een vraag voor de techneuten met verstand van electronica.......kan het zijn dat door sluiting in de 7 polige stekker mijn koplampen ermee uitscheiden?
Het gekke is dat met de sleurhut erachter eergister de koplampen het gewoon deden en de dag erna met de sleurhut erachter deden ze het niet...............
Verder een vraag over de ruitenwisserhandel.....hij doet het alleen nog maar in z'n hoogste stand... schakelaar doorgebrand?
elektronica vraag
elektronica vraag
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
-
Roger B.
Re: elektronica vraag
het kan natuurlijk dat de extra stroom die de verlichting van je sleurhut gevraagd heeft de genadeklap is geweest voor je schakelaar.
je kent vast de vele topics over verlichting van de defender, en de oplossing (nieuwe schakelaar en op welke manier dan ook lampen via relais voeden en alleen de relais op de schakelaar zetten, of zo'n zweedse lichtversterker die in feite niks meer is dan dat)
De ruitenwisser kan in de schakelaar zitten...of in de motor. (of bedrading)
je kent vast de vele topics over verlichting van de defender, en de oplossing (nieuwe schakelaar en op welke manier dan ook lampen via relais voeden en alleen de relais op de schakelaar zetten, of zo'n zweedse lichtversterker die in feite niks meer is dan dat)
De ruitenwisser kan in de schakelaar zitten...of in de motor. (of bedrading)
gone
Dank je Roger,
Een paar maanden geleden had ik een rare storing die ook daarmee te maken had....als ik mn seinlicht gebruikte ging mn ruitenwisser ineens ook aan......dit hebben we opgelost door een extra massa aan de ruitenwissermotor te maken. Ik neem aan dat er dus ergens een sluiuting zou mkoeten zitten maar nu nog vinden.....vandaar de vraag of er misschien een draadje in de 7 polige stekker sluiting maakt.
(oh ja mijn verlichting loopt al jaren via een relais maar toch loop ik tegen dit probleem aan.)
Een paar maanden geleden had ik een rare storing die ook daarmee te maken had....als ik mn seinlicht gebruikte ging mn ruitenwisser ineens ook aan......dit hebben we opgelost door een extra massa aan de ruitenwissermotor te maken. Ik neem aan dat er dus ergens een sluiuting zou mkoeten zitten maar nu nog vinden.....vandaar de vraag of er misschien een draadje in de 7 polige stekker sluiting maakt.
(oh ja mijn verlichting loopt al jaren via een relais maar toch loop ik tegen dit probleem aan.)
Robb
-
Roger B.
kijk, dat maakt de schakelaar een beetje minder verdacht (als ie ook voor stadslicht een relais stuurt)
het is natuurlijk zeeer onwaarschijnlijk dat de oorzaak van een meegaande ruitenwisser bij seinen met grootlicht in die extra massa zit (eerder in de schakelaar of bedrading)
het is natuurlijk zeeer onwaarschijnlijk dat de oorzaak van een meegaande ruitenwisser bij seinen met grootlicht in die extra massa zit (eerder in de schakelaar of bedrading)
gone
Re:elektronica vraag "OPGELOST"
Het is opgelost Wat was het nu. Het probleem van de verlichting was een relais wat het begeven had (bij de zekeringkast in de buurt) en de ruitenwisserproblemen waren met een beetje contactspray opgelost.......
Bedankt voor het meedenken allemaal
Bedankt voor het meedenken allemaal
Robb