Hallo allemaal,
Mijn 109 sIII, diesel word te warm bij normaal gebruik. De meter loopt snel op naar het midden van het bereik en kruipt daarna langzaam richting rood maar blijft net voor rood steken; hij gaat niet in het rood. Ik heb ondertussen het koelsysteem al schoon gemaakt met Holts koelsysteem reiniger, de radiateur schoon gespoeld met leidingwater, de motor schoon gespoeld met leidingwater. Hier kwam heel veel bruin water uit. Eerder in het jaar is de thermostaat al vervangen voor een die eerder open gaat. Na een testrit gister bleek het probleem nog niet verholpen.
Iemand enig idee?
Groet,
Joeri
109 Diesel word te heet
Re:109 Diesel word te heet
sensor ook nog goed? staat de v-snaar van je koelvin ook nog goed genoeg gespannen? waterpomp?
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
- peter191064
Visco fan ?? versleten !!
Bij mij geeft hij ook problemen als ik een beetje door rij.
Of toch ergens lucht in het systeem!
Hoe is het als je de verwarming inschakelt? Daalt de temp. snel ?
Peter
Bij mij geeft hij ook problemen als ik een beetje door rij.
Of toch ergens lucht in het systeem!
Hoe is het als je de verwarming inschakelt? Daalt de temp. snel ?
Peter
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Hoe zit het met je spaningsregelaar achter je meters, deze maken 10V voor je brandstof- en temperatuur meter. Het is een mechanisch ding, bij defekt zijn er twee mogelijkheden: 1 je meters slaan niet uit, 2 je meters geven een te hoge waarde aan.
Thermostaat? Doet ie het nog? Even testen in een bak heet water van een graadje of 90.
mvg Hans
Thermostaat? Doet ie het nog? Even testen in een bak heet water van een graadje of 90.
mvg Hans
SIII 109 D
Opgelost
Hallo allemaal,
Het probleem met mijn lr 109 is opgelost.
Na het kijken bij een andere landrover zag ik dat ik een plastic kap miste welke achterop de radiator zit welke als tunnel fungeert tussen de radiator en de fin. Na installatie van een plastic kap welke ik had besteld op internet was het probleem opgelost. Kennelijk altijd een probleem geweest. Ik heb de auto al 2 jaar maar door opknappen nooit gereden.
bedankt voor de input.
Groet,
Joeri
Het probleem met mijn lr 109 is opgelost.
Na het kijken bij een andere landrover zag ik dat ik een plastic kap miste welke achterop de radiator zit welke als tunnel fungeert tussen de radiator en de fin. Na installatie van een plastic kap welke ik had besteld op internet was het probleem opgelost. Kennelijk altijd een probleem geweest. Ik heb de auto al 2 jaar maar door opknappen nooit gereden.
bedankt voor de input.
Groet,
Joeri