roadrocket schrijft:
Bijzonder (maar niet noodzakelijk ongebruikelijk)....
Bij nieuwere auto's word de start onderbreker gedeactiveerd met een code sleutel, maar hoe doe je dat wanneer je het later inbouwd?
Ik heb in de "tachtiger jaren" wel eens een auto gehad (VW of BMW?) waarbij je een pincode moest invoeren ... :blink:
startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
piet_g schrijft:
Roger B. schrijft:
Zo eentje heb ik in de Defender, keyfob aan de sleutelring met 2 knoppies (je kan er ook nog iets anders extra op afstand mee bedienen). Aftermarket ding, ingebouwd door de LR Dealert op verzoek bij de koop, omdat de originele defect was. Dus wel gecertificeerd etc.
of met een afstandbediening, knoppie drukken starten mogelijk voor bepaalde tijd (minuut of twee, drie) na afzetten contact na enkele minuten schakelt de startonderbreker zelf weer in.
Zo eentje heb ik in de Defender, keyfob aan de sleutelring met 2 knoppies (je kan er ook nog iets anders extra op afstand mee bedienen). Aftermarket ding, ingebouwd door de LR Dealert op verzoek bij de koop, omdat de originele defect was. Dus wel gecertificeerd etc.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
- roadrocket
oftewel .... je gaat in een auto die grotendeels draait op Lucas een extra 'mijn laro doet t niet meer' schakel toevoegen?
spannend :woohoo:
spannend :woohoo:
build it, run it, break it, fix it, and again....
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
:laugh: :laugh: :laugh:
Die is leuk opgeschreven roadrocket :)
Gelukkig scheelt het bij de blue phoenix dat de bedrading vers is aangelegd vorig jaar ...
Die is leuk opgeschreven roadrocket :)
Gelukkig scheelt het bij de blue phoenix dat de bedrading vers is aangelegd vorig jaar ...

-
Roger B.
ach...leuk om Lucas af te kraken....maar weet niet of de eventuele onbetrouwbaarheid van het elektrisch systeem ligt aan (keuzes van) lucas of landrover
gone
Roger B. schrijft:
Te zien aan de meeste draadbomen in Series ligt het aan geen van beiden maar aan de gebruiker. :blink: :blink:
ach...leuk om Lucas af te kraken....maar weet niet of de eventuele onbetrouwbaarheid van het elektrisch systeem ligt aan (keuzes van) lucas of landrover
Te zien aan de meeste draadbomen in Series ligt het aan geen van beiden maar aan de gebruiker. :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schrijft:
Jep, de combinatie van huidige en vorige eigenaren levert een combo op waar Lucas al jaren jaloers op is :silly:
Roger B. schrijft:
Jep, de combinatie van huidige en vorige eigenaren levert een combo op waar Lucas al jaren jaloers op is :silly:
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
M'n geheugen laat me "wel eens wat" in de steek ...
Maar gevonden op zolder: pinpad startonderbreker nieuw in doos! :woohoo:
zie: http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/6-aangeboden/848207-abv-startonderbreker#848207
Gerard
zie: http://www.landroverclubholland.nl/index.php/forum/6-aangeboden/848207-abv-startonderbreker#848207
Gerard
Gerard schrijft:
Als het echt moet van de verzekering en er is geen andere verzekering te vinden is het een oplossing. Maar ik heb eens een paar weken in een Peug van de baas gereden met zo'n pincode slot erin. GEK wordt je daarvan!! Iedere keer die code intoetsen, ook als je alleen even getankt hebt oid. Doe mij maar een ab of keyfob. :P :P
M'n geheugen laat me "wel eens wat" in de steek ...
Gerard
Als het echt moet van de verzekering en er is geen andere verzekering te vinden is het een oplossing. Maar ik heb eens een paar weken in een Peug van de baas gereden met zo'n pincode slot erin. GEK wordt je daarvan!! Iedere keer die code intoetsen, ook als je alleen even getankt hebt oid. Doe mij maar een ab of keyfob. :P :P
Edward van Vugt
met zo'n keypad krijg je echt gevoel van Pinnen voor gebruik :P..
ik weet niet of ik straks dezelfde vraag / eis krijg van mijn verzekering. misschien eens navragen, maar ik zou wel voor een pennetje of sleutel gaan.. die pincode is leuk, maar iedereen kan ook mee kijken als je hem intypt..
Verder ben ik wel benieuwd hoe goed die systemen tegen water kunnen gezien ik mijn laro vooral wil gebruiken om buiten de gebaande paden te rijden en de nodige waterbakken mee te pakken ;)
ik weet niet of ik straks dezelfde vraag / eis krijg van mijn verzekering. misschien eens navragen, maar ik zou wel voor een pennetje of sleutel gaan.. die pincode is leuk, maar iedereen kan ook mee kijken als je hem intypt..
Verder ben ik wel benieuwd hoe goed die systemen tegen water kunnen gezien ik mijn laro vooral wil gebruiken om buiten de gebaande paden te rijden en de nodige waterbakken mee te pakken ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen