Aangezien er slijt zit op het kroonwiel, wil ik het kroonwiel en pinion van mijn voorste diff vervangen + afstellen. ik wil het diff helemaal opnieuw opbouwen. mijn vraag is nu wat ik hiervoor nodig heb? de pinion heeft een lager en wat shimms nodig vermoed ik, waar zijn deze te verkrijgen en zijn er nog andere shimms of lagers nodig in het diff om hem op te frissen?
heeft iemand een handleiding om het diff af te stellen of zal ik een helpende/ervaren hand nodig hebben om dit tot een goed einde te brengen?
alvast bedankt, groeten
differentieel td5 opbouwen
- RobStewart
Re:differentieel td5 opbouwen
Ok these are the instructions for the strip and rebuild. Ignore the fact it says achter diff, as we are talking about the 2 pin then the front and rears are the same
There are 29 different shims so it's a bit hard to say which you need until you have got to part 50 of the rebuild. Shims are available from the usual suspects as well as us ;)
Rob [file name=Differential_NL.pdf size=286880]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/Differential_NL.pdf[/file]
There are 29 different shims so it's a bit hard to say which you need until you have got to part 50 of the rebuild. Shims are available from the usual suspects as well as us ;)
Rob [file name=Differential_NL.pdf size=286880]http://www.landroverclubholland.nl/images/fbfiles/files/Differential_NL.pdf[/file]
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:differentieel td5 opbouwen