het restaureren van een defender naar model 2012

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 18:49

hallo allemaal ik ben nieuw hier

kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is een defender van 30 jaar oud om bouwen naar een defender van 2012
en de motor ombouwen van een 4 cilinder naar een 6 cilinder diesel wat de kosten daar van zijn
weet iemand waar ik het beste onderdelen vandaan kan halen ik wil ook het interieur aanpakken
weet iemand waar ik de daar voor benodigde onderdelen vandaan kan halen en of het mogelijk is om bijvoorbeeld een
ander model landrover het dashboord en interieur in de defender kan zetten een range rover sport bijvoorbeeld
kan iemand mij vertellen bij welk bedrijf ik het beste kan wezen
iedereen alvast bedankt voor jullie reactie alle reacties en suggesties en opmerkingen tot het leiden van een top project

met vriendelijke groet Rob

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor defender_de_gekste » 16 Jul 2012, 20:00

Ik kwam laatste deze opt werk tegen. Lijkt er ook op dat ie helemaal van oud naar nieuw is gemaakt, behalve dan de forward facing seats. En de motor kon ik niet achterhalen. Misschien issie van iemand hier opt forum? Volgens mij heeft de eigenaar ook een Huricane V8, die staat ook wel eens op die plek soms.








Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor JoostKenya » 16 Jul 2012, 20:33

rob bosman schrijft:
en de motor ombouwen van een 4 cilinder naar een 6 cilinder diesel wat de kosten daar van zijn


Heb ik iets gemist? Zit er dan een 6 cilinder in model 2012? :silly:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Edward » 16 Jul 2012, 20:37

Alles kan, is maar net hoeveel werk je wilt verzetten. Body past veel van, maar veel van de Puma body is net anders. Erg tijdrovend. Dash kan ook alles, maar een Sport dash plaatsen is net zoveel werk als een nieuwe ontwerpen en maken. Tis maar net hoe handig je bent.....

Puma blok is ook niet moeilijk, maar dan nam ik een 3.0 Ranger blok...
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor R1200C » 16 Jul 2012, 20:59

Hallo Rob,

Wat wil je precies van je "oude" Defender over houden?
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

rob bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor rob bosman » 16 Jul 2012, 21:10

wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan

DLK
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 Mei 2012, 12:43

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor DLK » 16 Jul 2012, 21:17

Het lijkt mij dan niet echt meer restaureren maar gewoon verbouwen.

Als je wil voldoen aan de eisen die door de RDW gesteld worden is het legaal niet mogelijk.

Als dat geen bezwaar is kun je inderdaad een motor van een nieuwer type in de defender zetten. Alleen zijn dan assen, motor ophangpunten, punten voor vering etc allemaal anders.

Qua body heeft bijvoorbeeld het nieuwere type geen vlakke delen meer bij de wielkasten achterin. De brandstofvulopening zit op een andere plek.

Kortom het zijn echt wel twee geheel verschillende autos

Voor wat betreft het dashboard, ik zag laatst op ebay een schutbord compleet met het nieuwe type dash. Niet goedkoop, maar wel compleet. Vergeet alleen niet dat je bijvoorbeeld alle schakelaars, meters etc. niet zondermeer kunt gebruiken. De nieuwe zullen CAN-systemen hebben en een 30 jaar oude series 3 heeft daar nog nooit van gehoord.

Kortom voor de kosten die je maakt hem echt 2012 model te maken kun je prima 10 jaar wegenbelasting betalen.

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor VeeTee » 16 Jul 2012, 21:19

rob bosman schrijft:
wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan


Ah, je wil eigenlijk een Iveco Massif :silly: :laugh:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Dixo » 16 Jul 2012, 21:23

defender_de_gekste schrijft:
Ik kwam laatste deze opt werk tegen. Lijkt er ook op dat ie helemaal van oud naar nieuw is gemaakt, behalve dan de forward facing seats. En de motor kon ik niet achterhalen. Misschien issie van iemand hier opt forum? Volgens mij heeft de eigenaar ook een Huricane V8, die staat ook wel eens op die plek soms.
*Foto* *foto* *foto*


Ben wel benieuwd of die bult in de motorkap ook echt nodig is omdat `ie een Puma blok kwijt wilde. Zou wel een leuke twist zijn zo in een klassieke kleur met gegalvaniseerde cappings, lift-up deuren en klassiek stoffen interieur.

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor R1200C » 16 Jul 2012, 21:26

rob bosman schrijft:
wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan


Uhm, zelfs een moderne Defender is niet echt het summum van luxe hoor ;)

Maar simpel gezegd:

Airco: die zullen er wel aftermarket te vinden zijn
Electrische ramen: lijkt me haalbaar
Luxe dash: wat is luxe?

Motorgeluid: das nie echt alleen afhankelijk van de motor. Veel meer kun je winnen door de (hele!) auto te isoleren want je hebt met veel meer te maken dan alleen de motor
140: hou er rekening mee dat je dan ook moet kunnen remmen en dat je die krachten van de motor naar de wielen over moet brengen
6 cilinder: waarom niet V8?

Het zal best wat werk zijn maar zeker haalbaar. In de UK rijden er genoeg "hybrides" rond. Daar is een oud onderstel voorzien van een moderne bovenkant.

En ik neem overigens aan dat je er geen enkel bezwaar tegen hebt om je belastingvoordeel te verliezen?
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten