Mede Larogenoten,
Zit te denken aan een electrische vetspuit voor doorsmeren kruiskoppelingen. Iemand daar ervaring mee? zo ja welk merk is aan te bevelen?
Groet, Willem
Tata-D2.
Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?
Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
-
Roger B.
Re: Iemand ervaring met een electrische accu vetspuit?
electrisch geen ervaring mee, pneumatisch wel, en dat beviel niet
gone
Roger B. schrijft:
Waarom niet Roger?
Ik was eigenlijk van plan zo'n ding te kopen; het lijkt me handig dat je een hand "over" hebt om de kop op de nippel te houden!?
Gerard
- Erik Peters
Gerard schrijft:
Is misschien omdat een pneumatische vetspuit minder druk levert dan een handbediende vetspuit.
Groet,
Erik.
Roger B. schrijft:
Waarom niet Roger?
Ik was eigenlijk van plan zo'n ding te kopen; het lijkt me handig dat je een hand "over" hebt om de kop op de nippel te houden!?
Gerard
Is misschien omdat een pneumatische vetspuit minder druk levert dan een handbediende vetspuit.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
precies, met een handspuit kun je door even snel, met kracht een stoot vet in het kruisje te spuiten zodat je net dat ene lagertje wel doorsmeert, terwijl in zo'n geval met de pneumatische die ik heb dan vrolijk via het lagertje met de minste weerstand het vet weggepompt wordt
gone
Ik begrijp hem helemaal ... er gaat een nieuwe "handspuit" komen ;-)
Gerard
Gerard
Als je er dan gelijk 1 neemt met een buisje ipv een slang dan heb je die derde hand om hem op de nippel te houden ook niet meer nodig.
Nadeel is dan alleen dat je niet meer om een hoekje kan om bij de smeernippel te komen.
In de ideale wereld moet je er dus gewoon 2 hebben. 1 met buisje en 1 met slangetje.
Groet,
Eric.
Nadeel is dan alleen dat je niet meer om een hoekje kan om bij de smeernippel te komen.
In de ideale wereld moet je er dus gewoon 2 hebben. 1 met buisje en 1 met slangetje.
Groet,
Eric.
Er hangt hier een conventionele, een één hand vetspuit en een op perslucht. Misschien dat dat gewoon een goede is want ook de cardan assen doe ik er mee n dat is een groot genot. :huh: :huh:
Wel vind ik zo'n ding te duur als je er alleen af en toe je wagen mee smeert. ;)
Wel vind ik zo'n ding te duur als je er alleen af en toe je wagen mee smeert. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
of, zoals ik je ken, smeer je zo weinig dat al je kruisjes ruim genoeg zitten om vet door te laten :lol:
gone
Roger B. schrijft:
Klopt. :blush: :blush:
Maar bij de trekker en grasmaaier, die wel iedere maand een beurt krijgen doet ie het ook meer dan perfect! En bij de fusee vering van de vooras van de trekker kost dat toch behoorlijk wat kracht. ;)
of, zoals ik je ken, smeer je zo weinig dat al je kruisjes ruim genoeg zitten om vet door te laten :lol:
Klopt. :blush: :blush:
Maar bij de trekker en grasmaaier, die wel iedere maand een beurt krijgen doet ie het ook meer dan perfect! En bij de fusee vering van de vooras van de trekker kost dat toch behoorlijk wat kracht. ;)
Edward van Vugt