Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Ach, ik heb wel iets met " extra lange auto's" en zie ook hier in NL wel een gebruiksdoel voor deze La Ro..... :)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Marco 109 schrijft:
Marco,
Voor jouw doel is een 110 HT al lang genoeg.
MarcS
Ach, ik heb wel iets met " extra lange auto's" en zie ook hier in NL wel een gebruiksdoel voor deze La Ro..... :)
Marco,
Voor jouw doel is een 110 HT al lang genoeg.
MarcS
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Landmarcs schrijft:
Er ligt hier een serie 3 chassis waar we best effe 40 inch tussen kunnen lassen hoor. Even de propshaft verlengen en klaar is Marco. :woohoo: :woohoo:
Marco 109 schrijft:
Ach, ik heb wel iets met " extra lange auto's" en zie ook hier in NL wel een gebruiksdoel voor deze La Ro..... :)
Marco,
Voor jouw doel is een 110 HT al lang genoeg.
MarcS
Er ligt hier een serie 3 chassis waar we best effe 40 inch tussen kunnen lassen hoor. Even de propshaft verlengen en klaar is Marco. :woohoo: :woohoo:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Allen, dank voor het meedenken.
Remschijven en blokken vóór vervangen afgelopen weekend zoals aangegeven; compleet trillingsvrij nu.
>> Het remprobleem is nu opgelost en hopelijk blijft alles heel!
Vermoedelijke oorzaken in eerdere mail aangegeven.
Topic kan worden gesloten.
Remschijven en blokken vóór vervangen afgelopen weekend zoals aangegeven; compleet trillingsvrij nu.
>> Het remprobleem is nu opgelost en hopelijk blijft alles heel!
Vermoedelijke oorzaken in eerdere mail aangegeven.
Topic kan worden gesloten.
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Hallo iedereen,
Vorige keer gemeld dat problemen waren opgelost, echter nu heb ik wederom hetzelfde probleem.
Bij remmen trilt stuur weer en hele auto + ramen trillen uit hun voegen. Dit
Nu dus 1 maand trillingsvrij gereden +/- 2.500km en dan weer een setje schijven naar de %$#
Zitten dus 5 nieuwe setjes schijven + remblokken (voor en achter) in (in een periode van 20.000km) en nieuwe remklauwen (compleet nieuw, gehele set) + nieuwe wiellagers en nieuwe remvloeistof. Tevens spacers eraf gehaald ivm mogelijk trillingsveroorzaker.
Wie heeft nog een tip wat het kan zijn?
Dank voor reacties en meedenken.
Vorige keer gemeld dat problemen waren opgelost, echter nu heb ik wederom hetzelfde probleem.
Bij remmen trilt stuur weer en hele auto + ramen trillen uit hun voegen. Dit
Nu dus 1 maand trillingsvrij gereden +/- 2.500km en dan weer een setje schijven naar de %$#
Zitten dus 5 nieuwe setjes schijven + remblokken (voor en achter) in (in een periode van 20.000km) en nieuwe remklauwen (compleet nieuw, gehele set) + nieuwe wiellagers en nieuwe remvloeistof. Tevens spacers eraf gehaald ivm mogelijk trillingsveroorzaker.
Wie heeft nog een tip wat het kan zijn?
Dank voor reacties en meedenken.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen
wellicht staat je remklauw scheef tov het vlak van de remschijf waardoor deze krom gedrukt wordt?
remschijven trekken krom door rijstijl, verkeerd afkoelen, of externe krachten
remschijven trekken krom door rijstijl, verkeerd afkoelen, of externe krachten
gone
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Roger,
dank voor je reactie.
Kan ik dat scheef staan van de remklauw zelf bepalen "op het oog" of heb je hier een tool voor nodig?
mzzl
dank voor je reactie.
Kan ik dat scheef staan van de remklauw zelf bepalen "op het oog" of heb je hier een tool voor nodig?
mzzl
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen
is geen tool voor, meten van afstand of hoek lijkt me de manier
gone
-
Ben Gerrits
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
- Locatie: DenBommel
Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Begin eerst eens bij paddock en remkit te kopen .
Voor dat je begint met demonteren kijk je wat het meeste is versleten.
Ga na of ALLE zuigers wel goed gangbaar zijn.
Meet daarna de slingering op van de remschijven.
