Ik ben lekker aan het klussen met de pas aangeschafte landrover 88 serie 3. Ik ga 2 kruiskoppelingen vervangen Bedrading heb ik nieuwe onderdelen voor bestelt en wordt opgelost, olie-luchtfilter uitgebaggert en als ik zeg uitgebaggert bedoel ik ook uitgebaggert enz.....lekker bezig dus :P . Nu wil ik voor de vakantie ook de olieën gaan vervangen. De motorolie is duidelijk maar de versnellingsbak nog niet...hoeveel olie gaat daar in? en wat is een tussenbak? moet die olie ook vervangen worden?
tips tips tips alles is welkom ;)
Jaap :P
HELP ik ben een leek
Re:HELP ik ben een leek
Ducati1 schrijft:
Heb je hier wat aan?
Je tussenbak is de "versnellingsbak" die je hoge/lage gearing regelt en er voor zorgt dat je 4 wielen aan kunt drijven. Ook daar wil je de olie van vervangen.
Over de exacte hoeveelheden is hier volgens mij al een aantal keer geschreven, gebruik even de zoekfunctie en als er niemand eerder reageert kan ik vanavond wel even in de boeken duiken voor je.
Ik ben lekker aan het klussen met de pas aangeschafte landrover 88 serie 3. Ik ga 2 kruiskoppelingen vervangen Bedrading heb ik nieuwe onderdelen voor bestelt en wordt opgelost, olie-luchtfilter uitgebaggert en als ik zeg uitgebaggert bedoel ik ook uitgebaggert enz.....lekker bezig dus :P . Nu wil ik voor de vakantie ook de olieën gaan vervangen. De motorolie is duidelijk maar de versnellingsbak nog niet...hoeveel olie gaat daar in? en wat is een tussenbak? moet die olie ook vervangen worden?
tips tips tips alles is welkom ;)
Jaap :P
Heb je hier wat aan?
Je tussenbak is de "versnellingsbak" die je hoge/lage gearing regelt en er voor zorgt dat je 4 wielen aan kunt drijven. Ook daar wil je de olie van vervangen.
Over de exacte hoeveelheden is hier volgens mij al een aantal keer geschreven, gebruik even de zoekfunctie en als er niemand eerder reageert kan ik vanavond wel even in de boeken duiken voor je.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002