Edward schreef:retep schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik weet wel dat als je bij de stoplichten staat en je rem vast houd als die nog flink warm zijn, je schijven dan ook krom trekken. Dit komt dan ook vaker voor bij automaten, omdat die altijd in drive staan en je dan de rem wel ingetrapt moet houden.
Zal best bij een type auto voorkomen, maar niet bij een Land Rover. Iedereen die mij rijstijl kent weet dat de remmen van mijn wagen heter worden dan gemiddeld en nog nooit op welke LaRo dan ook heb ik ooit problemen gehad met de remmen. Behalve dan dat de blokken hooguit 20K meegaan.
Hier zal de oorzaak echt gezocht moeten worden in langdurig aanlopen aan 1 zijde van de schijf.
Ik heb het diverse keren gehad met meerdere merken auto's en zelfs m'n mercedes sprinter bus, en heb zelf ook een loden rechtervoet, dus op mijn remschijven kun je ook af en toe je sigaret aansteken. Kromtrekken is zo goed als altijd door oververhitte schijven waar de rem op staat.
Verder schreef je in je volgende reactie dat de schijf aan een kant verhit word door een aanlopend remblokje en daar dan van kromtrekt, maar dat klop niet want de hitte trekt echt wel naar de andere kant, en zolang de schijft tijdens het rijden rondom en dus gelijkmatig warm word, zal hij niet kromtrekken. Zodra je dan stil gaat staan en de rem ingetrapt houd, dan koelt de hele schijf sneller en regelmatig af, behalve daar waar de remblokken er tegen drukken, want daar kan de warmte dus minder snel weg, en doordat de blokken daar op de schijf drukken, pers je het metaal daar af, dat daar dan niet even snel kan krimpen als de rest vd schijf, en daar krijg je dan kromme schijven van.