Vorig jaar april een nieuwe accu in de Discovery gezet. Nu in Oostenrijk ineens de accu volledig leeg en dood. Volgens de OMTC ( Anwb) had hij nog maar 110 din ampere beschikbaar, bemn tweemaal naar Oostenrijk op en neer geweest dus tijdens dat probleem al 3500 km gereden binnen 3 weken. De accu laad wel bij maar ieder stroompje ( lampjes bij openen deur, radio te lang aan laten staan resluteerd in benodigde starthulp de volgende ochtend.
Verder spelen er meerdere problemen: Cruise Control viel inees uit, er kwam reukloze rook uit de airco openingen in de auto, de remlichten blijven continue branden ( verontwaardige reacties van medeweggebruikers).Het voorste schuifdak werkt niet meer, kortom allemaal electriche rariteiten terwijl alle , echt alle , zekeringen goed zijn.
Wie heeft hier ervaring mee en een oplossing voor, of weet iemand wellicht welke sit ik zou kunnen bezoeken over dit onderwerp.
Groet,
Marc
Lent
Accu van 1 jaar leeg en kapot
-
Roger B.
Re: Accu van 1 jaar leeg en kapot
als de accu slecht, en zoals de jouwe heel slecht is, kan dat ook rare storingen veroorzaken.
wat voor disco is het? D1/D2/D3/D4? wat voor rustspanning. spanning tijdens starten, en spanning bij lopende motor?
wat voor disco is het? D1/D2/D3/D4? wat voor rustspanning. spanning tijdens starten, en spanning bij lopende motor?
gone
Het gaat om een D2 uit 2004.Ik heb wel een multimeter waarmee ik kan zien of hij bijlaad, en dat doet hij ook ( schommelend tussen 14 en 14,5 volt).
Het gaat me erom dat ik totaal geen idee heb waar te zoeken om de Remlichten ( die constant branden en de cruise control die het niet meer doet) te maken. Mede omdat alle zekeringen intact zijn.
Groet,
Marc
Het gaat me erom dat ik totaal geen idee heb waar te zoeken om de Remlichten ( die constant branden en de cruise control die het niet meer doet) te maken. Mede omdat alle zekeringen intact zijn.
Groet,
Marc
-
Roger B.
remschakelaar die blijft hangen gok ik als oorzaak voor remlicht/cruise probleem of iets met kabels die elkaar raken, maar schakelaar eerste verdachte
gone
Is dat die connector die op het remvloeistof tankje zit of moet ik bij het rempedaal wezen?
-
Disco RonL
Re:Accu van 1 jaar leeg en kapot
voor wat betreft de airco 'rook'
de ventilatoren die voor de radiator zitten tbv de airco koeler kunnen automatisch aanslaan indien de warmte te hoog wordt, dit om de airco-vloeistof te beschermen.
Bij mijn electische instalatie zit er ergens een diode die dan voorkomt dat ook de airco aan gaat (dit als de airco schakelaar op UIT staat).
Het kan zijn dat die diode is doorgeslagen, en dus de airco wordt geactiveerd. Als nu ook je interieur verntilator op uit staat dan kan de airco zijn ding niet doen wat resulteerd in witte rook. heb dat mee gemaakt.
Ik heb nooit die diode kunnen vinden en heb daarom maar een override schakelaar gemaakt die de airco echt uit zet.
Verder indien 1 (of beide) ventilatoren die voor de radiator zitten tbv de airco koeler niet meer goed draaien (vast door vuil)kan de draadboom in de motor ruimte doorsmelten, met diverse gevolgen. controleer de werking van die ventilatoren en de draadboom daarnaar toe.
Wat roger zegt over de remlampen icm cruisecontroll is ook juist, remlamp aan = cruisecontrole op stop/uit.
wat dit met het schuifdak te maken heeft is nog een raadsel, maar mogelijk wordt een ECU beinvloed door die andere probelemen, dus los die eerst op.
de ventilatoren die voor de radiator zitten tbv de airco koeler kunnen automatisch aanslaan indien de warmte te hoog wordt, dit om de airco-vloeistof te beschermen.
Bij mijn electische instalatie zit er ergens een diode die dan voorkomt dat ook de airco aan gaat (dit als de airco schakelaar op UIT staat).
Het kan zijn dat die diode is doorgeslagen, en dus de airco wordt geactiveerd. Als nu ook je interieur verntilator op uit staat dan kan de airco zijn ding niet doen wat resulteerd in witte rook. heb dat mee gemaakt.
Ik heb nooit die diode kunnen vinden en heb daarom maar een override schakelaar gemaakt die de airco echt uit zet.
Verder indien 1 (of beide) ventilatoren die voor de radiator zitten tbv de airco koeler niet meer goed draaien (vast door vuil)kan de draadboom in de motor ruimte doorsmelten, met diverse gevolgen. controleer de werking van die ventilatoren en de draadboom daarnaar toe.
Wat roger zegt over de remlampen icm cruisecontroll is ook juist, remlamp aan = cruisecontrole op stop/uit.
wat dit met het schuifdak te maken heeft is nog een raadsel, maar mogelijk wordt een ECU beinvloed door die andere probelemen, dus los die eerst op.
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
Ik kon het niet vinden en heb de auto naar mijn vertrouwde adres gebracht ( Saris 4x4 te Valburg) Daar had men al snel de boosdoener te pakken , een volledig doorgebrande rempedaal-schakelaar. Daarom leek het ook of de cruise control defect was. Maar omdat de schakelaar continue op remmen stond kreeg de CC geen gelegenheid om ingeschakeld te worden. Via spoedservice een nieuwe besteld en de volgende dag klaar.
dit kan verder gesloten worden
dit kan verder gesloten worden
- Andre Kuijt
Re:Accu van 1 jaar leeg en kapot
Marc,
Goed te horen dat het probleem gevonden is.
Ook bedankt voor het even delen van de oplossing van de storing. Dit wil er nog wel eens aan schorten bij forum gebruikers.
Gr. Andre
Goed te horen dat het probleem gevonden is.
Ook bedankt voor het even delen van de oplossing van de storing. Dit wil er nog wel eens aan schorten bij forum gebruikers.
Gr. Andre
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl