Self leveling unit Defender 110 '84

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Zjiep
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 Sep 2011, 13:25

Re:Self leveling unit Defender 110 '84

Berichtdoor Zjiep » 15 Sep 2012, 20:05

en waar te koop?

groet

Roel

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Self leveling unit Defender 110 '84

Berichtdoor RobStewart » 15 Sep 2012, 20:58

Roel ... are you talking about the fietspomp? bandenspanningsmetertje (must be the longest dutch word I have had to type) or this which I said earlier ;)

RobStewart wrote:
Martijn, I think Franc is using this one http://www.paddockspares.com/da5010-air-lift-adjustable-air-helper-springs-def-110-130-pair.html


Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Zjiep
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 Sep 2011, 13:25

Re:Self leveling unit Defender 110 '84

Berichtdoor Zjiep » 15 Sep 2012, 21:30

:blush: :blush: :blush:

Rob, een fietsenpomp kan iknog wel ergens in de garage vinden; een bandenspanningsmetertje ook wel ;)

jaap
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 Apr 2006, 23:25

Re:Self leveling unit Defender 110 '84

Berichtdoor jaap » 16 Sep 2012, 20:20

Ik ben onze 110 aan het restaureren. En ik ga hem er gewoon uit gooien, en zet er achter iets zwaardere veren onder. Dit moet voldoende zijn.

gr.
Zolang mijn geld niet sneller groeit dan ik het uitgeef, blijf ik zwoegen......................

Franc
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 Mar 2009, 13:08
Locatie: Helmond
Contact:

Re:Self leveling unit Defender 110 '84

Berichtdoor Franc » 17 Sep 2012, 08:28

Nadeel daarvan is dat je vrijwel altijd in een hard afgeveerde auto rondrijdt.
De self leveler zorgde voor een (relatief) comfortabele auto, die niet doorzakte bij belading.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re:Self leveling unit Defender 110 '84

Berichtdoor Erik Peters » 17 Sep 2012, 23:29

jaap schrijft:
Ik ben onze 110 aan het restaureren. En ik ga hem er gewoon uit gooien, en zet er achter iets zwaardere veren onder. Dit moet voldoende zijn.

Franc schrijft:
Nadeel daarvan is dat je vrijwel altijd in een hard afgeveerde auto rondrijdt.
De self leveler zorgde voor een (relatief) comfortabele auto, die niet doorzakte bij belading.


Inderdaad heeft een 110 met loadleveler slappere/soepelere veren (16 mm) en rijdt/veert daardoor comfortabel. Op mijn Defender 300 Tdi uit '98 zit ook nog een (defecte) Boge loadleveler. Op dit moment heb ik er de veren (20 mm) onder zitten van een standaard 110 (iets stugger en niet progressief). De 110 TD5 is achter uitgerust met progressieve schroefveren (RKB 101111).

Tegenwoordig zijn er ook "triple" achterveren: 269 Lbs - 315 Lbs - 406 Lbs, RKB500300 (groen-groen-wit) en die schijnen de laatste 3 jaar gemonteerd te zijn op de 110 stawag. Onbelast een centimeter langer dan de RKB 101111 (bruin-paars). Naar ik heb gelezen worden deze veren toegepast tezamen met een torsiestabilisator (achter). Ik zit er over te denken om deze (achter)veren t.z.t. te monteren, het zou iets comfortabeler zijn dan de standaard (progressieve) veren voor een LR zonder loadleveler.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten