Beste Forum leden ik heb weer eens een probleem...
Ik hoop dat jullie mij wederom verder kunnen helpen.
Ik heb op mijn RR, 4 nieuwe remschijven een nieuwe remklauw r voor en rondom nieuwe rempads nu ben ik aan het ontluchten en krijg geen remdruk meer (het betreft hier mijn RR 1986)is er misscien een soort how to beschikbaar zodat ik geen (onervaren) fout bega ik kan me niet voorstellen dat de hoofd remdruk cylinder in ene kapot is (voor het vervangen werkte het nl wel,wellis waar slechte pads en 1 wiel helemaal geen pads in 1 schijf een scheur maar toch...)
Laat me aub weten dan kan ik op vakantie :)
mvg,
Marcel
Ontluchtings problemen RR 1986!!
-
Matrixx-Machine
Re:Ontluchtings problemen RR 1986!!
Ik weet niet of een RR uit '86 ook 3 ontluchtings nippels op de voorste remklauwen heeft? Maar zo ja, hier rekening mee gehouden? 2 boven en 1 onderaan, dit is het geval bij oudere types.
Tijdens het ontluchten remvloeistof tijdig bijgevuld?
Tijdens het ontluchten remvloeistof tijdig bijgevuld?
-
Roger B.
hoofdremcilinder stukgetrapt door helemaal door te trappen?
gone
- jos.daalmans
Hoi Marcel,
Ontluchten is vaak een probleem, echter kun je het ook op een wat "ouderwetse" manier doen. Ik heb afgelopen week van mijn Ninety de oude (nog originele) flexibele remleidingen vervangen door van die Goodrich RVS remslangen.
Omdat ik alleen aan de slag was, heb ik één voor één de ontluchtingsnippels losgedraaid (nadat ik er even een transparant slangetje op gezet had en de olie in een glaasje kon laten lopen).
De remolie loopt dan wel langzaam, maar al snel kwamen mooie luchtbelletjes en kort daarna weer alleen maar remolie. Je moet wel zorgen voor voldoende remolie in de hoofdcilinder :blink: .
Bij de voorwielen heb je natuurlijk (in mijn exemplaar) per wiel elk één slang en dan loopt er wat meer olie doorheen.
Bij de achteras heb je maar één flexibele slang en nadat ik het rechterwiel met het kortste stukje leiding had ontlucht, kwamen er aan de linkerkant maar drie heel kleine luchtbelletjes uit de ontluchting. Daarna even op de rem getrapt en ik had meteen volle druk en zonder draaiende motor alsof ik op een plank trapte.
Zonder op het pedaal te drukken kun je dus ook de boel ontluchten.
Wat wel belangrijk is, is dat het rempedaal uiteraard in rustpositie is (dus helemaal boven), anders kan er geen olie doorheen lopen.
Probeer eens even de lucht er uit te krijgen. en kijk dat je de remblokjes tot op de schijven gedrukt krijgt. Heb je dan nog een "sponsig" gevoel, kijk eens of de remslangen wel goed zijn en niet helemaal "gedroogd" zijn. Deze geven net als in mijn Ninety een sponsachtig gevoel omdat deze onder druk uitzetten.
Is het dan nog te zacht, zou de hoofdremcilinder wel eens defect kunnen zijn.
P.S. Kijk wel dat je de remklauwen goed hebt zitten, d.w.z. met de ontluchtingnippels aan de bovenkant uiteraard. Ik ben dit al eens onder een auto tegen gekomen en toen heb ik drie keer moeten kijken voordat ik mijn ogen kon geloven :S .
Succes en sleutel ze,
Jos
Ontluchten is vaak een probleem, echter kun je het ook op een wat "ouderwetse" manier doen. Ik heb afgelopen week van mijn Ninety de oude (nog originele) flexibele remleidingen vervangen door van die Goodrich RVS remslangen.
Omdat ik alleen aan de slag was, heb ik één voor één de ontluchtingsnippels losgedraaid (nadat ik er even een transparant slangetje op gezet had en de olie in een glaasje kon laten lopen).
De remolie loopt dan wel langzaam, maar al snel kwamen mooie luchtbelletjes en kort daarna weer alleen maar remolie. Je moet wel zorgen voor voldoende remolie in de hoofdcilinder :blink: .
Bij de voorwielen heb je natuurlijk (in mijn exemplaar) per wiel elk één slang en dan loopt er wat meer olie doorheen.
Bij de achteras heb je maar één flexibele slang en nadat ik het rechterwiel met het kortste stukje leiding had ontlucht, kwamen er aan de linkerkant maar drie heel kleine luchtbelletjes uit de ontluchting. Daarna even op de rem getrapt en ik had meteen volle druk en zonder draaiende motor alsof ik op een plank trapte.
Zonder op het pedaal te drukken kun je dus ook de boel ontluchten.
Wat wel belangrijk is, is dat het rempedaal uiteraard in rustpositie is (dus helemaal boven), anders kan er geen olie doorheen lopen.
Probeer eens even de lucht er uit te krijgen. en kijk dat je de remblokjes tot op de schijven gedrukt krijgt. Heb je dan nog een "sponsig" gevoel, kijk eens of de remslangen wel goed zijn en niet helemaal "gedroogd" zijn. Deze geven net als in mijn Ninety een sponsachtig gevoel omdat deze onder druk uitzetten.
Is het dan nog te zacht, zou de hoofdremcilinder wel eens defect kunnen zijn.
P.S. Kijk wel dat je de remklauwen goed hebt zitten, d.w.z. met de ontluchtingnippels aan de bovenkant uiteraard. Ik ben dit al eens onder een auto tegen gekomen en toen heb ik drie keer moeten kijken voordat ik mijn ogen kon geloven :S .
Succes en sleutel ze,
Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.
Als het puur gaat om ontluchten, ben ik een enorme fan van het 'Eezi bleed' systeem.
Je zet mbv een (reserve)band druk op een flesje remvloeistof die je op het reservoir van de hoofdremcilinder aansluit. En dan simpel (in je ééntje) wiel voor wiel ontluchten ...
Het beste 'hulpmiddel' dat ik ooit gekocht heb :D
Gerard
P.S. maar je hoofdremcilinder kan natuurlijk toch gesneuveld zijn

Je zet mbv een (reserve)band druk op een flesje remvloeistof die je op het reservoir van de hoofdremcilinder aansluit. En dan simpel (in je ééntje) wiel voor wiel ontluchten ...
Het beste 'hulpmiddel' dat ik ooit gekocht heb :D
Gerard
P.S. maar je hoofdremcilinder kan natuurlijk toch gesneuveld zijn

-
Matrixx-Machine
Late reactie<
(dacht eigenlijk dat ik al een post hed geplaatst maar goed zie nu niet meer dus bij deze)
Het was de 3de ontluchtings nippel die ik over het hoofd had gezien.....
gelukkig is het nu goed
grt
(dacht eigenlijk dat ik al een post hed geplaatst maar goed zie nu niet meer dus bij deze)
Het was de 3de ontluchtings nippel die ik over het hoofd had gezien.....
gelukkig is het nu goed
grt