Ik heb een probleem met een Range Rover classic 3.5V8 carb op benzine.
Paar duizend kilometer mee gereden, stil gezet voor 3 maanden en nu start de auto slecht
met als resultaat een backfire. Na 2 geexplodeerde uitlaten weet ik het niet meer. Wie wel ?
Op een of andere manier ontsteekt de brandstof dus te laat, overigens is dit niet met warme motor. Op momenten waar ie wel starte en warm werd, ging ie mooi lopen tot ie warm werd.
Ik heb nu de carburateurs verwisseld met andere om het probleem te vinden.
Onsteking klein tikje vervroegd, echter zonder resultaat.
Backfire Range Rover Classic
Re: Backfire Range Rover Classic
Dit heb ik met mijn laro 90 V8 ook gehad, Ik rijd altijd op gas en als ik te lang niet op benzine rij heb ik die verschijnselen ook. Enorme knallen in de uitlaat, slecht lopen op benzine.
Oorzaak en oplossing was vrij simpel; benzine verouderd in een paar maanden.
Oplossing ; verse benzine en een cleaner zoals Forte doen wonderen. Wellicht ook even benzine filter vervangen.
Groet, Mark
Oorzaak en oplossing was vrij simpel; benzine verouderd in een paar maanden.
Oplossing ; verse benzine en een cleaner zoals Forte doen wonderen. Wellicht ook even benzine filter vervangen.
Groet, Mark
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw
Re:Backfire Range Rover Classic
Te arm?
Probleem met de ontsteking?
Zitten de bougiekabels wel zoals ze horen te zitten?
Verdelerkap van binnen netjes schoon en droog?
Sproei met een plantenspuit in het donker eens op je bougiekabels.
Groeten,
Franc.
Probleem met de ontsteking?
Zitten de bougiekabels wel zoals ze horen te zitten?
Verdelerkap van binnen netjes schoon en droog?
Sproei met een plantenspuit in het donker eens op je bougiekabels.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Re:Backfire Range Rover Classic
Backfire is ontsteken van mengsel in je inlaat en niet de uitlaat maar dat terzijde.
Door slecht starten heb je een ontbrandbaar benzine/lucht mengsel in je uitlaat dat door allerlei "bronnen" to ontbranding gebracht kan worden.
Verkeerd ontstekingstijdstip of hete ontbrandingsgassen uit een cilinder bv.
Check inderdaad de bougiekabels want overslag kan er voor zorgen dat de verkeerde bougie vonkt en het mengsel in de uitlaat ontsteekt. Dat kan tevens voor slecht starten zorgen.
Door slecht starten heb je een ontbrandbaar benzine/lucht mengsel in je uitlaat dat door allerlei "bronnen" to ontbranding gebracht kan worden.
Verkeerd ontstekingstijdstip of hete ontbrandingsgassen uit een cilinder bv.
Check inderdaad de bougiekabels want overslag kan er voor zorgen dat de verkeerde bougie vonkt en het mengsel in de uitlaat ontsteekt. Dat kan tevens voor slecht starten zorgen.
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
Re:Backfire Range Rover Classic
Bedankt voor de reacties. Blijkbaar zijn de bougiekabels in orde, hij staat momenteel bij een garage, maar ze krijgen 'm niet goed. Zitten ook op de goede plek. Wat zou het nog eens kunnen zijn?
Re:Backfire Range Rover Classic
Benzine is overigens nieuw, dus dat kan het niet zijn. Carburateurs zijn schoon geblazen.
Ik heb volgens mij wel een nieuwe bobine gestoken, zou het dat kunnen zijn?
Ik heb volgens mij wel een nieuwe bobine gestoken, zou het dat kunnen zijn?
Re:Backfire Range Rover Classic
Zou het ook de bobine of condensor kunnen zijn of is dat meer een backfire in de inlaat ?
Re:Backfire Range Rover Classic
Zeker wel. Alles wat zorgt voor misfires kan dit veroorzaken.
Groeten,
Franc.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten