het restaureren van een defender naar model 2012

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Roger B. » 18 Jul 2012, 15:23

dat je die bijtelling laag wil houden snap ik, maar dat je op het kantje van legaliteit zonodig een oldtimer moet verneuken en oneigenlijk gebruik van de belastingvrijstelling voor oldtimers moet maken, dat is waar ik het moreel onjuist vindt, ja het kan, ja het mag (nog) maar wees eerlijk...juist DOOR dit soort oneigenlijk gebruik is de oldtimer vrijstelling verstrengt en in het gevaar.... precies zoals dat met het grijs kenteken gebeurd is..... JA dan had de wetgever de regel beter moeten formuleren in invullen....

Een belastingvrijstelling voor oldtimers is bedoeld om autotechnisch historisch goed rijdend te houden... niet om "een nieuwe met oud chassisnummer" te rijden zonder belasting te betalen.

DUS bouw een 15+ oude opnieuw op, heb geen last van 1/3 beperkingen en dergelijke en betaal wel wegenbelasting maar geniet van lage bijtelling
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 18 Jul 2012, 15:33

Gelul natuurlijk, voor pebaalde mensen wel en voor anderen het randje of mazen van de belasting wet ;)
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jul 2012, 15:50

heel simpel Ray, het mag, maar moreel is het niet juist....

oldtimers belastingvrij maken is gedaan om mensen de kans te geven een oldtimer in ere te bewaren en AF EN TOE te rijden zonder leeg te lopen op wegenbelasting. Het is nooit de bedoeling geweest dat men die twee of drie auto's waar dat überhaupt mee kan het oude chassis(nummer) voorzien zou van gloednieuwe body en aandrijflijn om er vervolgens dagelijks en veel mee te rijden zonder belasting te betalen.

Het feit dat dit in meer of mindere mate (zijn ook oldtimers waar je niet een gloednieuwe body voor krijgt, maar waar dan een modernere motor ingelepeld wordt ofzo) wel gebeurd en er dus vrij veel oldtimers in al dan niet gemoderniseerde staat gewoon (veel)dagelijks verkeer rijden, is er reden voor dat de overheid paal en perk stelt aan de vrijstelling.

Dus niet de een wel en de ander niet.... het ene gebruik wel en het andere niet en ja de regeling is ooit niet exclusief genoeg opgesteld waardoor er oneigenlijk gebruik gemaakt kon/kan worden.. maar de bedoeling is het nooit geweest
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 18 Jul 2012, 16:44

Tuurlijk heb je daar ook wel gelijk in maar ga me niet vertellen dat je roomser dan de paus bent :P
En of iedereen dat in NL dit wil gaan doen je moet het ook als sport zien om iets voor elkaar te krijgen wat op het randje is en zodra je binnen die lijnen blijft is dat ok en geld speelt dan geen rol.
En die gene die dat doen hebben dat wel degelijk berekend of dat op den duur voordelen oplevert.
En ik ken er toch een paar die dat zo gedaan hebben maar dan niet met landrover maar wel met een G.

klik
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jul 2012, 18:28

nee, ik ben niet roomser dan de paus
maar ik heb gewoon een oldtimer met een motor en dergelijke zoals die in 1965 er in geleverd werd. en reed er nooit anders dan fun ritjes mee, nooit dagelijks verkeer.

ik ben in duitsland gaan wonen met alle nadelen die daar bij horen maar met als voordeel dat die disco en die range een scheintje kosten aan belasting tov de tarieven in NL
gone

tim

Berichtdoor tim » 18 Jul 2012, 20:57

Edward schrijft:
Bovendien moet de btw wel even aftikken en dat moet je dan wel kunnen missen uit je liquiditeit. Dat is voor jouw natuurlijk een eitje, maar als ik op mijn lopende rekening een paar weken 20 ruggen moet missen mag ik dat wel even plannen. :blink: :blink:

:

Shit, ik val door de mand inderdaad.
die 110 bedrijfsauto uit 1989 van me, die heb ik natuurlijk aangeschaft om feeling te krijgen en te behouden met alle henks en ingrids van dit pittoreske landje.
Daarnaast is mijn ervaring dat als je je lekker gewoon onder het volk beweegt, de opdrachten vanzelf binnen stromen.
Niet dat ik dat nodig heb hoor..
Want als het aan mij puur persoonlijk lag reed ik het liefst met mijn italiaanse klussenbus rond.
Welke ?
Nou, die lamborghini Lp 500 s countach, uit 1986.
Ja!!, das geen toeval, wel belastingvrij natuurlijk!.

Daarnaast heb ik in het kader van de 1/3-2/3 regeling in samenspraak met die RDW mannetjes er een zgn HPCU uitvoering van gemaakt, wel helaas met broodtrommel, dat compromisje moest ik dan weer wel maken..

Dus ik rij een Lamborghini LP 500s HCPU countach.
Reete handig met vooral het transport van badkuipen en dergelijke.
Ik heb er ook veel plezier van met stucplaten langer dan 2.60.

:P

Lang leve de verschillende meningen, grijs is zo grijs
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jul 2012, 21:16

:laugh: jij bent echt niet goed wijs nie :lol:
gone

rob bosman

Berichtdoor rob bosman » 18 Jul 2012, 23:58

jongens ik heb dat ik de discussie starten nooit na gedacht
over de reacties die ik zou krijgen en wil niet stoken op het forum
dacht alleen dat er nog wel iemand zou zijn die zon project gedaan heb
en een nieuwe def op geel kenteken met alles er op en er aan een 110 wagon
kost 130 000 euro weet niet hoe je op 81 000 kom?

tim

Berichtdoor tim » 19 Jul 2012, 00:11

Rob, voel je absoluut niet bezwaard!
Je hebt een laten we zeggen levendig topicje ons gebracht.

Kijk eens bij de recente posting van ray(highlander) en klik op zijn "klik"

Neem vervolgens alle commentaren van de prikkers door, meer dan genoeg leesvoer!!
men claimt een geschat bedrag van 60000 voor deze defender.
Heel veel geld, maar ook heel veel defenderauto.
Onderzoek het eens nader.

@ roger: dank je, dat beschouw ik als een compliment!

die 81000: op basis van even de aanname van edward van een ton aan geld voor een nieuwe defender.
Aangezien je ondernemer bent en die auto van de zaak gaat worden heb je dus recht op teruggave van de btw, te weten 19000 , nogmaals op basis van een ton nieuwprijs.

Is de optie van tom vooges geen alternatief: een mooie goede 15 jaar oude p-38?
Toch ook een zeer fraaie wagen, ook te krijgen in (bmw) diesel variant, te weten de 2.5 turbodiesel(met ik meen een intercooler), zoals die lag in de toenmalige 525tds.
Geen tractorpullervoertuig gezien zijn gewicht en "beperkt"blok, maar wel je uberimmergradderaussnelweg cruiser.
Nadeel: de p-38 is voor zover ik weet niet op grijs kenteken te zetten/krijgen, dus qwa MRB hang je aan het gas, helaas.
Maar zoals Tom al aangaf: heel veel auto voor verdomd weinig(bijtellings)geld.
Indien intresse: lees je goed in qwa aanschaf van een P 38, ook die heeft zo zijn potentiele "gebreken", met een goede voorbereiding kun je een hoop uitsluiten.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

rob bosman

Berichtdoor rob bosman » 19 Jul 2012, 00:27

ga ik doen bedankt tim

Terug naar “Techniek”