Het blijft een merkwaardig verhaal!
En Remschijven van Brembo en Bosch? Het gaat toch om een Defender?
Dat is niet origineel. Monteer eerst gewoon eens het standaard spul van AP / Lockheed.
Ik heb namelijk in 16 jaar Defender rijden nog nooit een kromme schijf gehad en ben ook niet echt een rustige rijder.
Weet je inmiddels zeker dat de wiellagers en fusees goed afgesteld zijn?
ik kan me namelijk ggoed voorstellen dat slecht afgestelde wiellagers in combinatie met spoorverbreders problemen geven.
Trillend stuur en rempedaal bij remmen
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
overlander schrijft:
Dot 5 of Dot 5.1?
Dot 5 mag namelijk absoluut niet gemengd worden met Dot 4. Ik vraag me zelfs af of je wel veilig Dot 5 kunt gebruiken in een Dot 4 systeem.
En er is helemaal niet zoveel mis met Dot 4.
Het hangen van de remzuiger kan inderdaad zijn gebeurd, hiertoe op aanraden van garage ook nu dot5 gebruikt.
Dot 5 of Dot 5.1?
Dot 5 mag namelijk absoluut niet gemengd worden met Dot 4. Ik vraag me zelfs af of je wel veilig Dot 5 kunt gebruiken in een Dot 4 systeem.
En er is helemaal niet zoveel mis met Dot 4.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
overlander schrijft:
Is deze garage wel gespecialiseerd in Landrovers?
Benieuwd wat de reparatie komend weekend voor effect zal geven..naast wederom een gepeperde rekening..
Is deze garage wel gespecialiseerd in Landrovers?
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Garage doet alleen maar LandRovers en ben erg te spreken over hun kwaliteit zonder verder namen te noemen.
De remvloeistof is niet gemengd maar vervangen. Weet even niet of dot5 of dot5.1 is.
Bosch, Brembo etc is inderdaad niet standaard maar ik heb dit eigenlijk eerder als upgrade gezien dan slechter.
Ach, het gaat me uiteindelijk om het resultaat; met vertrouwen zonder trilling kunnen remmen.
De remvloeistof is niet gemengd maar vervangen. Weet even niet of dot5 of dot5.1 is.
Bosch, Brembo etc is inderdaad niet standaard maar ik heb dit eigenlijk eerder als upgrade gezien dan slechter.
Ach, het gaat me uiteindelijk om het resultaat; met vertrouwen zonder trilling kunnen remmen.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
overlander schrijft:
Ach je bent financial controller of je bent het niet ....
MarcS
Benieuwd wat de reparatie komend weekend voor effect zal geven..naast wederom een gepeperde rekening..
Ach je bent financial controller of je bent het niet ....
MarcS
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
JoostKenya schrijft:
Kromme schijven heb ik idd ook nog nooit meegemaakt, wel gewoon versleten. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de remmen van een Defender zou moeten 'upgraden'? Er is meer dan voldoende remcapaciteit om een 130 met 4 blokkerende wielen stil te zetten en het is ook perfect doseerbaar? :huh: :huh:
Zelfs op het circuit lopen de remmen niet echt warm al verglazen de blokken dan wel rap door overmatige hitte. :dry: :dry:
Het blijft een merkwaardig verhaal!
En Remschijven van Brembo en Bosch? Het gaat toch om een Defender?
Dat is niet origineel. Monteer eerst gewoon eens het standaard spul van AP / Lockheed.
Ik heb namelijk in 16 jaar Defender rijden nog nooit een kromme schijf gehad en ben ook niet echt een rustige rijder.
Weet je inmiddels zeker dat de wiellagers en fusees goed afgesteld zijn?
ik kan me namelijk ggoed voorstellen dat slecht afgestelde wiellagers in combinatie met spoorverbreders problemen geven.
Kromme schijven heb ik idd ook nog nooit meegemaakt, wel gewoon versleten. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je de remmen van een Defender zou moeten 'upgraden'? Er is meer dan voldoende remcapaciteit om een 130 met 4 blokkerende wielen stil te zetten en het is ook perfect doseerbaar? :huh: :huh:
Zelfs op het circuit lopen de remmen niet echt warm al verglazen de blokken dan wel rap door overmatige hitte. :dry: :dry:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
Het recept voor wobbelige remschijven schijnt te zijn: hard (of lang) remmen, en dan als je eenmaal stil staat (bijv. voor een stoplicht onderaan de helling) je voet op de rem houden.
De remschijf koelt dan ongelijk af. Dus handrem gebruiken of voet op de rem maar wel de auto stukje bij beetje steeds iets vooruit laten rollen (zodat de remschijf steeds op een andere plek door de remblokken warm gehouden blijft - of te wel de remschijf toch egaal kan afkoelen).
Naar het schijnt zijn het ook juist geventileerde remschijven die als eeste wobbelig worden, juist omdat die makkelijker ongelijk afkoelen.
Ik heb het nog nooit gehad, maar ik doe ook 4x de Edward-stand-tijd met mijn remblokken en nog langer met de remschijven.
Groeten MarcS
De remschijf koelt dan ongelijk af. Dus handrem gebruiken of voet op de rem maar wel de auto stukje bij beetje steeds iets vooruit laten rollen (zodat de remschijf steeds op een andere plek door de remblokken warm gehouden blijft - of te wel de remschijf toch egaal kan afkoelen).
Naar het schijnt zijn het ook juist geventileerde remschijven die als eeste wobbelig worden, juist omdat die makkelijker ongelijk afkoelen.
Ik heb het nog nooit gehad, maar ik doe ook 4x de Edward-stand-tijd met mijn remblokken en nog langer met de remschijven.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
en waarom zou een zuiger die vast zit met DOT4 in het systeem, niet meer vast zitten als er DOT5 in gedan is?
gone
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
overlander schrijft:
Ben niet helemaal overtuigd of het in dit geval nodig is (standaard moet ook kunnen werken).
Maar verbeterde remmerij hoeft op zich niet zo duur te zijn.
Ik race met EBC schijven en yellowstuff blokken.
Zie: http://www.ebcbrakes.com/dutchpages/autos/index.shtml
Nog geen problemen mee gehad.
Een complete set schijven voor voor en achter plus blokken is ongeveer 260 Euro in totaal.
En je kunt het er als je je best doet in een uurtje of twee onder sleutelen.
Gewoon bij Paddock te koop!
http://www.paddockspares.com/land-rover-performance-parts/braking/ebc-brake-discs.html
Benieuwd wat de reparatie komend weekend voor effect zal geven..naast wederom een gepeperde rekening..
Ben niet helemaal overtuigd of het in dit geval nodig is (standaard moet ook kunnen werken).
Maar verbeterde remmerij hoeft op zich niet zo duur te zijn.
Ik race met EBC schijven en yellowstuff blokken.
Zie: http://www.ebcbrakes.com/dutchpages/autos/index.shtml
Nog geen problemen mee gehad.
Een complete set schijven voor voor en achter plus blokken is ongeveer 260 Euro in totaal.
En je kunt het er als je je best doet in een uurtje of twee onder sleutelen.
Gewoon bij Paddock te koop!
http://www.paddockspares.com/land-rover-performance-parts/braking/ebc-brake-discs.html
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Trillend stuur en rempedaal bij remmen
ik bestel EBC remspul altijd bij brakes4u.co.uk, voor de disco setje blackstuff incl porto nog geen 30 euri meen ik
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten