Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Arthur 110
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 Jun 2008, 08:52

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor Arthur 110 » 21 Aug 2012, 20:24

janwijbrand schrijft:
Ik weet niet of het helpt: over de gehele vakantie gezien reden we ongeveer 1 op 6.5.


1 op 6.5, jeetje. Gecorrigeerd naar echte kilometers? Mijn echte snelheid (op de GPS) is namelijk 15% lager dan de teller aangeeft, dus ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de teller voor de afgelegde kilometers. Als de teller 120 km/u aangeeft dan geeft de GPS 102 a 103 aan als snelheid.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor RobStewart » 21 Aug 2012, 20:36

We are NOT, I repeat NOT going to go into the accuracy of Land Rover speedometers, kilometer tellers or other such measuring devices (what the hell is an echte kilometer, or is that not an English one)

My 2001 Freelander reads under by about 5,6%, the Lightweight tells me I am going forward at a given speed but what it is I have never worked out and with the Range Rover I never looked because if I did it would tell me I couldn't afford to drive it ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Arthur 110
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 Jun 2008, 08:52

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor Arthur 110 » 21 Aug 2012, 20:39

RobStewart schrijft:
We are NOT, I repeat NOT going to go into the accuracy of Land Rover speedometers, kilometer tellers or other such measuring devices (what the hell is an echte kilometer, or is that not an English one)


Sorry about that ;-)


Just bought a compression tester on ebay: [ebay]190587846667[/ebay]

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor JoostKenya » 21 Aug 2012, 20:44

Arthur 110 schrijft:
Gebruikte jij de meegeleverde handleiding van Edelbrock? Dat vond ik enigzins wazige tekeningetjes. Zijn er geen betere handleidingen met foto's dat je weet?


De handleiding heeft inderdaad van die getekende plaatjes maar is verder prima. Moet je zeker een keer goed doorlezen zodat je weet het het werkt.
Wel belangrijk om ook de vlotters een keer te checken. De vlotters zijn vrij gevoelig doordat ze van koper zijn. Beide vlotters moeten netjes afgesteld staan. Ik heb een keer een kapotte vlotter gehad en heb om die reden die speciaal geveerde vlotter naalden voor offroad gebruik gemonteerd. Daarna nooit geen problemen meer met de vlotters gehad. Dat was trouwens toen perfecte service van Edelbrock: Ik had een mailtje gestuurd met de vraag waar ik die speciale naalden kon krijgen. Vervolgens kreeg ik ze gratis en voor niets opgestuurd.

janwijbrand
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 Aug 2010, 14:09

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor janwijbrand » 21 Aug 2012, 20:46

Arthur 110 schrijft:
janwijbrand schrijft:
Ik weet niet of het helpt: over de gehele vakantie gezien reden we ongeveer 1 op 6.5.


1 op 6.5, jeetje. Gecorrigeerd naar echte kilometers? Mijn echte snelheid (op de GPS) is namelijk 15% lager dan de teller aangeeft, dus ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de teller voor de afgelegde kilometers. Als de teller 120 km/u aangeeft dan geeft de GPS 102 a 103 aan als snelheid.


De teller "danst" nogal. Zeg maar zwiepen :-)

Toch denk ik dat onze teller-kilometers redelijk in de buurt van GPS-kilometers komen. Maar met het grote verschil in verbruikscijfers, begin ik daar nu wel aan te twijfelen. Ik ga het nóg een keer goed in de gaten houden.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor RobStewart » 21 Aug 2012, 20:52

Arthur 110 wrote:
Just bought a compression tester on ebay


Good Choice :)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jos.daalmans
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 Jun 2010, 23:36
Locatie: Elsloo (LB)

Re:Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor jos.daalmans » 22 Aug 2012, 13:19

Hoi,

Interessante discussie. Een probleem met alle carburateurs (de Strombergs en de SU's wat meer dan een 4-barrel) is dat de lucht onder de motorkap veel en veel te heet is.
Ik had zelf een kapot membraan, een ondergelopen vlotter, dichte kanalen in de carburateurs, foute TC's etc. Als ik bij warm weer boven de 90KMH wilde komen was er overduidelijk protest onder de motorkap vandaan.
Na de reparatie (revisie) van de Stromberghs en het afstellen van de CO waarde loopt de motor veel beter, echter als ik weer eens zinloos stil sta aan een verstoplicht :S , wil de motor wel weer eens inhouden, heel even, maar toch.
Bij het afstellen van de CO liep de waarde wel eens op, totdat ik een dikke slang aan de inlaat van het luchtfilter aansloot en de CO meteen weer zakte tot rond de ingesteld 2%.

Als je bergop gaat en ook nog in de hogere gebieden weet ik zeker dat de hete lucht die in de carburateur stroomt, de motor en het mengsel geen goed doet en de motor zelfs verstikt.

Mijn advies, een pancake filter zoals op de Amerikaanse V8 motoren (met een of twee inlaat tuiten)en dan met een dikke slang naar een snorkel. De motor krijgt dan geen "voorverwarmde" lucht meer en is het probleem een stuk minder.

Succes en sleutel ze,

Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.

Zjiep
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 Sep 2011, 13:25

Re: Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor Zjiep » 22 Aug 2012, 15:20

RobStewart schrijft:
The downside of the overdrive is a) availability and b) serviceability. They were pretty rare in their day and even rarer now although there are still a number of them out there and at least one company that still does some of the parts.


Rob, en wie is dan nog leverancier van OD onderdelen?

groet

Roel

Zjiep
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 Sep 2011, 13:25

Re: Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor Zjiep » 22 Aug 2012, 15:41

110 V8 met 13C LT95 en 235/85 loopt ergens rond de 3100 omw bij 100 GPS km. Bij gebruik van de O.D. gaat daar ca. 750 omw vanaf (78% reductie).

Dit is wat ik verzameld heb aan LT95 gegevens. Wie het aan kan vullen, graag.

groet

Roel

---------------------------------
gear ratios LT95:

0,9960--- 110 Australie met Isuzu motor
1,0000--- RRC
1,1130--- RRC
1,1230
1,1740--- 101FC
1,3362--- 110/stage one
0,9962--- RRC


Serialnrs. LT95

881--- SIII V8 - 1,3362
12C--- SIII V8
12c--- RRC V8 - 1,000 - 02-1981 -->
12C--- RRC V8 - 0,9962 - RRC 12C01061A --> (10-1981 -->)
13C--- 110 V8
355--- RRC V8 - 1,174 - up to suffix C (<-- 10-1976)
355--- RRC V8 - 1,113 - from suffix C to serialnr. 35594059C (10-1976 -->)
355--- RRC V8 - 1,227 - from serialnr. 35594060C
356--- RRC V8
359--- RRC V8
956--- 101FC


0,9960--- 26/45T--- FRC4032/FRC4050
0,9962--- 26/45T--- FRC4032/FRC4050
1,0000--- 29/50T
1,1130--- 31/48T
1,1230--- 28/43T
1,1740--- 32/47T
1,3362--- 31/40T--- FRC2241/FRC2240

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Ervaringen gevraagd met 3.5 V8 / LT95

Berichtdoor RobStewart » 22 Aug 2012, 18:25

Zjiep wrote:
Rob, en wie is dan nog leverancier van OD onderdelen?


Roel, I have had some stuff in the past from Superwinch themselves, Rovers Down South in New Orleans took a lot of the parts of the original overdrive and some of those are common to the LT95 version and of course Mr Craddock has some squirreled away in one of his sheds but you have to be persistent and have a big wallet before he will open the door ;)

Oh and with regard to filling the gaps, I'll look in the archives and try and fill them in ..... and I thought I was the anal re-tentative one here ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten