Mini Clubman 2012 (sold)
- Jaguar Sovereign XJ12 1985
- BMW 318i 2003
- LandRover 110 1983 (sold)
- Mini Clubman 2012 (sold)
willem de kort schreef:Bij mij hetzelfde probleem, maar ben eerst nog naar mijn verdwijnende koelvloeistof aan het zoeken
Een geniepige verdwijnplaats kan ook nog een lekke kachel-radiator zijn .... (heb het helaas bij mijn peugje aan de hand en daar moet het complete dashboard eruit voor je bij de kachel kunt...)
groetjes, Fenna
(die het weekend wel onder de sleutelpannen is