Koppakking vervangen 3.5 EFI RRC

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sjakie

Koppakking vervangen 3.5 EFI RRC

Berichtdoor sjakie » 18 Aug 2012, 08:32

Ik heb een 3.5 V8 EFI motor erin zitten die op gas loopt
kan ik de rubbers van de injectoren zo vervangen of moet er het ea gedemonteerd worden oa plenum chamber?
toen ik de auto kocht gaf de eigenaar aan dat 1 van injectoren iets lekt en hopelijk vandaar ook dat hij slecht loopt.

gr jacco

Roger B.

Re: Injector lekt 3.5 V8 op lpg

Berichtdoor Roger B. » 18 Aug 2012, 09:16

even uit het hoofd, lang geen V8 meer gezien van dichtbij..

de rubbers (o-ringen) die je kunt vervangen van de injectoren zitten tussen brandstofgalerij en injector (bovenkant) en tussen injector en inlaatspruitstuk (onderkant) als die lek zijn lekt ie aan de bovenkant benzine op het spruitstuk, aan de onderkant valse lucht het spruitstuk in.

Als je met lekke injector bedoelt dat ie nadruppelt oid, dan vrees ik dat vervangen de enige optie is (als ultrasoon reinigen niet werkt)

Om een injector te wisselen moet de hele brandstofgallerij eraf dacht ik, en dus eventueel alles bovenop het inlaatspruitstuk ook (gasklephuis en dergelijke)
gone

sjakie

Berichtdoor sjakie » 19 Aug 2012, 19:11

bedankt voor de reactie, de vorige eigenaar had het erover dat alleen de O ring vervangen diende te worden, dus ik ga daar ook eerst vanuit.
Hopelijk is het onregelmatig lopen dan ook verholpen.

volgens de vorige eigenaar kon je dit ook makkelijk testen door de stekkers van de injectors los te halen, de auto op contact zetten en dan overschakelen naar gas en zodoende kon je zien welke lekte.

maar hij loopt ook op benzine onregelmatig, dus hopelijk komt het goed.

gr jacco

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2012, 19:16

hebben we het over gas of benzine injectoren?
gone

sjakie

Berichtdoor sjakie » 20 Aug 2012, 11:39

over gas injectoren

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2012, 12:00

ah...ik had het over de benzine injectoren.

gasinjectoren voor vloeibare of gas injectie?
gone

sjakie

Berichtdoor sjakie » 20 Aug 2012, 12:39

vloeibare anders zit er toch ook geen verdamper op, of vergis ik me dan?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2012, 13:48

LPI (vloeibare injectie) heeft geen verdamper, gasvormige injectie wel. BIj LPI komt het wel vaker voor dat injectoren stuk gaan omdat ze aan sterke temp schommelingen blootgesteld worden (verdampend gas koelt de injector sterk af waarna ie weer opwarmt door relatief hoge temp in inlaatspruitstuk)

mij gasinjectie is de injector eigenlijk niet meer dan een buisje dat in het spruitstuk gemonteerd is, hieraan zit een slangetje dat naar een verdeelblok met ventielen gaat, deze ventielen laten het gas door naar de injector
gone

sjakie

Berichtdoor sjakie » 21 Aug 2012, 14:22

het gaat om gasvormige injectie, er gaat dus vloeibaar gas naar de verdamper en er komt gasvormig lpg uit de verdamper en die gaat dan toch naar de injectoren?

zal deze week dus eerst de injectoren gaan testen en kijken of ze ook lek zijn.

Roger B. schrijft:
LPI (vloeibare injectie) heeft geen verdamper, gasvormige injectie wel. BIj LPI komt het wel vaker voor dat injectoren stuk gaan omdat ze aan sterke temp schommelingen blootgesteld worden (verdampend gas koelt de injector sterk af waarna ie weer opwarmt door relatief hoge temp in inlaatspruitstuk)

mij gasinjectie is de injector eigenlijk niet meer dan een buisje dat in het spruitstuk gemonteerd is, hieraan zit een slangetje dat naar een verdeelblok met ventielen gaat, deze ventielen laten het gas door naar de injector

sjakie

Berichtdoor sjakie » 09 Sep 2012, 20:30

de motor loopt weer netjes, nu de andere 2 problemen eerst oplossen
1e koelvloeistof word eruit gegooid, beide koelventilators werken nog niet (hopelij is dit het probleem)
En dan nog wat kleine dingen die opgelost moeten worden oa andere voorstoelen en wat klein spul

zal binnenkort eens wat fotos plaatsen

Terug naar “Techniek”