en waar te koop?
groet
Roel
Self leveling unit Defender 110 '84
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re:Self leveling unit Defender 110 '84
Roel ... are you talking about the fietspomp? bandenspanningsmetertje (must be the longest dutch word I have had to type) or this which I said earlier ;)
RobStewart wrote:
Rob
RobStewart wrote:
Martijn, I think Franc is using this one http://www.paddockspares.com/da5010-air-lift-adjustable-air-helper-springs-def-110-130-pair.html
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:Self leveling unit Defender 110 '84
:blush: :blush: :blush:
Rob, een fietsenpomp kan iknog wel ergens in de garage vinden; een bandenspanningsmetertje ook wel ;)
Rob, een fietsenpomp kan iknog wel ergens in de garage vinden; een bandenspanningsmetertje ook wel ;)
Re:Self leveling unit Defender 110 '84
Ik ben onze 110 aan het restaureren. En ik ga hem er gewoon uit gooien, en zet er achter iets zwaardere veren onder. Dit moet voldoende zijn.
gr.
gr.
Zolang mijn geld niet sneller groeit dan ik het uitgeef, blijf ik zwoegen......................
Re:Self leveling unit Defender 110 '84
Nadeel daarvan is dat je vrijwel altijd in een hard afgeveerde auto rondrijdt.
De self leveler zorgde voor een (relatief) comfortabele auto, die niet doorzakte bij belading.
Groeten,
Franc.
De self leveler zorgde voor een (relatief) comfortabele auto, die niet doorzakte bij belading.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:Self leveling unit Defender 110 '84
jaap schrijft:
Franc schrijft:
Inderdaad heeft een 110 met loadleveler slappere/soepelere veren (16 mm) en rijdt/veert daardoor comfortabel. Op mijn Defender 300 Tdi uit '98 zit ook nog een (defecte) Boge loadleveler. Op dit moment heb ik er de veren (20 mm) onder zitten van een standaard 110 (iets stugger en niet progressief). De 110 TD5 is achter uitgerust met progressieve schroefveren (RKB 101111).
Tegenwoordig zijn er ook "triple" achterveren: 269 Lbs - 315 Lbs - 406 Lbs, RKB500300 (groen-groen-wit) en die schijnen de laatste 3 jaar gemonteerd te zijn op de 110 stawag. Onbelast een centimeter langer dan de RKB 101111 (bruin-paars). Naar ik heb gelezen worden deze veren toegepast tezamen met een torsiestabilisator (achter). Ik zit er over te denken om deze (achter)veren t.z.t. te monteren, het zou iets comfortabeler zijn dan de standaard (progressieve) veren voor een LR zonder loadleveler.
Groet,
Erik.
Ik ben onze 110 aan het restaureren. En ik ga hem er gewoon uit gooien, en zet er achter iets zwaardere veren onder. Dit moet voldoende zijn.
Franc schrijft:
Nadeel daarvan is dat je vrijwel altijd in een hard afgeveerde auto rondrijdt.
De self leveler zorgde voor een (relatief) comfortabele auto, die niet doorzakte bij belading.
Inderdaad heeft een 110 met loadleveler slappere/soepelere veren (16 mm) en rijdt/veert daardoor comfortabel. Op mijn Defender 300 Tdi uit '98 zit ook nog een (defecte) Boge loadleveler. Op dit moment heb ik er de veren (20 mm) onder zitten van een standaard 110 (iets stugger en niet progressief). De 110 TD5 is achter uitgerust met progressieve schroefveren (RKB 101111).
Tegenwoordig zijn er ook "triple" achterveren: 269 Lbs - 315 Lbs - 406 Lbs, RKB500300 (groen-groen-wit) en die schijnen de laatste 3 jaar gemonteerd te zijn op de 110 stawag. Onbelast een centimeter langer dan de RKB 101111 (bruin-paars). Naar ik heb gelezen worden deze veren toegepast tezamen met een torsiestabilisator (achter). Ik zit er over te denken om deze (achter)veren t.z.t. te monteren, het zou iets comfortabeler zijn dan de standaard (progressieve) veren voor een LR zonder loadleveler.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten