Dixo schrijft:
Rob P schrijft:
De conclusie die Dixo hier kennelijk uit trekt is dat de fiscale inrichtingseisen per definitie nooit samen kunnen vallen met de permanente eisen (zoals vermeld in de Regeling Voertuigen)
Rob,
Ik help graag mensen, voorzien van bronvermelding dmv een brief van de belastingdienst *met m'n eigen gegevens onherkenbaar gemaakt, mocht het straks op diverse fora staan bijvoorbeeld*.
Zelf ging ik er vanuit dat deze brief voldoende zou zijn om met een auto van voor 1986 op bedrijfswagen kenteken met ramen rondom en zonder schot rond te rijden. Als ik die auto had gekocht had ik `m ook in de auto laten liggen als bewijs bij eventuele controles. Later toch een belastingvrije personenauto aangeschaft, dus voor mij persoonlijk is het verder niet relevant meer. Had echter gehoopt er wel mensen mee te kunnen helpen door het online te plaatsen.
Maar blijkbaar ben ik naar jouw mening niet zorgvuldig genoeg geweest en behoort er nog een vervolgvraag te komen met een meer gedetailleerd antwoord. Ik ben benieuwd wat ik dan zou
moeten vragen om geen wollig antwoord te krijgen waar men blijkbaar nog steeds niets aan heeft. Ben best bereid om die vervolgvraag te stellen aan de Belastingdienst, dus als je 'm zou willen formuleren doe ik dat graag.
Dixo,
Rob formuleert het wat ongenuanceerd. (Met name het
"per definitie nooit kunnen samenvallen" is nogal verwarrend.)
Wat natuurlijk blijft is dat het voertuig nadat het niet meer aan de "fiscale inrichtingseisen" voldoet nog steeds "road-legal" moet zijn.
Zaag je dus schotten uit de auto en wordt hij daardoor nog zwakker als een cola-blikje dan heb je alsnog een probleem, nu niet met de belastingdienst maar met APK of andere technische controle.
De suggestie die kennelijk door sommige RDW(?) ambtenaren gedaan wordt dat de auto ten allen tijde aan de fiscale eisen moet voldoen berust op een foutieve interpretatie van de regels door deze ambtenaren.
En de suggestie dat je het schot
nooit mag inzagen omdat daarmee de structurele stevigheid wordt aangetast wordt onderuitgehaald door Land Rover zelf: ze verkopen de 90 & 110 HardTop standaard met een gedemonteerd schot en daarvoor in de plaats een andere dwarsversterking.
Groeten MarcS