Rave
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Rave
The workshop manuals are now published on-line (TOPIx) which is accessible via subscription to Land Rover and there are strict conditions to be met for access.
To the best of my knowledge there is no other version available (paper or off-line electronic) and RAVE has not been updated for many years.
...... the 2.2ltr Puma version is on TOPIx and was published on 29th November 2011.
Rob
To the best of my knowledge there is no other version available (paper or off-line electronic) and RAVE has not been updated for many years.
...... the 2.2ltr Puma version is on TOPIx and was published on 29th November 2011.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Rave
Good information, thank you. However: bad news!
My issue was to have a look at the exhaust system to see how to remove the DPF, I think that is the soot filter, as the engine is extremely thirsty.
Anyhow this needs a replacement part that may be not yet available on the after market.
But may be it is is a better idea to do this after the warranty period!
My issue was to have a look at the exhaust system to see how to remove the DPF, I think that is the soot filter, as the engine is extremely thirsty.
Anyhow this needs a replacement part that may be not yet available on the after market.
But may be it is is a better idea to do this after the warranty period!
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Rave
Replacing the Roet Filter (DPF) won't be an easy task. Firstly you are going to have to find a suitable front pipe to go from the manifold to the middle pipe. Then you are going to have to find a way of bypassing the verschildruk sensor but fooling the Engine Management system that it is still there and you are going to have to do the same with the heat sensors. These modifications will certainly affect your warranty.
My personal advice is not to do it until you get to 100k or 3 years.
...... and if you think the engine is thirsty why not get it checked out by your dealer.
Rob
My personal advice is not to do it until you get to 100k or 3 years.
...... and if you think the engine is thirsty why not get it checked out by your dealer.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: Rave
kuyperh schrijft:
Weet je wel zeker dat het hogere verbruik komt door je DPF filter? Als je filter in een (permanente) schoonmaak cyclus zit moet er denk ik een lampje branden op je dashboard. Dat is in ieder geval zo bij Freelander 2 en Discovery 3. Defender weet ik niet.
Wat is je verbruik dan nu? Normaal is meestel rond de 1 op 10 voor een diesel Land Rover. Dat wordt gauw meer als je veel spullen vervoert of een aanhanger meeneemt.
kuyperh schrijft:
Je hebt garantie. Dus als je naar de dealer gaat maken ze het mogelijk kostenloos voor je. Dat lijkt me beter dan tot 100K of 3 jaar doorgaan met een mogelijk probleem.
My issue was to have a look at the exhaust system to see how to remove the DPF, I think that is the soot filter, as the engine is extremely thirsty.
Weet je wel zeker dat het hogere verbruik komt door je DPF filter? Als je filter in een (permanente) schoonmaak cyclus zit moet er denk ik een lampje branden op je dashboard. Dat is in ieder geval zo bij Freelander 2 en Discovery 3. Defender weet ik niet.
Wat is je verbruik dan nu? Normaal is meestel rond de 1 op 10 voor een diesel Land Rover. Dat wordt gauw meer als je veel spullen vervoert of een aanhanger meeneemt.
kuyperh schrijft:
But may be it is is a better idea to do this after the warranty period!
Je hebt garantie. Dus als je naar de dealer gaat maken ze het mogelijk kostenloos voor je. Dat lijkt me beter dan tot 100K of 3 jaar doorgaan met een mogelijk probleem.
Re: Rave
Tuurlijk, waarom weer makkelijk doen als het moeilijk kan. :blink: :blink:
We hebben het dus over een wagen van amper een jaar oud. Het is natuurlijk niet zo dat gewoon garantie op zit en dat een bepaald verbruik opgegeven is. Dat verbruik mag je dus verwachten. Ofwel, zoals Roger ook aangeeft, gewoon naar de dealer en die lost het op..... :huh: :huh:
We hebben het dus over een wagen van amper een jaar oud. Het is natuurlijk niet zo dat gewoon garantie op zit en dat een bepaald verbruik opgegeven is. Dat verbruik mag je dus verwachten. Ofwel, zoals Roger ook aangeeft, gewoon naar de dealer en die lost het op..... :huh: :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Rave
Nee, ik weet niet zeker of het door de DPF komt, maar het is het eerste waar ik aan denk: extra restrictie in de uitlaat.
Al mijn TD5's zaten ook rond de 1:10; deze doet 1:8,5 of nog iets slechter.
Alle drie de adviezen zijn duidelijk; terug naar de dealer en niet de garantie in gevaar brengen.
Ga ik doen, dus! Dank!
Al mijn TD5's zaten ook rond de 1:10; deze doet 1:8,5 of nog iets slechter.
Alle drie de adviezen zijn duidelijk; terug naar de dealer en niet de garantie in gevaar brengen.
Ga ik doen, dus! Dank!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten