Ik ben lekker aan het klussen met de pas aangeschafte landrover 88 serie 3. Ik ga 2 kruiskoppelingen vervangen Bedrading heb ik nieuwe onderdelen voor bestelt en wordt opgelost, olie-luchtfilter uitgebaggert en als ik zeg uitgebaggert bedoel ik ook uitgebaggert enz.....lekker bezig dus :P . Nu wil ik voor de vakantie ook de olieën gaan vervangen. De motorolie is duidelijk maar de versnellingsbak nog niet...hoeveel olie gaat daar in? en wat is een tussenbak? moet die olie ook vervangen worden?
tips tips tips alles is welkom ;)
Jaap :P
HELP ik ben een leek
Re:HELP ik ben een leek
Ducati1 schrijft:
Heb je hier wat aan?
Je tussenbak is de "versnellingsbak" die je hoge/lage gearing regelt en er voor zorgt dat je 4 wielen aan kunt drijven. Ook daar wil je de olie van vervangen.
Over de exacte hoeveelheden is hier volgens mij al een aantal keer geschreven, gebruik even de zoekfunctie en als er niemand eerder reageert kan ik vanavond wel even in de boeken duiken voor je.
Ik ben lekker aan het klussen met de pas aangeschafte landrover 88 serie 3. Ik ga 2 kruiskoppelingen vervangen Bedrading heb ik nieuwe onderdelen voor bestelt en wordt opgelost, olie-luchtfilter uitgebaggert en als ik zeg uitgebaggert bedoel ik ook uitgebaggert enz.....lekker bezig dus :P . Nu wil ik voor de vakantie ook de olieën gaan vervangen. De motorolie is duidelijk maar de versnellingsbak nog niet...hoeveel olie gaat daar in? en wat is een tussenbak? moet die olie ook vervangen worden?
tips tips tips alles is welkom ;)
Jaap :P
Heb je hier wat aan?
Je tussenbak is de "versnellingsbak" die je hoge/lage gearing regelt en er voor zorgt dat je 4 wielen aan kunt drijven. Ook daar wil je de olie van vervangen.
Over de exacte hoeveelheden is hier volgens mij al een aantal keer geschreven, gebruik even de zoekfunctie en als er niemand eerder reageert kan ik vanavond wel even in de boeken duiken voor je.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Via de vulplug bijvullen totdat de olie eruit stroomt, klaar. Geldt ook voor de versnellingsbak en differentielen.
Ik weet hoe je moet bijvullen maar als ik olie ga kopen wil ik wel weten hoeveel ik ongeveer nodig heb. Gaat er in de tussenbak dezelfde olie als in de versnellingsbak?
Jaap
(ducati met droge platen)
Jaap
(ducati met droge platen)
-
Niels Nagelhout
Stuur me even je mail adres, dan stuur ik je wat grote bestanden (via wetransfer).
Hier vind je veel tabellen met de juiste oliesoorten en waar al je smeernippels zitten etc..
Ook al het verdere onderhoud.
Succes!
Niels
Hier vind je veel tabellen met de juiste oliesoorten en waar al je smeernippels zitten etc..
Ook al het verdere onderhoud.
Succes!
Niels
ik heb de motorolie ververst en de olie uit 2 pluggen van de versnellingsbak laten lopen. Eerlijk gezegd begrijp ik olie verversen van de versnellingsbak en de tussenbak niet echt Heeft iemand een tekening van of een foto van de plek waar ik moet bijvullen? In de handleiding kan ik het niet echt vinden..........
Jaap
Jaap
Ik heb even geen plaatje van een bak van een 88 bij de hand, maar het gaat om het principe, dus hier een plaatje van de bak van een 110:
Er zitten 2 pluggen aan de zijkant (nrs 7 en 11 op het plaatje), de onderste laat je de olie aflopen, door de bovenste weer bijvullen tot het nivo gelijken is aan die vulplug. Let wel even op: eerst de vuldop losdraaien voordat je de olie aflaat. Mocht je de vuldop niet loskrijgen en al de olie er uit hebben laten lopen, dan heb je probleempje. :dry:
Er zitten 2 pluggen aan de zijkant (nrs 7 en 11 op het plaatje), de onderste laat je de olie aflopen, door de bovenste weer bijvullen tot het nivo gelijken is aan die vulplug. Let wel even op: eerst de vuldop losdraaien voordat je de olie aflaat. Mocht je de vuldop niet loskrijgen en al de olie er uit hebben laten lopen, dan heb je probleempje. :dry:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <