vervangen keerring tussenbak

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dixo

Re:vervangen keerring tussenbak

Berichtdoor Dixo » 14 Aug 2012, 22:57

Gizmo schrijft:
Ik zet op dit forum geen berichten over prijzen en of garantie...
Daarvoor is het beter om mij direct te mailen....?!

met vriendelijke groet,

Sander

Heb je gelijk in Sander, zal ik dan ook doen op het moment dat het nodig wordt.

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Aug 2012, 23:19

:blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 18 Aug 2012, 15:40

zo net keerring en alle pakkingen vervangen ,nu hopen dat alles gelukt en goed dicht is met de apk voor de deur is een zelfsmerende handrem niet handig

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 19 Aug 2012, 13:19

keerring is netjes gelukt helaas lekt die rot bak nog een heel klein beetje aan de boven voorzijde,ga vd week ns kijken waar dat nu weer exact vandaan komt, weer een goed werkende handrem blijkt een ook verademing te zijn B)

Gizmo

Berichtdoor Gizmo » 20 Aug 2012, 14:13

Bert, kijk eens of de moer die aan de achterzijde op de tussenbak zit, misschien los zit.
Deze moer zit net naast de handremtrommel, boven de vul en niveau plug...
het wil wel eens voorkomen dat deze los zit, en dan gaat die as die hij vast moet houden op en neer bewegen. Gevolg is lekkage aan voor en achterzijde van de bak.....maar hoofdzakelijk voorzijde...
Aandraaien van deze moer is een optie....maar als hij al te lang los heeft gezeten....mail me dan maar even...

Groetjes

Sander

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2012, 14:21

weet niet hoe lang geleden die bak gereviseerd is en door wie..... maar bestaat er niet zoiets als GARANTIE, dus als die moer los is, en zeker als ie al lang los is en (dus waarschijnlijk) extra schade veroorzaakt heeft..... is dat dan niet het pakkie an van de revisie-uitvoerder/leverancier??
gone

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 20 Aug 2012, 19:32

Ik ga die bout controleren en neem nog even contact met je op Sander.

De bak is er ongeveer 9 maanden geleden onder gegaan, sinds dien lekt ie en jankt ie vooral tussen 60 en 100 kmh , garantie cq probleem heb ik met leverancier alleen telefonisch besproken,heb geen tijd meer gehad bij hem langs te gaan en heb alleen 2 kostbare optie's aangeboden gekregen waar ik dus niet in mee ga.
De naam van de leverancier ga ik hier niet wereld kundig maken , mede aangezien zoals gezegd ik hem na de bak wissel alleen nog telefonisch heb gesproken,wel wil ik kwijt dat ik tegoed van vertrouwen ben geweest in deze en behoorlijk ben teleurgesteld in het betreffende bedrijf, netste aanbod had ik gevonden nieuwe gereviseerde bak plaatsen of uitnodiging om langs te komen bak eronderuit repareren en terug plaatsen , beide optie s natuurlijk kosteloos of max de kosten van de olieen

Gizmo

Berichtdoor Gizmo » 20 Aug 2012, 20:31

Die moer kun je als reviseur vast zetten tot je een ons weegt....maar als de auto goed wordt gebruikt, gaat deze moer na verloop van tijd (een heel klein beetje) los zitten.
Dat heeft tot gevolg dat de as die hij vasthoudt, een beetje op en neer beweegt bij het rijden... gevolg: Lekkage....
In de garage wordt er bij een beurt altijd naar deze moer gekeken, en indien nodig, aangedraaid....
Is dus geen tekortkoming van de reviseur....maar meer van de hersteller van het product...
Heb er zelf ook één die regelmatig aangedraaid wordt...(komt misschien meer omdat ik een belachelijk vermogen op de tussenbak loslaat....maar dat is mijn probleem....)

Ik hoor wel van je Bert...

Groet

Sander

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2012, 20:46

Bert Spronk schrijft:
netste aanbod had ik gevonden nieuwe gereviseerde bak plaatsen of uitnodiging om langs te komen bak eronderuit repareren en terug plaatsen , beide optie s natuurlijk kosteloos of max de kosten van de olieen

in elk geval uitnodiging om langs te komen zodat ze er konden proberen een oplossing voor te vinden, en indien dat niet lukt andere bak... je koopt een bak die gereviseerd is (en dus minstens zo goed is als een nieuwe)dan mag je toch verwachten dat je dat ook krijgt (en nu niet roepen dat een nieuwe ook lekt)
gone

Terug naar “Techniek”