hallo allemaal ik ben nieuw hier
kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is een defender van 30 jaar oud om bouwen naar een defender van 2012
en de motor ombouwen van een 4 cilinder naar een 6 cilinder diesel wat de kosten daar van zijn
weet iemand waar ik het beste onderdelen vandaan kan halen ik wil ook het interieur aanpakken
weet iemand waar ik de daar voor benodigde onderdelen vandaan kan halen en of het mogelijk is om bijvoorbeeld een
ander model landrover het dashboord en interieur in de defender kan zetten een range rover sport bijvoorbeeld
kan iemand mij vertellen bij welk bedrijf ik het beste kan wezen
iedereen alvast bedankt voor jullie reactie alle reacties en suggesties en opmerkingen tot het leiden van een top project
met vriendelijke groet Rob
het restaureren van een defender naar model 2012
-
rob bosman
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16
-
defender_de_gekste
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Ik kwam laatste deze opt werk tegen. Lijkt er ook op dat ie helemaal van oud naar nieuw is gemaakt, behalve dan de forward facing seats. En de motor kon ik niet achterhalen. Misschien issie van iemand hier opt forum? Volgens mij heeft de eigenaar ook een Huricane V8, die staat ook wel eens op die plek soms.


- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
rob bosman schrijft:
Heb ik iets gemist? Zit er dan een 6 cilinder in model 2012? :silly:
en de motor ombouwen van een 4 cilinder naar een 6 cilinder diesel wat de kosten daar van zijn
Heb ik iets gemist? Zit er dan een 6 cilinder in model 2012? :silly:
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Alles kan, is maar net hoeveel werk je wilt verzetten. Body past veel van, maar veel van de Puma body is net anders. Erg tijdrovend. Dash kan ook alles, maar een Sport dash plaatsen is net zoveel werk als een nieuwe ontwerpen en maken. Tis maar net hoe handig je bent.....
Puma blok is ook niet moeilijk, maar dan nam ik een 3.0 Ranger blok...
Puma blok is ook niet moeilijk, maar dan nam ik een 3.0 Ranger blok...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Hallo Rob,
Wat wil je precies van je "oude" Defender over houden?
Wat wil je precies van je "oude" Defender over houden?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
rob bosman
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 Jul 2012, 18:16
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Het lijkt mij dan niet echt meer restaureren maar gewoon verbouwen.
Als je wil voldoen aan de eisen die door de RDW gesteld worden is het legaal niet mogelijk.
Als dat geen bezwaar is kun je inderdaad een motor van een nieuwer type in de defender zetten. Alleen zijn dan assen, motor ophangpunten, punten voor vering etc allemaal anders.
Qua body heeft bijvoorbeeld het nieuwere type geen vlakke delen meer bij de wielkasten achterin. De brandstofvulopening zit op een andere plek.
Kortom het zijn echt wel twee geheel verschillende autos
Voor wat betreft het dashboard, ik zag laatst op ebay een schutbord compleet met het nieuwe type dash. Niet goedkoop, maar wel compleet. Vergeet alleen niet dat je bijvoorbeeld alle schakelaars, meters etc. niet zondermeer kunt gebruiken. De nieuwe zullen CAN-systemen hebben en een 30 jaar oude series 3 heeft daar nog nooit van gehoord.
Kortom voor de kosten die je maakt hem echt 2012 model te maken kun je prima 10 jaar wegenbelasting betalen.
Als je wil voldoen aan de eisen die door de RDW gesteld worden is het legaal niet mogelijk.
Als dat geen bezwaar is kun je inderdaad een motor van een nieuwer type in de defender zetten. Alleen zijn dan assen, motor ophangpunten, punten voor vering etc allemaal anders.
Qua body heeft bijvoorbeeld het nieuwere type geen vlakke delen meer bij de wielkasten achterin. De brandstofvulopening zit op een andere plek.
Kortom het zijn echt wel twee geheel verschillende autos
Voor wat betreft het dashboard, ik zag laatst op ebay een schutbord compleet met het nieuwe type dash. Niet goedkoop, maar wel compleet. Vergeet alleen niet dat je bijvoorbeeld alle schakelaars, meters etc. niet zondermeer kunt gebruiken. De nieuwe zullen CAN-systemen hebben en een 30 jaar oude series 3 heeft daar nog nooit van gehoord.
Kortom voor de kosten die je maakt hem echt 2012 model te maken kun je prima 10 jaar wegenbelasting betalen.
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
rob bosman schrijft:
Ah, je wil eigenlijk een Iveco Massif :silly: :laugh:
wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan
Ah, je wil eigenlijk een Iveco Massif :silly: :laugh:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
defender_de_gekste schrijft:
Ben wel benieuwd of die bult in de motorkap ook echt nodig is omdat `ie een Puma blok kwijt wilde. Zou wel een leuke twist zijn zo in een klassieke kleur met gegalvaniseerde cappings, lift-up deuren en klassiek stoffen interieur.
Ik kwam laatste deze opt werk tegen. Lijkt er ook op dat ie helemaal van oud naar nieuw is gemaakt, behalve dan de forward facing seats. En de motor kon ik niet achterhalen. Misschien issie van iemand hier opt forum? Volgens mij heeft de eigenaar ook een Huricane V8, die staat ook wel eens op die plek soms.
*Foto* *foto* *foto*
Ben wel benieuwd of die bult in de motorkap ook echt nodig is omdat `ie een Puma blok kwijt wilde. Zou wel een leuke twist zijn zo in een klassieke kleur met gegalvaniseerde cappings, lift-up deuren en klassiek stoffen interieur.
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
rob bosman schrijft:
Uhm, zelfs een moderne Defender is niet echt het summum van luxe hoor ;)
Maar simpel gezegd:
Airco: die zullen er wel aftermarket te vinden zijn
Electrische ramen: lijkt me haalbaar
Luxe dash: wat is luxe?
Motorgeluid: das nie echt alleen afhankelijk van de motor. Veel meer kun je winnen door de (hele!) auto te isoleren want je hebt met veel meer te maken dan alleen de motor
140: hou er rekening mee dat je dan ook moet kunnen remmen en dat je die krachten van de motor naar de wielen over moet brengen
6 cilinder: waarom niet V8?
Het zal best wat werk zijn maar zeker haalbaar. In de UK rijden er genoeg "hybrides" rond. Daar is een oud onderstel voorzien van een moderne bovenkant.
En ik neem overigens aan dat je er geen enkel bezwaar tegen hebt om je belastingvoordeel te verliezen?
wat ik over wil houden van de defender
ik wil van de defender een luxe auto maken wil het model zo houden
maar dan het liefst met de luxe aanpassingen van de auto van nu
dus airco navigatie electrische ramen voor en achter een luxe dashboord
bijna geen motor geluid als je rijd en harder rijden dan 140 km per uur als dat mogelijk is
ik heb op een andere discussie gelezen dat er ook een 6 cilinder in kan dus vandaar
heb iemand dit al eens gedaan
Uhm, zelfs een moderne Defender is niet echt het summum van luxe hoor ;)
Maar simpel gezegd:
Airco: die zullen er wel aftermarket te vinden zijn
Electrische ramen: lijkt me haalbaar
Luxe dash: wat is luxe?
Motorgeluid: das nie echt alleen afhankelijk van de motor. Veel meer kun je winnen door de (hele!) auto te isoleren want je hebt met veel meer te maken dan alleen de motor
140: hou er rekening mee dat je dan ook moet kunnen remmen en dat je die krachten van de motor naar de wielen over moet brengen
6 cilinder: waarom niet V8?
Het zal best wat werk zijn maar zeker haalbaar. In de UK rijden er genoeg "hybrides" rond. Daar is een oud onderstel voorzien van een moderne bovenkant.
En ik neem overigens aan dat je er geen enkel bezwaar tegen hebt om je belastingvoordeel te verliezen?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten