Hallo allemaal,
Ik ben van plan en Defender te gaan kopen, deze heeft echter een 200tdi blok uit een Discovery erin liggen. Wat is hier nu het verschil van? Kan ik er nog even simpel aan sleutelen als aan een Defender 200tdi uit 1985? Is dit blok ook even betrouwbaar?
Ton
200tdi uit een Discovery in een Defender
Re:200tdi uit een Discovery in een Defender
zie eerdere posting.
een defender uit 85 had vanaf fabriek geen tdi blok erin, dus later erin gelepeld.
beide blokken zijn goed en aan beide valt goed te werken/sleutelen.
het tdi blok werd pas vanaf 1990 in de defender gebouwd, in de disco 1 werd het tdi blok geleverd vanaf het moment dat het model op de markt kwam, dus 1989.
een defender uit 85 had vanaf fabriek geen tdi blok erin, dus later erin gelepeld.
beide blokken zijn goed en aan beide valt goed te werken/sleutelen.
het tdi blok werd pas vanaf 1990 in de defender gebouwd, in de disco 1 werd het tdi blok geleverd vanaf het moment dat het model op de markt kwam, dus 1989.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
TonP schrijft:
net zoals alles aan de discovery beter was dan bij een defender, geldt dat uiteraard ook voor de motor :woohoo: :woohoo: :laugh:
op een paar details na, met name distributiehuis en uitlaatspruitstuk, is het gewppn dezelfde motor dus net zo betrouwbaar hoor
Hallo allemaal,
Ik ben van plan en Defender te gaan kopen, deze heeft echter een 200tdi blok uit een Discovery erin liggen. Wat is hier nu het verschil van? Kan ik er nog even simpel aan sleutelen als aan een Defender 200tdi uit 1985? Is dit blok ook even betrouwbaar?
Ton
net zoals alles aan de discovery beter was dan bij een defender, geldt dat uiteraard ook voor de motor :woohoo: :woohoo: :laugh:
op een paar details na, met name distributiehuis en uitlaatspruitstuk, is het gewppn dezelfde motor dus net zo betrouwbaar hoor
gone
ik heb zelf een 110 uit 1984 met een disco 200tdi ingebouwd gekocht. in de basis zijn het dezelfde motoren. ik geloof dat bij de disco de turbo wat lager ligt dan bij de defender 200tdi.
verder merkte ik de temperatuurmeter altijd direct in het rood hing. dat bleek te komen doordat de 200tdi(disco een ander tempsensor heeft , die ander waarden doorgeeft, waar de meter in het dashboard niet goed mee overgweg kan. er was een klein adapterplugje te koop en nadat de jongens vd garage hem hebben ingezet bleef die mooi in het midden hangen. B)
even letten op bestellen juiste onderdelen, maar verder geen probleem
gr,
guido
verder merkte ik de temperatuurmeter altijd direct in het rood hing. dat bleek te komen doordat de 200tdi(disco een ander tempsensor heeft , die ander waarden doorgeeft, waar de meter in het dashboard niet goed mee overgweg kan. er was een klein adapterplugje te koop en nadat de jongens vd garage hem hebben ingezet bleef die mooi in het midden hangen. B)
even letten op bestellen juiste onderdelen, maar verder geen probleem
gr,
guido
-
Roger B.
adapterplugje voor de sensor die bij het metertje hoort, of "elektrisch" adaptertje...dat laatste lijkt me enigszins link
gone
de eerste, gewoon een soort plugje waardoor de ander sensor er wel inpast.
Oké, nog één keer: :D