R1200C schrijft:
Wat ik trouwens niemand heb zien opperen is dat je ook zonder bijtelling op je inkomen een auto zakelijk kunt rijden waarbij een groot deel van de kosten gewoon voor rekening van de zaak komen...
Dan mag je 'volgens de belastingdienstspelregels' maar 500km privé rijden en moet je een kilometerregistratie bijhouden (ook een leuke hobby!). Of was dit laatste dit jaar vervallen?
Nou heb je het over een (lease)auto die op naam van de zaak staat waarbij alle kosten richting de zaak gaan en de b-dienst het gebruik van die auto ziet als inkomen dat de zaak aan jou uitkeert. Die 500km wordt overigens als de verkeerde partijen het voor het zeggen krijgen straks inclusief woon-werk verkeer... :S
Waar ik op doel is een privé auto die je zakelijk gebruikt. Sowieso mag je daarbij de BTW richting je zaak verschuiven en een aantal andere kosten zakelijk opvoeren. Voorwaarde is wel dat je een x aantal kilometers (of een percentage) zakelijk rijdt.
Ik ben geen expert in deze materie maar die zullen hier vast wel rond lopen. Ons Marie rijdt bijvoorbeeld zo rond en dat scheelt aardig in de duiten...