Ik probeer meer en meer info te verzamelen met betrekking tot het vernieuwen van mijn chassis.
In hoeverre ga ik tegen problemen aanlopen als ik mijn chassis wil vernieuwen?
Ik heb al contact gehad met de RDW, maar heel duidelijk is dit nog niet.
Hoe staat het met levering van een chassis wat de RDW accepteert en hier een nummer in wil slaan?
Ga ik deze weg vervolgen en mijn 109 voorzien van een nieuw chassis om nog héél véél jaren sleutel-plezier te kunnen hebben aan deze auto?
Afgelopen vrijdag een 20 minuten in de wacht gehangen bij de RDW en niets wijzer geworden.
Wie o Wie heeft ervaring en wil die delen ??
Peter
Chassis wissel LR series / 109
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Chassis wissel LR series / 109
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Chassis wissel LR series / 109
niet bellen met rdw, maar langs gaan.
hier de zoekfunktie gebruiken...is zat over geschreven al
hier de zoekfunktie gebruiken...is zat over geschreven al
gone
Re:Chassis wissel LR series / 109
Langs gaan bij een keuringsstation op een rustig moment. Begin van de middag als de keuringen zonder afspraken net afgelopen zijn bijvoorbeeld.
Naam en contactgegevens vragen van degene die je gesproken hebt, en het verdere contact steeds via die persoon laten lopen. Precies handelen naar wat hij (of zij?) zegt en het is allemaal prima te doen. Er kunnen per keuringsstation nog wel eens wat kleine verschillen in werkwijze zitten bij zoiets, dus het beste is om even zelf persoonlijk contact hebben.
Naam en contactgegevens vragen van degene die je gesproken hebt, en het verdere contact steeds via die persoon laten lopen. Precies handelen naar wat hij (of zij?) zegt en het is allemaal prima te doen. Er kunnen per keuringsstation nog wel eens wat kleine verschillen in werkwijze zitten bij zoiets, dus het beste is om even zelf persoonlijk contact hebben.
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: Chassis wissel LR series / 109
Roger B. schrijft:
Het gaat mij erom of er ervaring is met een nieuw chassis monteren, oude topics geven geen duidelijkheid. Er zouden geen door de RDW goed gekeurde chassis meer geleverd worden.
Ik heb nu bij twee leveranciers gevraagd voor een chassis, één wees me meteen af omdat ik al contact had gehad met de RDW, andere zegt een chassis te kunnen leveren.
Ik kan dit chassis blijven opknappen, maar als ik nu over kan stappen op een nieuwe dan ben ik van dat probleem af.
Mail contact met de RDW loopt ook, maar krijg er niet veel gegevens van.Is momenteel een grijs gebied.
De zoek functie had ik gebruikt! Niets gevonden wat mij duidelijkheid gaf.
niet bellen met rdw, maar langs gaan.
hier de zoekfunktie gebruiken...is zat over geschreven al
Het gaat mij erom of er ervaring is met een nieuw chassis monteren, oude topics geven geen duidelijkheid. Er zouden geen door de RDW goed gekeurde chassis meer geleverd worden.
Ik heb nu bij twee leveranciers gevraagd voor een chassis, één wees me meteen af omdat ik al contact had gehad met de RDW, andere zegt een chassis te kunnen leveren.
Ik kan dit chassis blijven opknappen, maar als ik nu over kan stappen op een nieuwe dan ben ik van dat probleem af.
Mail contact met de RDW loopt ook, maar krijg er niet veel gegevens van.Is momenteel een grijs gebied.
De zoek functie had ik gebruikt! Niets gevonden wat mij duidelijkheid gaf.
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Re: Chassis wissel LR series / 109
Toch is er dacht ik wel vaker over geschreven?!
Volgens mij is de procedure:
1. naar de RDW om de auto in de huidige staat te laten schouwen, er worden dan ook loodjes bevestigd
2. Marsland of Richards chassis kopen
3. opbouwen
4. Naar RDW om opnieuw te laten schouwen en om het chassisnummer in te laten slaan (ze hebben ook het deel van het oude chassis nodig waar het nummer in staat)
5. veiligheidshalve foto's maken van het ombouwproces
Dus de beste start lijkt me toch contact opnemen met de RDW of er gewoon langs gaan ...
Gerard
Volgens mij is de procedure:
1. naar de RDW om de auto in de huidige staat te laten schouwen, er worden dan ook loodjes bevestigd
2. Marsland of Richards chassis kopen
3. opbouwen
4. Naar RDW om opnieuw te laten schouwen en om het chassisnummer in te laten slaan (ze hebben ook het deel van het oude chassis nodig waar het nummer in staat)
5. veiligheidshalve foto's maken van het ombouwproces
Dus de beste start lijkt me toch contact opnemen met de RDW of er gewoon langs gaan ...
Gerard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten