landrover 88 24volt overbalst tijdens starten
-
Roger B.
Re:landrover 88 24volt overbalst tijdens starten
12v of valt ook de 24 v uit? in dat laatste geval mogelijk toch zelfde oorzaak?
gone
Tijdens het starten valt de 12 volt weg (overbelast) tijdens het rijden valt de 24 volt weg. Tijdens het starten meet ik nu 21 volt op de accu's dus dat lijkt mij normaal. Als ik alle afslafkleppen van de lpg instalatie losmaakt dan valt de 12 volt tijdens het starten niet weg. Als ik er maar 1 van de 3 aansluit dan is hij alweer overbelast. Ik vind het vreemd dat hij alleen tijdens het starten overbelast is want als ik hem bij een draaiende motor inschakel raakt hij niet overbelast.
-
Roger B.
wat doet ie als je de omvormer (24v zijde) direct op de accu's aansluit? trekt ie het dan wel, of ook niet?
3 kleppen? waar zijn die van? eentje voor de LPG, eentje voor de benzine en????
3 kleppen? waar zijn die van? eentje voor de LPG, eentje voor de benzine en????
gone
De omvormer zit direct op de accu aangesloten (24 volt zijde). Je heb buiten de benzine afsluit klep nog 3 kleppen nl 1 op de tank, 1 op de verdamper en 1 voor de verdamper.
-
Roger B.
nogal overkill...2 komt idd wel vaker voor voor het lpg deel maar voor en na de verdamper....?
maar ik denk dat de omvormer toch die paar volt onder 24 volt niet aankan , misschien dat je met een elco de dip net voldoende kunt afvlakken?
maar ik denk dat de omvormer toch die paar volt onder 24 volt niet aankan , misschien dat je met een elco de dip net voldoende kunt afvlakken?
gone
Ik heb de leverancier gebeld van de omvormer en die gaf ook aan dat tijdens het starten de spanning te laag wordt. Dit zou mogelijk door een dikkere + kabel verholpen kunnen worden. Helaas bleek dat niet het geval.
Wat is trouwens een elco? en waar en wat voor een moet er dan kopen?
Wat is trouwens een elco? en waar en wat voor een moet er dan kopen?
Probleem opgelost. Ik heb de LPG instalatie over 1 accu aangesloten en heb zo ook 12 volt. Werkt perfect.
-
Roger B.
en het helpt je accu voortijdig aan zijn einde.....
gone
Enig idee hoe ik dit anders kan oplossen? lijkt mij ook weer geen goed idee de accu ten einde te brengen. Die zijn net nieuw.
-
Roger B.
24 volt kleppen nemen en via 12v relais aansturen, dan hoeft de omvormer alleen de relais te doen, of een (veel) zwaardere omvormer...maar geen idee wat je dan aan vermogen moet hebben
gone