Wie weet of de geblindeerde alphine raampjes van een grijs kenteken discovery gewoon in hun rubber vast zitten of hebben ze er meer mee geklooid?
Wil ze er namelijk uithalen om roest plekjes in de hoeken te verhelpen .
alpine raampjes
- RobStewart
Re: alpine raampjes
Our friends at Terberg fitted them with Nuclear strength kit, have fun taking them out and if you have any tips let us know because as far as I know the only way is with a titanium cheese cutter and two big blokes sawing away for over an hour per side and it wasn't a pretty sight.
PS. No Big Blokes or Cheese cutters were hurt in the removal of the windows.
Rob
PS. No Big Blokes or Cheese cutters were hurt in the removal of the windows.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:alpine raampjes
Als ze zitten vast gekit, ipv met een rubber.
Dan kun je het proberen met een hete lucht fohn.
Niet te heet anders gaat je interieur en dak binnen bekleding naar de kloten.
maar met een graad of 70 tot 80 kun je het kit misschien wat beter medewerkend krijgen.
heter zou ik niet gaan ivm beschadiging van je binnen interieur.
Dan kun je het proberen met een hete lucht fohn.
Niet te heet anders gaat je interieur en dak binnen bekleding naar de kloten.
maar met een graad of 70 tot 80 kun je het kit misschien wat beter medewerkend krijgen.
heter zou ik niet gaan ivm beschadiging van je binnen interieur.
-
Roger B.
sowieso de interieurbekleding rond de raampjes wegnemen, dan zie je ook meteen of er kit gebruikt is, of alleen de rubber. voor de regels zou gekit moeten zijn. meestal is dan op enkele plekken een stuk uit de rubber gesneden en de hele boel in,de kit geprut. Bij lossnijden van de kit gaat vrijwel.zeker de rubber er aan, dus die zul je hoogstwaarschijnlijk nieuw nodig hebben. je kunt overwegen om de raampjes gewoon in de rubber terug te zetten, en eventueel ter voorkoming van lekkages dun met siliconenpakking af te smeren...
gone
Bij diverse D1 die ook origineel grijs waren en dus door Terberg omgebouwd heb ik ze er zo uit kunnen halen. Gewoon even kijken en anders idd de föhn erbij en rustig verwarmen en lossnijden.
Hoe dan ook reken op een half uurtje per raan als het tegen zit. ;)
Hoe dan ook reken op een half uurtje per raan als het tegen zit. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Bert Spronk
ze lijken in het orginele rubber te zitten maar ben me niet zeker of er verder geen kit shit tussen zit , heb klein beetje roest in bij de onderste hoeken en aangezien ik voor de hond een ventilator op het dak wil bouwen moet er toch gespoten gaan worden.
Bert Spronk schrijft:
Vaak wordt er tussen de rubber kit gespoten om de indruk van een vaste lijmverbinding te wekken. Dat heeft een waardeloze hechting en is meestal makkelijk los te trekken. Soms is het een beetje klooien, maar het is goed te verwijderen. ;)
ze lijken in het orginele rubber te zitten maar ben me niet zeker of er verder geen kit shit tussen zit , heb klein beetje roest in bij de onderste hoeken en aangezien ik voor de hond een ventilator op het dak wil bouwen moet er toch gespoten gaan worden.
Vaak wordt er tussen de rubber kit gespoten om de indruk van een vaste lijmverbinding te wekken. Dat heeft een waardeloze hechting en is meestal makkelijk los te trekken. Soms is het een beetje klooien, maar het is goed te verwijderen. ;)
Edward van Vugt