Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Franc
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 Mar 2009, 13:08
Locatie: Helmond
Contact:

Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110

Berichtdoor Franc » 29 Aug 2012, 08:19

Luke,

http://www.brit-car.co.uk/product.php?xProd=81486

4 x 92mm

Maar de dikte kun je op die afgebroken bout controleren.
En "precies" is een woord dat bij Landrover niet op zijn plaats is ;)

We willen natuurlijk foto's als je de mooiste pinnen van de wereld hebt.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Macreel
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 Aug 2011, 13:28

Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110

Berichtdoor Macreel » 29 Aug 2012, 08:33

ik heb gewoon een stuk M5 draadeind RVS met dopmoeren.. cm of 10 (ff nameten en beter iets te lang als te kort..)

geen problemen mee verder

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110

Berichtdoor Landmarcs » 29 Aug 2012, 09:34

Luke schrijft:
Allemaal leuk en aardig, maar daar weet ik nog altijd niet de afmetingen van de bout mee

Ik vroek nl niet of het al dan niet een reactie aangaat met aluminium, of de vroegere modellen een splitpen haddaen en al helemaal niet het onderdeelnummer van de splitpen

Gewoon de afmetingen van de bout graag :P

Ontbreken alleen nog de fietsen en treinverhaaltjes...maar laat ik de kat maar niet op het spek binden !

Afijn om dus ONTOPIC te blijven...wie kan me helpen aan afmetingen van genoemde bout?

Luke



De kat (van inmiddels ruim 21) meldt dat zijn baasje fietsen heeft die een deels RVS frame hebben (dat levenslang gegarandeerd is, ik weet niet of ze ze nog wel maken :( ).
De aan deze frames geschroefde onderdelen zijn van allerlei materialen: ook RVS, gewoon staal (eventueel verzinkt of anderszins verduurzaamd). aluminium en zelfs titanium (wat eigenlijk een titanium-aluminium-legering is). O ja: Dat beroemde frame is niet gesoldeerd en niet gelast maar met een dubieuze legering aan elkaar gegoten - een dubieuze legering die veel lijkt op die van de deur- en (pseudo)raamscharnieren van de Defender ....

Oja, de kat meldt ook nog dat de fietsen inmiddels belastingvrij zijn, dwz ouder als de kat zelf, en wel eens wat roesten (daar waar ze niet RVS zijn) en dat aluminium ook moeiteloos in De Ruijter Gestampte Muisjes overgaat als je één en ander nooit schoonmaakt en in de zeewind parkeert .... maar verder loopt het dus wel los met die oxidatie (dwz er zitten sowieso materialen met verschillende redox-potentialen aan je auto geschroefd ... als dit redox-effect erg belangrijk was dan zou je ook makkelijk met een een lap onedel metaal je chassis kunnen beschermen (zo nu en dan die "lap" vervangen en je chassis heeft het eeuwige leven).


Dit dus nogal OffTopic en aldus de kat (nu niet gaan terugkatten :) ).



Groeten MarcS


PS Die kat heeft overigens niet het eeuwige leven, dwz het einde is nabij


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten