Dag,
wij hebben een series III op gas (met aangepaste kop).
Normaal hebben we geen last van hoge temperaturen, maar als we op de snelweg rijden (80-90km/h) dan loopt meter op en zet koers richting het rode gebied. Remedie: blower van kachel aan.
Op het oog ziet radiateur er prima uit. Ook peil en kleur van vloeistof is correct. Wat is nu handig om te doen? Wat valt er verder nog te controleren/ verbeteren?
bedankt weer.
gr Dennis
Series III en temperatuur
Re:Series III en temperatuur
Toch is de radiateur vaak het probleem; die wil in de loop van de tijd toch wel behoorlijk dicht slibben ...
Als je met (warme) en draaiende motor bovenin kijkt moet je werveling (= doorstroming) zien.
Maar ook zou bijv. de thermostaat niet volledig open kunnen gaan of de waterpomp niet goed functioneren.
Als je met (warme) en draaiende motor bovenin kijkt moet je werveling (= doorstroming) zien.
Maar ook zou bijv. de thermostaat niet volledig open kunnen gaan of de waterpomp niet goed functioneren.
-
Dennis Schoonen
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 Dec 2009, 21:36
Re:Series III en temperatuur
Update: radiator schoongemaakt. (spoelen met speciaal middel *ben het merk vergeten*) Er kwam wat bruine toep uit. Thermostaat werkt, gaat open in warm water. Ik zie dan de werveling. Na testritje liep temp weer op. Thermostaat definitief eruit. Rondpompend water nu goed te zien. Weer testritje: temperatuur loopt weer op. Wat is nu een handige stap om te zetten?
Re:Series III en temperatuur
Je zou natuurlijk nog eens kunnen meten of hij echt te warm word (met een temp. meter)
Als de temp. wel terugloopt als je de kachel aan zet, dan zou je zeggen dat hij toch koelcapaciteit te kort komt en opnieuw de radiator verdenken.
Als de temp. wel terugloopt als je de kachel aan zet, dan zou je zeggen dat hij toch koelcapaciteit te kort komt en opnieuw de radiator verdenken.
-
Dennis Schoonen
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 Dec 2009, 21:36
Re:Series III en temperatuur
Temp loopt idd terug als ik kachel aanzet. Ik laat de radiator eens checken door een specialist.
Re:Series III en temperatuur
als je de v-snaar los pakt van je waterpomp, kun je dan iets voelen van duidelijke speling, maw is je waterpomp wel nog in orde? verder lijkt het echt ergens een obstructie te zijn, of iig niet genoeg circulatie. vind het vrij raar dat ie zo heftig op de kachel reageert om te koelen.. ook geen slang die is dubbelgeklapt? dit kan nl inwendig ook gebeuren als de binnenste voering versleten is, zie je aan de buitenkant ook niets van..
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten