even voor de zekerheid , moet de achterste keerring vervangen van mn tussenbak dus die bij handrem trommel zit die nu automatisch gesmeerd wordt :S ja idd van de gereviseerde nieuwe tussen bak waarvan ook al de pakkingen bleken te lekken :angry: .
Is het zoals ik denk trommel verwijderen moer van flens eraf , circlip verwijderen en keerring vervangen of sta ik dan met losse asjes tandwielen ed in mn handen?.
Hoe houd je de as trouwens tegen om de moer los te draaien?
vervangen keerring tussenbak
- JoostKenya
Re:vervangen keerring tussenbak
Bert Spronk schrijft:
Nee, het is vrij eenvoudig.
Bert Spronk schrijft:
Auto is zijn lage 1 laten staan (eventueel iemand op de rem laten trappen)
of sta ik dan met losse asjes tandwielen ed in mn handen?.
Bert Spronk schrijft:
- JoostKenya
Bert Spronk schrijft:
Onze keniaanse monteur hier heeft het laatst zelfs in een uurtje voor elkaar gekregen.
Bert Spronk schrijft:
of sta ik dan met losse asjes tandwielen ed in mn handen?.
Onze keniaanse monteur hier heeft het laatst zelfs in een uurtje voor elkaar gekregen.
Bert Spronk schrijft:
-
Roger B.
auto in de versnelling en met luchtsleutel losdraaien.
strikt genomen zou je de moer moeten merken, en even veel slagen weer vast moeten draaien of een nieuwe spanbus plaatsen en de lagervoorspanning opnieuw afstellen...
ik heb het altijd gewoon met de luchtsleutel vast gezet (en dan niet een half uur ratelen, aan is vast)
strikt genomen zou je de moer moeten merken, en even veel slagen weer vast moeten draaien of een nieuwe spanbus plaatsen en de lagervoorspanning opnieuw afstellen...
ik heb het altijd gewoon met de luchtsleutel vast gezet (en dan niet een half uur ratelen, aan is vast)
gone
Er zit helemaal geen spanbus achter....!!!
Tussenbak in difflock zetten, en met het voertuig op de rem, de moer losdraaien.
Idd eerst de trommel er af, en nadat de moer los is, kun je zo de flens er af trekken. (let op....de olie moet er wel eerst af zijn)
Er zit nog wel een stalen ring voor de keerring, maar die kun je er heel makkelijk afwippen, door een schroevendraaier aan de onderzijde in de inkeping te plaatsen.
Keering er uit wippen, en nieuwe plaatsen....
Lagerspanning afstelling zit allemaal in de tussenbak...dus geen zorgen....
Daarna de moer (zelfborgende) ook gewoon weer goed vastzetten...
Niet bang zijn dat je iets kapot maakt. (vastzetten op dezelfde manier als losdraaien....(maar dan de andere kant op natuurlijk.....hihi..ik bedoelde met difflock en voertuig op de rem...)
Jammer dat je bak lekt.....
Had hem misschien beter bij mij kunnen halen...?!!
Groetjes
Sander
nextgear@hotmail.com
Tussenbak in difflock zetten, en met het voertuig op de rem, de moer losdraaien.
Idd eerst de trommel er af, en nadat de moer los is, kun je zo de flens er af trekken. (let op....de olie moet er wel eerst af zijn)
Er zit nog wel een stalen ring voor de keerring, maar die kun je er heel makkelijk afwippen, door een schroevendraaier aan de onderzijde in de inkeping te plaatsen.
Keering er uit wippen, en nieuwe plaatsen....
Lagerspanning afstelling zit allemaal in de tussenbak...dus geen zorgen....
Daarna de moer (zelfborgende) ook gewoon weer goed vastzetten...
Niet bang zijn dat je iets kapot maakt. (vastzetten op dezelfde manier als losdraaien....(maar dan de andere kant op natuurlijk.....hihi..ik bedoelde met difflock en voertuig op de rem...)
Groetjes
Sander
nextgear@hotmail.com
-
Roger B.
oke...tussenbak nooit uit elkaar gehad....maarlagers dus alleen met shims gesteld?
ging er van uit dat dat ook met zo'n bus was... bij diff toch wel?
ging er van uit dat dat ook met zo'n bus was... bij diff toch wel?
gone
-
Bert Spronk
Ga komend weekend weer klooien hou jullie op de hoogte, smeer deze week de spaansepolder nog even :blush:
Gizmo schrijft:
Niet dat ik het nu nodig heb, maar voor de toekomst misschien wel een leuk alternatief voor Ashcroft. Zijn de prijs en garantie ook daarmee vergelijkbaar?
Groetjes
Sander
nextgear@hotmail.com
Niet dat ik het nu nodig heb, maar voor de toekomst misschien wel een leuk alternatief voor Ashcroft. Zijn de prijs en garantie ook daarmee vergelijkbaar?
Ja sorry hoor Roger B.
Maar zo kun je mensen wel op het verkeerde been zetten....
Aannamens zijn killing!!
Lagers in de tussenbak zitten gewoon netjes opgesloten met shims tussen bakhuis en lagerschaal. (is een hels karwei om de juiste maat te bepalen....NIET aan beginnen als je er geen verstand van hebt)
Er zijn Diffs die inderdaad een spanbus hebben.....
maar daarvoor hebben we een werkplaats handboek, waarin staat wat je doen moet.....
Nogmaals, heb je ergens geen verstand van: Plaats dan ook geen text die geen hout snijdt...
Met vriendelijke groet,
Sander
Maar zo kun je mensen wel op het verkeerde been zetten....
Aannamens zijn killing!!
Lagers in de tussenbak zitten gewoon netjes opgesloten met shims tussen bakhuis en lagerschaal. (is een hels karwei om de juiste maat te bepalen....NIET aan beginnen als je er geen verstand van hebt)
Er zijn Diffs die inderdaad een spanbus hebben.....
maar daarvoor hebben we een werkplaats handboek, waarin staat wat je doen moet.....
Nogmaals, heb je ergens geen verstand van: Plaats dan ook geen text die geen hout snijdt...
Met vriendelijke groet,
Sander
Ik zet op dit forum geen berichten over prijzen en of garantie...
Daarvoor is het beter om mij direct te mailen....?!
met vriendelijke groet,
Sander
Daarvoor is het beter om mij direct te mailen....?!
met vriendelijke groet,
Sander