Ik vroeg mij af of het mogelijk is om zonder de hele auto uit elkaar te halen, de tussenschot weg te halen of door iets anders te vervangen zodat de stoelen verder naar achteren kunnen.
Ik zag zoiets op marktplaats Bulkhead removal bar
Graag jullie meningen, ervaringen en tips, het zou echt een verademing zijn als die schot iets naar achteren kan of helemaal wegkan maar dat gaat ten kosten van de stabiliteit van de auto denk ik.
Alvast bedankt,
Appie
Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
bij een 9persoons zit ook geen dwarsschot in de carosserie.... dus het lijkt me dat het schot niet nodig is voor de stabiliteit. is het overigens niet een grijs kenteken inrichtingseis? zoja, dan moet je wel zorgen dat je dat allemaal kwa maten volgens de regels houdt.
gone
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
Indien je auto een grijskenteken is met bijbehorende MRB tarief, en je zou deze bar toepassen en je krijgt visite van de douane / belasting dienst door bv een controle , dan kan je vreselijk nat gaan.
Die bar voldoet geheel niet aan de 30 cm eis van een schot.
Van de naheffingen zou je die hele barfabriek kunnen opkopen.
even een vraag:
het is toch een 110 stawag(sw) of een hardtop(ht)?
een 110 sw hardtop bestaat formeel toch niet?
Die bar voldoet geheel niet aan de 30 cm eis van een schot.
Van de naheffingen zou je die hele barfabriek kunnen opkopen.
even een vraag:
het is toch een 110 stawag(sw) of een hardtop(ht)?
een 110 sw hardtop bestaat formeel toch niet?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
tim schrijft:
Als je echter een 30 cm hoog schot (conform de regelgeving) laat staan dan heb je m.i. geen probleem.
Dus hetzij een tot 30cm hoog (30 cm tov de laadbak) randje van het originele schot laten staan*, danwel een nieuw schot verder naar achter -- kijk in de regelgeving hoe ver dat naar achter mag (of vergelijk de maatvoering met een grijze CSW).
Vlgs mij mag tegenwoordig het schot zelfs gepopnageld en/of geschroefd (voorheen van lassen of kitten verplicht).
* Met een randje tot die 30cm kan de stoel niet veel verder naar achter, maar krijgt de leuning wel meer verstel-ruimte.
Als je de huidige grijze 110 HardTops bekijkt dan is het schot grotendeels weggezaagd en is er een nog onhandiger constructie voor teruggekomen: nl het schot van de 90. Hierdoor kan de stoel nog minder ver naar achter -- ik moet dit nog eens aanpassen op een zodanige wijze dat er toch ook aardig wat laadlengte blijft (want laadlengte is ook handig). Het "schot" van de 90 (en dus van de nieuwe 110 HardTop heeft dus wel een extra schuine afsteuning meegekregen zodat de laadbak/deurpost versterkt is als je een en ander vergelijkt met een 5 deurs.
Groeten MarcS
Indien je auto een grijskenteken is met bijbehorende MRB tarief, en je zou deze bar toepassen en je krijgt visite van de douane / belasting dienst door bv een controle , dan kan je vreselijk nat gaan.
Die bar voldoet geheel niet aan de 30 cm eis van een schot.
Van de naheffingen zou je die hele barfabriek kunnen opkopen.
even een vraag:
het is toch een 110 stawag(sw) of een hardtop(ht)?
een 110 sw hardtop bestaat formeel toch niet?
Als je echter een 30 cm hoog schot (conform de regelgeving) laat staan dan heb je m.i. geen probleem.
Dus hetzij een tot 30cm hoog (30 cm tov de laadbak) randje van het originele schot laten staan*, danwel een nieuw schot verder naar achter -- kijk in de regelgeving hoe ver dat naar achter mag (of vergelijk de maatvoering met een grijze CSW).
Vlgs mij mag tegenwoordig het schot zelfs gepopnageld en/of geschroefd (voorheen van lassen of kitten verplicht).
* Met een randje tot die 30cm kan de stoel niet veel verder naar achter, maar krijgt de leuning wel meer verstel-ruimte.
Als je de huidige grijze 110 HardTops bekijkt dan is het schot grotendeels weggezaagd en is er een nog onhandiger constructie voor teruggekomen: nl het schot van de 90. Hierdoor kan de stoel nog minder ver naar achter -- ik moet dit nog eens aanpassen op een zodanige wijze dat er toch ook aardig wat laadlengte blijft (want laadlengte is ook handig). Het "schot" van de 90 (en dus van de nieuwe 110 HardTop heeft dus wel een extra schuine afsteuning meegekregen zodat de laadbak/deurpost versterkt is als je een en ander vergelijkt met een 5 deurs.
Groeten MarcS
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
Roger B. schrijft:
Dat klopt, maar bij die 9 persoons is de B-stijl een staal koker constructie en als zodanig steviger en toch zit er, weliswaar lager, toch nog een dwarsverbinding in.
Groet,
Erik.
bij een 9persoons zit ook geen dwarsschot in de carosserie....
Dat klopt, maar bij die 9 persoons is de B-stijl een staal koker constructie en als zodanig steviger en toch zit er, weliswaar lager, toch nog een dwarsverbinding in.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
een SW is toch een stationwagon en dus een 9zits (al dan niet zonder banken)? dan ga ik er van uit dat ie met hardtop bedoelt dat er een vast dak op zit..
er zijn toch ook "lege" 110's zonder hoog schot?
enneuhh...Landmarcs...dat afzagen tot 30 cm mag ook alleen maar met een grijs kenteken verhoging op het dak....
er zijn toch ook "lege" 110's zonder hoog schot?
enneuhh...Landmarcs...dat afzagen tot 30 cm mag ook alleen maar met een grijs kenteken verhoging op het dak....
gone
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
Ik ga ervan uit dat je een 110 Hard Top met bedrijfswagenkenteken ('grijs-kenteken') bedoelt.
Dan gelden de volgende eisen: Eisen aan bestelauto's
Vreemd dat ze het over alleen terreinauto's hebben bij de categorie:
"Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, [b]terreinauto's[/b] en dergelijke)
Rob
Dan gelden de volgende eisen: Eisen aan bestelauto's
Vreemd dat ze het over alleen terreinauto's hebben bij de categorie:
"Middelgrote bestelauto zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, [b]terreinauto's[/b] en dergelijke)
Rob
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
Roger B. schrijft:
Als TS grijskenteken rijdt dan moet het schot blijven. Hoogte van het schot zal dan inderdaad afhangen of het dak wat verhoogd is of niet.
Ik zou het niet zomaar verwijderen. Bij controle kan je dan goed nat gaan qua boete en belastingen die je ineens per direct moet afdragen. :S
Overigens zit het schot bij een 110 SW meer naar achteren dan bij een 110 HT. Bij de HT zit het recht achter de voorstoelen, terwijl bij de SW het schot zit waar ongeveer de achterbank zou hebben gezeten.
een SW is toch een stationwagon en dus een 9zits (al dan niet zonder banken)? dan ga ik er van uit dat ie met hardtop bedoelt dat er een vast dak op zit..
er zijn toch ook "lege" 110's zonder hoog schot?
enneuhh...Landmarcs...dat afzagen tot 30 cm mag ook alleen maar met een grijs kenteken verhoging op het dak....
Als TS grijskenteken rijdt dan moet het schot blijven. Hoogte van het schot zal dan inderdaad afhangen of het dak wat verhoogd is of niet.
Ik zou het niet zomaar verwijderen. Bij controle kan je dan goed nat gaan qua boete en belastingen die je ineens per direct moet afdragen. :S
Overigens zit het schot bij een 110 SW meer naar achteren dan bij een 110 HT. Bij de HT zit het recht achter de voorstoelen, terwijl bij de SW het schot zit waar ongeveer de achterbank zou hebben gezeten.
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
Nog een aanvulling.
Omdat ik net ging emigreren op het moment dat je als particulier voor een auto met bedrijfswagen kenteken gewoon de belasting voor een personenauto moest gaan betalen had ik bij de RDW en de Belastingdienst de vraag gesteld of ik dat 'petje' eraf mocht halen (had te maken met het roofrack)
Dat mocht dus niet, want dan voldeed hij niet meer aan de eisen voor een bedrijfswagen !
Mijn argument dat dit 'petje' geen technische of permanente eis was maar slechts een 'belastingtechnische', mocht niet baten.
Hier zou je uit af kunnen leiden dat men v.w.b. het tussenschot hetzelfde redeneert. Als dat tussenschot deel uitmaakt van de permanente eisen is het natuurlijk een ander verhaal !
Hier mag ik overigens het 'petje' verwijderen omdat het geen technische en/of belastingtechnische eis is om een bedrijfswagenkenteken te krijgen voor een Defender Hard Top. Het 'petje' zit er overigens nog steeds op.
Het tussenschot mag ik niet verwijderen of wijzigen !
Rob
Omdat ik net ging emigreren op het moment dat je als particulier voor een auto met bedrijfswagen kenteken gewoon de belasting voor een personenauto moest gaan betalen had ik bij de RDW en de Belastingdienst de vraag gesteld of ik dat 'petje' eraf mocht halen (had te maken met het roofrack)
Dat mocht dus niet, want dan voldeed hij niet meer aan de eisen voor een bedrijfswagen !
Mijn argument dat dit 'petje' geen technische of permanente eis was maar slechts een 'belastingtechnische', mocht niet baten.
Hier zou je uit af kunnen leiden dat men v.w.b. het tussenschot hetzelfde redeneert. Als dat tussenschot deel uitmaakt van de permanente eisen is het natuurlijk een ander verhaal !
Hier mag ik overigens het 'petje' verwijderen omdat het geen technische en/of belastingtechnische eis is om een bedrijfswagenkenteken te krijgen voor een Defender Hard Top. Het 'petje' zit er overigens nog steeds op.
Het tussenschot mag ik niet verwijderen of wijzigen !
Rob
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Tussenschot weghalen defender 110 sw hardtop
Thomas Td5 schrijft:
Er moet EEN schot blijven, de vraag is vooral wat voor schot.
Ik was voor het "gemak" uitgegaan van een 110 met dakverhoging: Bij een dakverhoging moet het schot minimaal 30 cm zijn en zijn er verder eisen aan de laadlengte en aan de plek t.o.v. het stuur. Bij een CSW is een en ander zoveel mogelijk naar achter gelegd (for obvious raisons) bij een niet verbouwde 110HT heb je een ruime overmaat zowel qua hoogte van het schot als qua laadlengte (dus daar is nog speelruimte).
Groeten MarcS
Roger B. schrijft:
een SW is toch een stationwagon en dus een 9zits (al dan niet zonder banken)? dan ga ik er van uit dat ie met hardtop bedoelt dat er een vast dak op zit..
er zijn toch ook "lege" 110's zonder hoog schot?
enneuhh...Landmarcs...dat afzagen tot 30 cm mag ook alleen maar met een grijs kenteken verhoging op het dak....
Als TS grijskenteken rijdt dan moet het schot blijven. Hoogte van het schot zal dan inderdaad afhangen of het dak wat verhoogd is of niet.
Ik zou het niet zomaar verwijderen. Bij controle kan je dan goed nat gaan qua boete en belastingen die je ineens per direct moet afdragen. :S
Overigens zit het schot bij een 110 SW meer naar achteren dan bij een 110 HT. Bij de HT zit het recht achter de voorstoelen, terwijl bij de SW het schot zit waar ongeveer de achterbank zou hebben gezeten.
Er moet EEN schot blijven, de vraag is vooral wat voor schot.
Ik was voor het "gemak" uitgegaan van een 110 met dakverhoging: Bij een dakverhoging moet het schot minimaal 30 cm zijn en zijn er verder eisen aan de laadlengte en aan de plek t.o.v. het stuur. Bij een CSW is een en ander zoveel mogelijk naar achter gelegd (for obvious raisons) bij een niet verbouwde 110HT heb je een ruime overmaat zowel qua hoogte van het schot als qua laadlengte (dus daar is nog speelruimte).
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten