Even een Update........
Het het borgschroefje van blokje van bedieningsmechanisme waar roger het over had zat inderdaad los.
Echter ook na het vastzetten hiervan is de bak nog altijd defect
Het vastzetten van het blokje van het schakelmechanisme had enle als verbetering tot gevolg dat ik de as nu wel voor en achteruit kan bewegen echter alleen tussen de 5e versnelling en de achteruit,
Ik krijg de pook dus niet meer naar lins, het hele zijwaartse zit vast en dus is de 1e tot 4e versnelling onbereikbaar.
Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken en of dit te verhelpen is met alleen het achterste deel van de bak demonteren of moet de hele bak uit elkaar?
Luke
Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
dat blokje zit niet "verdraaid" op het asje, of verschoven? (borgschroefje moet in een gat van de as volgens mij) en alle drie de schakelassen staan ook in neutraal als de keuzestang (met dat blokje) neutraal staat?
gone
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
Roger,
Het borgschroefje zt dusdanig los dat het blokje of de as (wat je wil) alle kanten op konden.
heb het inmiddels weer met loctite vast gezet, en het schroefje moet inderdaad in een gaatje in het asje vallen.
Echter ook nu is het enige resultaat das dat ik de as alleen naar voren of naar achteren kan bewegen (5e en achteruit) en hij lijkt in die stand dus vast te zitten omdat er naar links of rechts geen beweging in zit.
Luke
Het borgschroefje zt dusdanig los dat het blokje of de as (wat je wil) alle kanten op konden.
heb het inmiddels weer met loctite vast gezet, en het schroefje moet inderdaad in een gaatje in het asje vallen.
Echter ook nu is het enige resultaat das dat ik de as alleen naar voren of naar achteren kan bewegen (5e en achteruit) en hij lijkt in die stand dus vast te zitten omdat er naar links of rechts geen beweging in zit.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
kun je de drie schakelassen zien waar dat blokje tussen dient te kiezen? die horen in de neutraal stand met de inkeping naast elkaar te liggen waardoor de vinger van dat blokje kan "kiezen" welke schakelas ie gaat verschuiven.
als jij zegt dat ie niet links rechts bewegen kan, lijkt me dat de inkeping van de 5e/R dan niet naast de inkeping van de 3e/4e komt en daardoor die keuzevinger niet uit de as van 5e/R komt
als jij zegt dat ie niet links rechts bewegen kan, lijkt me dat de inkeping van de 5e/R dan niet naast de inkeping van de 3e/4e komt en daardoor die keuzevinger niet uit de as van 5e/R komt
gone
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
Roger,
Ben het met je eens dat het lijkt op een oplijnings probleem
Nou had jij het over een blokje met keuze vinger (neem aan dat je het blokje bedoeld waar nok aan zit die in de zgn gear selector plate valt) en die zitook op dezelfde manier vast op de selector as volgens mij met een borgboutje wat in de as valt. echter die vinger kan ik niet zien omdat hij in het "volgende" huis van de bak zit.
Maar het zou dus zo maar kunnen dat dat ding ook los zit en verschoven is, maar om daat bij te komen zal dus denk ik minimaal het achterste huis van de bak af moeten.
Vraag me af wat wijheid is? gewoon in 1 keer die hele bak demonteren en ding op de vloer of werkbank opentrekken, of bak laten zitten en alleen achterste huis eraf?
Luke
Ben het met je eens dat het lijkt op een oplijnings probleem
Nou had jij het over een blokje met keuze vinger (neem aan dat je het blokje bedoeld waar nok aan zit die in de zgn gear selector plate valt) en die zitook op dezelfde manier vast op de selector as volgens mij met een borgboutje wat in de as valt. echter die vinger kan ik niet zien omdat hij in het "volgende" huis van de bak zit.
Maar het zou dus zo maar kunnen dat dat ding ook los zit en verschoven is, maar om daat bij te komen zal dus denk ik minimaal het achterste huis van de bak af moeten.
Vraag me af wat wijheid is? gewoon in 1 keer die hele bak demonteren en ding op de vloer of werkbank opentrekken, of bak laten zitten en alleen achterste huis eraf?
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
volgens mij ben je er niet met het achterste huis alleen, daar zit alleen de 5e versnelling in meen ik (modificatie op eerder model van deze bak die maar 4 versnellingen had en dat laatste alu-kleurige deel niet had)
de bak wordt van achteraf "gevuld" en dan dicht gemaakt, collega deed dat altijd vertikaal, dus lijkt me verdomd k... werken onder de auto, als je de bak uit elkaar gaat halen zou ik dat NIET onder de auto doen, maar leeker schoon en onderhands op de werkbank
de bak wordt van achteraf "gevuld" en dan dicht gemaakt, collega deed dat altijd vertikaal, dus lijkt me verdomd k... werken onder de auto, als je de bak uit elkaar gaat halen zou ik dat NIET onder de auto doen, maar leeker schoon en onderhands op de werkbank
gone
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
Roger B. schrijft:
Ja precies, had hier laatst ook al een handje geholpen bij een collega van me die zijn bak er onderuit had, en dat ging inderdaad ook vertikaal.
Uiteraard probeert iedereen het te doen met zo min mogenlijk werk, en ook ik dus, maar berg werk heb ik nu toch al met da tussenbak erachter vandaan , dus kan ik , zoals jij ook al zegt, inderdaad maar beter die bak er helemaal onder vandaan trekken en het ff op de juiste manier doen, deze keer echter wel ff een paar handjes erbij regelen voor gewicht van die dingen ...laatste keer op de vloer was niet zo'n succes :P
Luke
volgens mij ben je er niet met het achterste huis alleen, daar zit alleen de 5e versnelling in meen ik (modificatie op eerder model van deze bak die maar 4 versnellingen had en dat laatste alu-kleurige deel niet had)
de bak wordt van achteraf "gevuld" en dan dicht gemaakt, collega deed dat altijd vertikaal, dus lijkt me verdomd k... werken onder de auto, als je de bak uit elkaar gaat halen zou ik dat NIET onder de auto doen, maar leeker schoon en onderhands op de werkbank
Ja precies, had hier laatst ook al een handje geholpen bij een collega van me die zijn bak er onderuit had, en dat ging inderdaad ook vertikaal.
Uiteraard probeert iedereen het te doen met zo min mogenlijk werk, en ook ik dus, maar berg werk heb ik nu toch al met da tussenbak erachter vandaan , dus kan ik , zoals jij ook al zegt, inderdaad maar beter die bak er helemaal onder vandaan trekken en het ff op de juiste manier doen, deze keer echter wel ff een paar handjes erbij regelen voor gewicht van die dingen ...laatste keer op de vloer was niet zo'n succes :P
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
Bij een defender kun je tenminste nog de vloer eruit halen en met een balk door de deuropeningen en een touw of zelfs takel zo laten zakken
gone
Re:Def 110 Tdi - R380 V-bak probleem
Precies, dat was het plan ook ;)
Luke
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten