Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Disco2Sava
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 Sep 2012, 22:33

Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Disco2Sava » 08 Sep 2012, 13:37

Hoi Iedereen,

Een vraag mbt de automaat bak. Het lijkt me, met de nadruk op lijkt, dat mijn bak slipt als ik vooruit wil komen. Als ik het gaspedaal intrap hoor ik de motor flink tekeer gaan maar er komt weinig(naar mijn mening) acceleratie uit voort. Ook zie ik de naald van de toerenteller flink stijgen, naarmate ik het gaspedaal indruk, en dan blijft het naaldje daar staan, km naald komt dan langzaam op.
Het kan ook zijn dat mijn verwachtingen hoger waren van een V8 4.0. Het kan ok zijn dat ik een bv 200D gewend ben, ook met automaat, waarvan je het gaspedaal intrapt en dan alles in slow motion op gang komt. Stoombootje :)

Misschien ook dat geluid.. In een andere topic noemde iemand de MAF?

Ik heb even een filmpje gemaakt van de acceleratie.




Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,S.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Roger B. » 08 Sep 2012, 14:24

voor zover ik het zo kan inschatten lijkt het me vrij normaal. Wat me wel opvalt is dat je niet in "D" maar in "3" rijdt....al zou dat voor acceleratie niet uit moeten maken.

De V8 is een grote motor met flinke inhoud en daarvoor betrekkelijk weinig output.... tel daar bij dat je 2100kg met de stroomlijn van een diepvrieskist vooruit probeert te zeulen..... en je begrijpt dat je geen stoplichtsprinter gekocht hebt....

Herrie komt niet van een MAF sensor probleem, dat is eerder het geluid dat een viscofan in meer of mindere mate altijd produceert. Kan meer zijn dan normaal, maar dat zou dan waarschijnlijk in de viscokoppeling zitten
gone

Disco2Sava
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 Sep 2012, 22:33

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Disco2Sava » 08 Sep 2012, 14:44

Dan zal het waarschijnlijk aan mij liggen en dat mijn gevoel me op een verkeerde been zet. Ik rij meestal ook in D, dit was even uitproberen zonder de 4e.

MAF sensor..ik zie het al, is een LMM of een luchthoeveelheid gebeuren. Dan is dit in een verkeerde context geplaatst.

Zou idd de visco kunnen zijn! Daar had ik nog niet aan gedacht.

groeten, S.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Thomas Td5 » 08 Sep 2012, 16:03

Voor zover ik kan zien lijkt de accelaratie normaal. Je toerental en snelheid die ik zie lijken op die van mijn Td5 als ik rij.(Ik heb een Td5 met automaat.)

Wat Roger al zegt, ondanks een V8 is het geen sprinter.

Het geluid kan ik niet beoordelen. Ik hoor het niet goed in het filmpje, maar ik zou ook niet weten wat voor geluiden normaal zijn voor de V8 tijdens het rijden. Als je echt twijfelt over de bijgeluiden moet je misschien naar een Land Rover specialist of dealer gaan. Vreemde geluiden moet je in het echt horen om goed een oordeel te kunnen vormen.

Disco2Sava
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 Sep 2012, 22:33

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Disco2Sava » 08 Sep 2012, 22:12

Met geluiden bedoelde ik eigenlijk het geluid van de motor, net als je met ingetrapte koppelingpedaal gas bijgeeft en slippend de auto laat accelereren. Dan zie je ook de naald van de toeren flink omhoog gaan(voor een diesel flink!) en de km/h naald komt langzaam omhoog.
Maw een flink tekeer gaande motor die langzaam op gang komt.

Dat langzaam valt dus wel mee, en ik hoef ook geen sprinter, zolang ik maar weet dat alles in orde is, en dat was mijn bezorgdheid.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Thomas Td5 » 09 Sep 2012, 12:25

Disco2Sava schrijft:
Met geluiden bedoelde ik eigenlijk het geluid van de motor, net als je met ingetrapte koppelingpedaal gas bijgeeft en slippend de auto laat accelereren. Dan zie je ook de naald van de toeren flink omhoog gaan(voor een diesel flink!) en de km/h naald komt langzaam omhoog.
Maw een flink tekeer gaande motor die langzaam op gang komt.


Een automaat slipt altijd wat. Het is moeilijk in te schatten zo over een forum of het normaal is bij jouw Disco of dat er een probleem is. Dit is iets wat je alleen vast kan stellen door een expert/kenner met de auto te laten rijden.

Disco2Sava
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 Sep 2012, 22:33

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Disco2Sava » 09 Sep 2012, 12:41

Een oliewissel incl filter lijkt me wel op zijn plek.. Helaas heeft dit tot nu toe nooit mijn probleem opgelost bij de oude oldtimer bakken :D Er is altijd wel wat meer aan de hand.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Thomas Td5 » 10 Sep 2012, 10:04

Disco2Sava schrijft:
Een oliewissel incl filter lijkt me wel op zijn plek.. Helaas heeft dit tot nu toe nooit mijn probleem opgelost bij de oude oldtimer bakken :D Er is altijd wel wat meer aan de hand.


Een automaat is een specialistisch iets, als je echt twijfelt moet je eens naar een automatenspecialist gaan en die laten kijken.

Toch in je filmpje zie ik niets vreemds.

Disco2Sava
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 Sep 2012, 22:33

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Disco2Sava » 10 Sep 2012, 12:46

Ik schuif dat dan op verder in de planning. Eerst remmen, en bougie gebeuren.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Disco 2 V8 4.0 slip automaatbak?

Berichtdoor Edward » 10 Sep 2012, 12:53

Disco2Sava schrijft:
Ik schuif dat dan op verder in de planning. Eerst remmen, en bougie gebeuren.



Atf en filter wisselen kost weinig en is als je de historie niet kent sowieso verstandig. Bij een ZF bak maakt dat wel degelijk veel verschil, alleen de kans bestaat dat bij een bak die bijna af is het reinigende effect van schone atf net genoeg is om je bak te laten stoppen met schakelen. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten