Zijruit 110 ingeslagen, toch lastig vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jeeweecee

Zijruit 110 ingeslagen, toch lastig vervangen

Berichtdoor jeeweecee » 20 Aug 2012, 23:21

Tijdens de vakantie in Spanje werd bij een bezoekje aan het strand de achterzijruit van de Defender ingeslagen. Volgens localen zijn er "criminelen" die hun kroost in het vak inwijden, door hen via een raampje naar binnen te duwen. Zij mogen dan op zoek naar buit. Gevolg in ons geval: een puinhoop in de auto. Alles door elkaar gegooid en doorzocht. Gelukkig niets gejat. Zelfs een nieuwe TomTom was niet de moeite waard. Het gaat deze types kennelijk om geld, paspoorten, credit cards etc. Die hadden we echter op zak pakweg 150m van de auto verwijderd. Tja, ze zien je met met standspullen verdwijnen en dan slaan ze toe. We zaten net een kwartiertje. Hoor ik me daar een gekend autoalarm.....

Na alle poespas, zoals rommel opgeruimd en aangifte gedaan, contact gezocht met Carglass voor een reparatie. Dat kon al na 1,5 dag in Bilbao. Aldaar bleek de ruit echter niet te passen en kregen we een noodruit. Dan maar in NL voor reparatie. Blijkt in het systeem dat er geen duidelijkheid is over de afmetingen. Of we even langs kunnen komen. Zo gedaan en vervolgens afspraak gemaakt voor reparatie aan huis. Na 3 dagen staat de bus voor de deur. Er blijkt 3 kwartier aan tijd ingeboekt te staan in de werkopdracht. De monteur zegt dat het een hele klus wordt en de tijd te kort zal zijn..... Na pakweg 10 minuten krijgen we de melding dat de ruit wel goed is maar een rechterruit ipv een linkerruit. Einde werkopdracht. Na eindeloos heen en weer gebel, met daarbij ook nog even met de dealer te hebben gesproken, blijkt er bij nader inzien geen verschil te bestaan in een linker of een rechter ruitje. Dat wil zeggen aan de ene kant is het logo zo te lezen en aan de andere kant staat het in spiegelbeeld. Was me nooit opgevallen en voor de medewerker van de dealer was het ook een nieuwtje.

Inmiddels is het verholpen, maar wat een gedoe :(

Iemand ervaring met van die beschermers achter de ruiten? Had misschien kunnen afschrikken. Daarbij realiseer ik me dat de auto ook geen stickers heeft die wijzen op een alarmsysteem. Zijn die los te krijgen van Land Rover?

Edward

Re:Zijruit 110 ingeslagen, toch lastig vervangen

Berichtdoor Edward » 21 Aug 2012, 00:25

Tja, je zult maar zaken moeten doen met Carglass. :blink:

Ga je dan ook roosters voor de ruiten van je deuren en achterdeur schroeven? Want die mep je er net zo makkelijk uit. Zinloze symtoom bestijding lijkt het mij.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Aug 2012, 07:45

en alarm boeit ze niet, dus een lehluk stikkertje heeft geen zin, niet leverbaar van landrover ook, meen ik
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Aug 2012, 08:55

Op de Sharan van m'n zus zitten die stickers wel en ook een dubbele alarm toetert, maar die hebben ook net een nieuwe zijruit in de bestuurdersdeur laten zetten......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dixo

Berichtdoor Dixo » 21 Aug 2012, 23:55

Kun je er wel een vogelkooi van maken, gaan ze via de voorste zijruiten naar binnen. Want tsja, er zal dan vast wel wat te halen zijn...

Neemt niet weg dat het bijzonder lullig is en dat men uiteraard van andermans spullen af moet blijven.

Terug naar “Techniek”