Demonteer de remschijven en controleer of re naven perfect roestvrij zijn en blank.
Zo niet schuren tot dat het roestvrij is en perfect schoon.
Zet de schijven met de bouten vast met aanhaal moment(als je hard remt en de bouten staan niet goed vast kunnen je schuiven krom trekken).
Monteer alles zorgvuldig terug en zet de naafmoer op moment vast en controleer of dat je naaf niet te zwaar of erg licht gaat.
Maak je remtang goed schoon en controleer of je remblokken goed passen en er niet te los of klem in zitten.
Smeer op alle raakvlakken behalve de voering vet dat geschikt is voor remblokken(geen kopervet).
Monteer alles weer en trap daarna druk ga nu ook na of er niet een remslang gedeeltelijk verstopt zit want dat kan ook verklaren dat een een remblok verglaast.
En doet er gewone remvloeistof in dat werkt beter of je moet elk half jaar willen verversen want deze vloeistof is niet hygroscopisch mar verouderd wel snel doordat hij niet warm genoeg wordt.
Ik denk namelijk dat je naven niet goed schoon zijn waardoor de remschijven niet goed vlak liggen .
Gr Ben
Voor dat je begint met demonteren kijk je wat het meeste is versleten.
Ga na of ALLE zuigers wel goed gangbaar zijn.
Meet daarna de slingering op van de remschijven.
Demonteer de remschijven en controleer of re naven perfect roestvrij zijn en blank.
Zo niet schuren tot dat het roestvrij is en perfect schoon.
Zet de schijven met de bouten vast met aanhaal moment(als je hard remt en de bouten staan niet goed vast kunnen je schuiven krom trekken).
Monteer alles zorgvuldig terug en zet de naafmoer op moment vast en controleer of dat je naaf niet te zwaar of erg licht gaat.
Maak je remtang goed schoon en controleer of je remblokken goed passen en er niet te los of klem in zitten.
Smeer op alle raakvlakken behalve de voering vet dat geschikt is voor remblokken(geen kopervet).
Monteer alles weer en trap daarna druk ga nu ook na of er niet een remslang gedeeltelijk verstopt zit want dat kan ook verklaren dat een een remblok verglaast.
En doet er gewone remvloeistof in dat werkt beter of je moet elk half jaar willen verversen want deze vloeistof is niet hygroscopisch mar verouderd wel snel doordat hij niet warm genoeg wordt.
Ik denk namelijk dat je naven niet goed schoon zijn waardoor de remschijven niet goed vlak liggen .
Gr Ben
Re: Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Maar als de naven niet goed schoon zijn en de schijven of één schijf scheef ligt zou hij vanaf het begin af aan toch al problemen moeten hebben?
De eerste maand was probleemvrij.
Hoe rij jij is de vraag die zich bij mij opdringt.
Ik rijdt mijn Defender nu 90.000 km en nog steeds geen schijven vervangen. Ik kocht hem van een vrouw met ongeveer 80.000 op de teller en weet niet of zij de schijven ooit wel eens heeft laten vervangen.
Wellicht zijn ze nu beetje aan de beurt, maar ik woon in de bergen en moet toch ook vaak in de ankers.
Ik ben wel een redelijk rustige rijder.
En mijn Defender 110 is wel meestal onbeladen. Scheelt ook. Als ik al met een aanhanger vol hout oid rijd is het vaak offroad en dus met zeer lage snelheid.
Maar ben benieuwd. Volg je oplossingen.
Succes
Roger
De eerste maand was probleemvrij.
Hoe rij jij is de vraag die zich bij mij opdringt.
Ik rijdt mijn Defender nu 90.000 km en nog steeds geen schijven vervangen. Ik kocht hem van een vrouw met ongeveer 80.000 op de teller en weet niet of zij de schijven ooit wel eens heeft laten vervangen.
Wellicht zijn ze nu beetje aan de beurt, maar ik woon in de bergen en moet toch ook vaak in de ankers.
Ik ben wel een redelijk rustige rijder.
En mijn Defender 110 is wel meestal onbeladen. Scheelt ook. Als ik al met een aanhanger vol hout oid rijd is het vaak offroad en dus met zeer lage snelheid.
Maar ben benieuwd. Volg je oplossingen.
Succes
Roger
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten