Zo, ik heb mij net een Land Rover Series III gekocht. Ik heb wat basiskennis in mechanica en techniek, maar nu is er één ding dat ik niet vindt...
... hoe in godsnaam laat ik die ruitenwissersproeiers spuiten? Met de knop links van het stuur (LHD) kan ik de twee standen van de ruitenwissers zelfs aanzetten, maar geen idee hoe ik mijn ruitenvloeistof laat sproeien...
Het is misschien een idiote beginnersvraag, maar toch, een virtueel koekje voor diegene die mij helpt (btw, als het even mogelijk is zoek ik een gemakkelijkere oplossing dan "vijs heel je dashboard open om het kabeltje te volgen, heb momenteel even iets teveel werk met de remmen :) )
ruitenwissersproeiers Series III
- peter191064
Re:ruitenwissersproeiers Series III
Probeer eens een foto te plaatsen, dan is er overzicht en komen de adviezen vanzelf (-_-)
Als ik het zo bekijk op internet is er van die leeftijd niet één met dezelfde functies en knoppen.
Als ik het zo bekijk op internet is er van die leeftijd niet één met dezelfde functies en knoppen.
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
- RobStewart
Re: ruitenwissersproeiers Series III
The sproiers work when you push the ruitenwisser knopje in, or they should do, if they don't you are going to have to start chasing wires.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Knop indrukken?
Die pompjes willen trouwens ook nog wel eens kapot gaan.
Gerard
Die pompjes willen trouwens ook nog wel eens kapot gaan.
Gerard
- Martijn en Caroline
yep, het kan inderdaad het de knop met 2 functies zijn. B) Draaien is de wissers aan, indrukken (een paar keer) en het pompje zou vloeistof moeten spuiten ... gaatjes van de sproeiers even doorprikken met een naald, moet ook geregeld. Het pompje (althans bij 24V) moet je kunnen horen, dus als die het niet doet ...
grt Martijn
grt Martijn
-
Roger B.
als pompje niet werkt, begin bij het pompje spanning te meten (zowel de plus tov massa als de min tov bekende plus controlleren.....) geen spanning, dan zekering checken, zekering doorgemeten en goed? dan aan de schakelaar meten, daarna pas draden volgen
gone
Heb het net gevonden! Niemand heeft de virtuele cookie gewonnen, maar het is wel dankzij enkele reacties dat ik het gevonden heb.
Ik moet de knop uit-trekken om de ruitenwissers aan te zetten (dat wist ik al), en dan moet ik gewoon aan de knop draaien om te laten sproeien. Hoera! (En ja, dat pompje maakt een ongelofelijk geluid :D )
Trouwens wel fijn om zo snel reacties te krijgen, ik ga hier nog veel rondhangen denk ik :)
Ik moet de knop uit-trekken om de ruitenwissers aan te zetten (dat wist ik al), en dan moet ik gewoon aan de knop draaien om te laten sproeien. Hoera! (En ja, dat pompje maakt een ongelofelijk geluid :D )
Trouwens wel fijn om zo snel reacties te krijgen, ik ga hier nog veel rondhangen denk ik :)
- RobStewart
So you have a really weird knob ;)
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I