Na alle poespas, zoals rommel opgeruimd en aangifte gedaan, contact gezocht met Carglass voor een reparatie. Dat kon al na 1,5 dag in Bilbao. Aldaar bleek de ruit echter niet te passen en kregen we een noodruit. Dan maar in NL voor reparatie. Blijkt in het systeem dat er geen duidelijkheid is over de afmetingen. Of we even langs kunnen komen. Zo gedaan en vervolgens afspraak gemaakt voor reparatie aan huis. Na 3 dagen staat de bus voor de deur. Er blijkt 3 kwartier aan tijd ingeboekt te staan in de werkopdracht. De monteur zegt dat het een hele klus wordt en de tijd te kort zal zijn..... Na pakweg 10 minuten krijgen we de melding dat de ruit wel goed is maar een rechterruit ipv een linkerruit. Einde werkopdracht. Na eindeloos heen en weer gebel, met daarbij ook nog even met de dealer te hebben gesproken, blijkt er bij nader inzien geen verschil te bestaan in een linker of een rechter ruitje. Dat wil zeggen aan de ene kant is het logo zo te lezen en aan de andere kant staat het in spiegelbeeld. Was me nooit opgevallen en voor de medewerker van de dealer was het ook een nieuwtje.
Inmiddels is het verholpen, maar wat een gedoe :(
Iemand ervaring met van die beschermers achter de ruiten? Had misschien kunnen afschrikken. Daarbij realiseer ik me dat de auto ook geen stickers heeft die wijzen op een alarmsysteem. Zijn die los te krijgen van Land Rover?