Deze http://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-discovery-1/suspension/anti-roll-bar-kits.html gevonden, kan je die onder een 2inch verhoogde RRC plaatsen? Gewoon ergens anders (dichter bij de as) op het chassis lassen?
Klinkt wat tegenstrijdig, verhogen en minder bewegingsvrijheid van de as, maar ik wil hem een stuk strakker hebben op de weg.
Anti-roll bars onder verhoogde auto
Anti-roll bars onder verhoogde auto
Wellicht zijn Adjustable Anti Roll bars wat voor je...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re:Anti-roll bars onder verhoogde auto
VeeTee schrijft:
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit! Maar ai, 285 pond voor alleen achter? Ik ben echt geen serieuze offroader, meer greenlanen en af en toe het passeren van 'probleempjes'..
Wellicht zijn Adjustable Anti Roll bars wat voor je...
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit! Maar ai, 285 pond voor alleen achter? Ik ben echt geen serieuze offroader, meer greenlanen en af en toe het passeren van 'probleempjes'..
Kees van der Velde
Die [strike]Adjustable[/strike] Unlockable Anti Roll Bar heb ik onder mijn 110 td5 met hefdak en camperinrichting en daarmee is -ie strakker dan mijn Golf IV Variant. Rotondes bijvoorbeeld kunnen nu harder met de Defender dan met de Golf. In het terrein heb ik er nog geen ervaring mee, maar op de gewone weg is het echt een wereld van verschil (ook omdat ik hiervoor helemaal geen stabistangen had. Wat mij betreft een aanrader.
Deze oplossing is niet instelbaar/variabel, maar wel in- en uitschakelbaar dmv een vrijloopnaaf; een inventief systeem met alleen degelijke componenten.
Deze oplossing is niet instelbaar/variabel, maar wel in- en uitschakelbaar dmv een vrijloopnaaf; een inventief systeem met alleen degelijke componenten.
Defender 110 td5 2001
-
Roger B.
wat ook kan bij het plaatsen de brackets aan het chassis steviger en 2" langer...
lijkt me dat je de werking (krachtreacties) beïnvloed als die "u" niet zo vlak mogelijk gemonteerd wordt omdat je de arm korter maakt dan de lengte van de pootjes van de u.....
lijkt me dat je de werking (krachtreacties) beïnvloed als die "u" niet zo vlak mogelijk gemonteerd wordt omdat je de arm korter maakt dan de lengte van de pootjes van de u.....
gone
Kees van der Velde schrijft:
Bedankt voor het delen van je ervaring, Kees. Als ik het goed begrijp heb je alleen achter zo'n bar gemonteerd? Of zit er voor ook iets?
Die [strike]Adjustable[/strike] Unlockable Anti Roll Bar heb ik onder mijn 110 td5 met hefdak en camperinrichting en daarmee is -ie strakker dan mijn Golf IV Variant. Rotondes bijvoorbeeld kunnen nu harder met de Defender dan met de Golf. In het terrein heb ik er nog geen ervaring mee, maar op de gewone weg is het echt een wereld van verschil (ook omdat ik hiervoor helemaal geen stabistangen had. Wat mij betreft een aanrader.
Bedankt voor het delen van je ervaring, Kees. Als ik het goed begrijp heb je alleen achter zo'n bar gemonteerd? Of zit er voor ook iets?
Roger B. schrijft:
Daar heb je natuurlijk een punt, maar misschien is de beinvloeding te verwaarlozen dacht ik? Langere brackets monteren is een optie, maar ik neem aan dat dit niet pre-fab te krijgen is? Of een stevige 2" nok op het chassis monteren misschien?
wat ook kan bij het plaatsen de brackets aan het chassis steviger en 2" langer...
Daar heb je natuurlijk een punt, maar misschien is de beinvloeding te verwaarlozen dacht ik? Langere brackets monteren is een optie, maar ik neem aan dat dit niet pre-fab te krijgen is? Of een stevige 2" nok op het chassis monteren misschien?
Kees van der Velde
Voor zit niets. Daar is ivm ruimtegebrek waarschijnlijk ook niet zo'n ding weg te werken. (Is nogal zwaar uitgevoerd namelijk.) Aangezien ik van niets naar deze oplossing gegaan ben en het mij prima bevalt zo, heb ik geen behoefte aan stabilisatie aan de voorkant. Ik merk ook niets van toegenomen onderstuur. Daar was ik vooraf wel bang voor zo zonder de stabilisatie aan de voorkant ook aan te passen. In de praktijk heb ik meer 'vertrouwen' in de auto met deze oplossing.
Er zijn volgens mij wel 'gewone' stabilisatorstangen voor de voorkant, dus die zou je er dan altijd nog bij kunnen zetten. Geen idee of die voor een RRC ook origineel gemonteerd geweest zijn... In dat geval zou ik gewoon voor het originele spul gaan als je niet al te vaak en zwaar terrein rijdt (waar het uitschakelbare van deze stabi erg handig c.q. nodig kan zijn).
Defender 110 td5 2001
De enige reden waarom de originele stabilisator op de originele bevestigingspunten niet werkt is omdat bij ver uitveren de nokken van de stabi stang om kunnen slaan. Als je de nokken aan het chassis, origineel niks meer dan een stripje van 2mm dat 2 keer haaks is omgezet, 3 cm lager maakt kun je gewoon een originele monteren. Die vind je overal voor erg weinig. Bevalt dat goed en geeft die teveel beperking kun je nog altijd een dure X-eng monteren. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- JoostKenya
Kees van der Velde schrijft:
Nee dat is ook logisch. Door alleen een stabilisator achter te plaatsen krijg je namelijk meer overstuur!!
Voor zit niets. .............. Ik merk ook niets van toegenomen onderstuur. Daar was ik vooraf wel bang voor zo zonder de stabilisatie aan de voorkant ook aan te passen.
Nee dat is ook logisch. Door alleen een stabilisator achter te plaatsen krijg je namelijk meer overstuur!!