Hallo iedereen.
Ik heb sinds een paar weken een defender 110 3.5 liter V8.
Maar ik weet niet hoe de tussenbak :S werkt kan iemand mij helpen ???
tussenbak
Re:tussenbak
Wat wil je weten, ik heb hier wel wat manuals?
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re:tussenbak
Hoe het zit met de hoge en lage gieren en waneer hij in zijn dif-lock staat
Zie foto
Zie foto

-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:tussenbak
floran11 schrijft:
Hetzelfde als wanneer hij niet in Diff-Lock staat.
Het kleine pookje is dus in de richting High-N-Low gear een 3 standen "schakelaar",
en dwars hierop een 2 standen "schakelaar" Diff-Lock of "unlocked" (er zit gelukkig geen Neutral tussen locked en unlocked).
Groeten MarcS
Hoe het zit met de hoge en lage gieren en waneer hij in zijn dif-lock staat
Zie foto
Hetzelfde als wanneer hij niet in Diff-Lock staat.
Het kleine pookje is dus in de richting High-N-Low gear een 3 standen "schakelaar",
en dwars hierop een 2 standen "schakelaar" Diff-Lock of "unlocked" (er zit gelukkig geen Neutral tussen locked en unlocked).
Groeten MarcS
Re:tussenbak
En hoe zet je hem dan in zijn diff-lock
Re:tussenbak
Pookje naar rechts is keuze tussen hoog en laag zonder diflock, pookje naar links is keuze tussen hoog en laag met diflock.
Geert
Geert
Light Weight 1979 2.25D
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:tussenbak
floran11 schrijft:
Pookje naar links dus.
Soms is "gepast" geweld nodig, zeker wanneer Diff-Lock nooit (of zeer weinig) is gebruikt.
Normaal komt er dan ook een lampje in op je dashbord, pas als het lampje brandt werkt alles goed (en zeker). (Maar lampjes etc kunnen stuk zijn, dus dan moet je checken of de wielen voor-achter vast gekoppeld zijn.)
Bij het uitschakelen kan er een vertraging zijn tussen de pookbeweging en het doven van het lampje ... zolang het lampje brandt is ie ingeschakeld. Even in z'n vrij laten rollen met twee wielen in de berm, of een stukje achteruit rijden wil vaak helpen.
O ja, soms, als ie moeilijk wil inschakelen wil ie nog moeilijker uitschakelen dus probeer het de eerste keer niet op een punt waar je een probleem krijgt als ie niet weer uit wil.
Groeten MarcS
En hoe zet je hem dan in zijn diff-lock
Pookje naar links dus.
Soms is "gepast" geweld nodig, zeker wanneer Diff-Lock nooit (of zeer weinig) is gebruikt.
Normaal komt er dan ook een lampje in op je dashbord, pas als het lampje brandt werkt alles goed (en zeker). (Maar lampjes etc kunnen stuk zijn, dus dan moet je checken of de wielen voor-achter vast gekoppeld zijn.)
Bij het uitschakelen kan er een vertraging zijn tussen de pookbeweging en het doven van het lampje ... zolang het lampje brandt is ie ingeschakeld. Even in z'n vrij laten rollen met twee wielen in de berm, of een stukje achteruit rijden wil vaak helpen.
O ja, soms, als ie moeilijk wil inschakelen wil ie nog moeilijker uitschakelen dus probeer het de eerste keer niet op een punt waar je een probleem krijgt als ie niet weer uit wil.
Groeten MarcS
Re:tussenbak
Landmarcs schrijft:
Geweld is nooit nodig. Hooguit even de pook naar links geduwd houden tot hij 'grijpt' en dus inschakelt. Bij geweld sloop je alleen de linkage en daar is niet heel veel voor nodig, dus ook "gepast" geweld zou ik niemand aanbevelen. ;)
floran11 schrijft:
En hoe zet je hem dan in zijn diff-lock
Pookje naar links dus.
Soms is "gepast" geweld nodig, zeker wanneer Diff-Lock nooit (of zeer weinig) is gebruikt.
Normaal komt er dan ook een lampje in op je dashbord, pas als het lampje brandt werkt alles goed (en zeker). (Maar lampjes etc kunnen stuk zijn, dus dan moet je checken of de wielen voor-achter vast gekoppeld zijn.)
Bij het uitschakelen kan er een vertraging zijn tussen de pookbeweging en het doven van het lampje ... zolang het lampje brandt is ie ingeschakeld. Even in z'n vrij laten rollen met twee wielen in de berm, of een stukje achteruit rijden wil vaak helpen.
O ja, soms, als ie moeilijk wil inschakelen wil ie nog moeilijker uitschakelen dus probeer het de eerste keer niet op een punt waar je een probleem krijgt als ie niet weer uit wil.
Groeten MarcS
Geweld is nooit nodig. Hooguit even de pook naar links geduwd houden tot hij 'grijpt' en dus inschakelt. Bij geweld sloop je alleen de linkage en daar is niet heel veel voor nodig, dus ook "gepast" geweld zou ik niemand aanbevelen. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:tussenbak
Dag Edward,
Ik ben niet zo'n geweldenaar ... Ik bedoel met "gepast geweld" dat ie wellicht wat zwaarder schakelt en dus niet met een "aai" van rechts naar links wil. Dus een beetje een wat resolute beweging kan nodig zijn.
In mijn oude blauwe 110 bleef het Diff-Lock inschakelen altijd vragen om een dergelijke resolute "positive action" ook als ik 'm vaker gebruikte -- in mijn huidige "vert-de-gris" 110 schakelt ie zo makkelijk het Diff-Lock in dat ik laatst al eens ongewild een stukje in Diff-Lock reed.
Groeten MarcS
PS De definitieve test is eenvoudig: gaat het stuk, dan was het ongepast geweld. Helpt het zonder dat het stuk gaat, dan was het gepast geweld.
Ik ben niet zo'n geweldenaar ... Ik bedoel met "gepast geweld" dat ie wellicht wat zwaarder schakelt en dus niet met een "aai" van rechts naar links wil. Dus een beetje een wat resolute beweging kan nodig zijn.
In mijn oude blauwe 110 bleef het Diff-Lock inschakelen altijd vragen om een dergelijke resolute "positive action" ook als ik 'm vaker gebruikte -- in mijn huidige "vert-de-gris" 110 schakelt ie zo makkelijk het Diff-Lock in dat ik laatst al eens ongewild een stukje in Diff-Lock reed.
Groeten MarcS
PS De definitieve test is eenvoudig: gaat het stuk, dan was het ongepast geweld. Helpt het zonder dat het stuk gaat, dan was het gepast geweld.
Re:tussenbak
Dus als ik het van iedereen goed begrijp moet ik ehm in zijn neutraal zetten en dan naar links met toepaselijk geweld zodat het niet stuk gaat en dan naar hoge of lage giering toch ???
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten