Onlangs mijn versnellingsbakolie vervangen, zat ATF in, nu met MTF94 gevuld.
Wat me opviel was dat de ATF die eruit kwam nog mooi rood was, en dat de MTF die erin ging net zo rood was.
Het ging wat knagen of ik wel de juiste olie had en nu lees ik op internet verschillende berichten.
De één zegt dat MTF goudkleurig hoor te zijn, met een 'distinct smell to it' en een flink stuk dikker uit de verpakking.
De ander zegt gewoon rood en net zo dun als ATF, zoals bij mij.
Wat is nu juist?
Op de verpakking die ik heb (zwarte 1liter flessen) staat duidelijk Rover MTF-94, maar klopt dit wel?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet :)
Kleur MTF vs ATF?
- JoostKenya
Re:Kleur MTF vs ATF?
Ik heb een paar weken geleden mijn race auto bak gevuld met MTF uit een Landrover verpakking.
Die olie was meer goudkleurig en ik herrinner me dat het ook wel iets dikker was dan ATF.
Ik heb er niet aan geroken maar ik heb nog wel 3 liter in mijn garage staan.
Als ik weer thuis ben kan ik dat wel even doen.
Het kan natuurlijk wel zijn dat de kleur per merk verschilt maar dat de olie nog steeds aan een bepaalde spec voldoet. Heb je originele Texaco MTF94?
Die olie was meer goudkleurig en ik herrinner me dat het ook wel iets dikker was dan ATF.
Ik heb er niet aan geroken maar ik heb nog wel 3 liter in mijn garage staan.
Als ik weer thuis ben kan ik dat wel even doen.
Het kan natuurlijk wel zijn dat de kleur per merk verschilt maar dat de olie nog steeds aan een bepaalde spec voldoet. Heb je originele Texaco MTF94?
-
Roger B.
ik heb MTF van de dealer, zilverkleurige fles, geel-goud kleurig, ietsie dikker dan ATF D3
gone
Wat is nou het probleem? Op de verpakking staat de specificatie die je nodig hebt en die heb je ook in de bak gemikt. Is het dan relevant of het spul goud, zilver, rood of paars is?? :huh: :huh:
Specificatie is specificatie. Of denk je dat ze in de fabriek per ongeluk ATF in die pot gegoten hebben? :S
Geep problemen zoeken, dat doet je Land Rover wel voor je! ;)
Specificatie is specificatie. Of denk je dat ze in de fabriek per ongeluk ATF in die pot gegoten hebben? :S
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Re: Kleur MTF vs ATF?
MTF-94 is Golden, ATF is Red
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Ray vd Velden
Re: Kleur MTF vs ATF?
RobStewart schrijft:
Olie is blank er wordt alleen kleurstof toegevoegd !!!
MTF-94 is Golden, ATF is Red
Rob
Olie is blank er wordt alleen kleurstof toegevoegd !!!
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Edward schrijft:
Kleur dondert ook niet, wel of het de juiste specificaties heeft.
Maw de juiste dikte etc; deze olie die erin ging was net zo dik als de ATF die eruit kwam, vandaar.
En aangezien ik bij motoren echt het verschil wel zie tussen een 10W of een 20W vroeg ik mij af wat jullie ervaring is.
Dat jij dan zo'n eerste zin hier neerplempt bevalt me helemaal niet en zou me moeten weerhouden er verder op te reageren.
Maar ja, vlees is zwak dus toch... als je niet wilt reageren doe het dan niet en sla deze vragen liever over, goed Edje? (...)
Voor de anderen: de fles voelde bij openen erg goedkoop (lees: dun materiaal) aan, zonder uittrek schenktuutje etc en de stickers zijn er gewoon zo opgeplakt.
Toen er ook nog eens een zeer dunne rode olie, exact gelijk aan ATF wat ik hier ook nog heb staan, uitkwam rees bij mij de vraag.
Het lijkt wel alsof ze bij Paddock nog wat 1l-flesjes ATF hadden staan en daar een labeltje MTF-94 op hebben geplakt.
Misschien kan ik de vraag beter bij hen neerleggen maar ik denk niet dat zij gaan zeggen, oeps foutje,
verkeerde label geplakt oid...
Wat is nou het probleem? Op de verpakking staat de specificatie die je nodig hebt en die heb je ook in de bak gemikt. Is het dan relevant of het spul goud, zilver, rood of paars is?? :huh: :huh:
Maw de juiste dikte etc; deze olie die erin ging was net zo dik als de ATF die eruit kwam, vandaar.
En aangezien ik bij motoren echt het verschil wel zie tussen een 10W of een 20W vroeg ik mij af wat jullie ervaring is.
Dat jij dan zo'n eerste zin hier neerplempt bevalt me helemaal niet en zou me moeten weerhouden er verder op te reageren.
Maar ja, vlees is zwak dus toch... als je niet wilt reageren doe het dan niet en sla deze vragen liever over, goed Edje? (...)
Voor de anderen: de fles voelde bij openen erg goedkoop (lees: dun materiaal) aan, zonder uittrek schenktuutje etc en de stickers zijn er gewoon zo opgeplakt.
Toen er ook nog eens een zeer dunne rode olie, exact gelijk aan ATF wat ik hier ook nog heb staan, uitkwam rees bij mij de vraag.
Het lijkt wel alsof ze bij Paddock nog wat 1l-flesjes ATF hadden staan en daar een labeltje MTF-94 op hebben geplakt.
Misschien kan ik de vraag beter bij hen neerleggen maar ik denk niet dat zij gaan zeggen, oeps foutje,
wgoedhard schrijft:
Toch zou ik dat wel proberen. Zou ze gewoon even bellen (werkt meestal beter dan e-mail) en de vraag stellen.
Misschien verrast het antwoord.
Ik ben benieuwd!
Groet
Marco
Toch zou ik dat wel proberen. Zou ze gewoon even bellen (werkt meestal beter dan e-mail) en de vraag stellen.
Misschien verrast het antwoord.
Ik ben benieuwd!
Groet
Marco
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
wgoedhard schrijft:
Nou stel je hier een vraag, bent onaangenaam verrast over het pragmatische antwoord en kom je daarna met een verklaring waarom je de vraag eigenlijk stelt.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je andere anwoorden had gekregen als je direct alle informatie met ons had gedeeld ;)
Het is veel te mooi weer om je druk te maken over iets wat door de ander waarschijnlijk niet bedoeld is om iemand op stang te jagen.
groet
Roel
Edward schrijft:
Nou stel je hier een vraag, bent onaangenaam verrast over het pragmatische antwoord en kom je daarna met een verklaring waarom je de vraag eigenlijk stelt.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je andere anwoorden had gekregen als je direct alle informatie met ons had gedeeld ;)
Het is veel te mooi weer om je druk te maken over iets wat door de ander waarschijnlijk niet bedoeld is om iemand op stang te jagen.
groet
Roel
Zjiep schrijft:
groet
Roel
Goed lezen, m'n eerste post staat hetzelfde, behalve dan het materiaal vd flesjes
En volgens mij is pragmatisch eerder het tegenovergestelde van genoemd antwoord, dus geen moeilijke woorden gebruiken als je de toepassing niet kent
Maar terug naar het onderwerp: ik denk dat ik er inderdaad een mailtje / belletje aan waag richting Paddock
wgoedhard schrijft:
blablabla..
groet
Roel
Goed lezen, m'n eerste post staat hetzelfde, behalve dan het materiaal vd flesjes
En volgens mij is pragmatisch eerder het tegenovergestelde van genoemd antwoord, dus geen moeilijke woorden gebruiken als je de toepassing niet kent
Maar terug naar het onderwerp: ik denk dat ik er inderdaad een mailtje / belletje aan waag richting Paddock