het restaureren van een defender naar model 2012

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
overlander
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor overlander » 01 Aug 2012, 13:40

Ja hoor, daar begint het al; http://www.telegraaf.nl/binnenland/12666403/__Vervuiling_oldtimers_neemt_toe__.html

>> Ben bang dat door misbruik van de vrijstellingsregeling hier op korte termijn een einde aan zal komen..

vond dit bij dit topic horen omdat misbruik van de regel hier aan bod kwam.

mzzl

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor TomVooges » 01 Aug 2012, 13:45

overlander schrijft:
Ja hoor, daar begint het al; http://www.telegraaf.nl/binnenland/12666403/__Vervuiling_oldtimers_neemt_toe__.html

>> Ben bang dat door misbruik van de vrijstellingsregeling hier op korte termijn een einde aan zal komen..

vond dit bij dit topic horen omdat misbruik van de regel hier aan bod kwam.

mzzl


Moest er ook aan denken toen ik het las op Nu.nl.
______________________________

iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Edward » 01 Aug 2012, 18:15

Laatst had een parlementarïer er op het nieuws erover dat er zoveel oude Mercedessen werden geïmporteerd. Dus hier ligt juist een argument om in je ouwe Defender een Td5 of Puma te hangen. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Landmarcs » 01 Aug 2012, 18:35

Edward schrijft:
Laatst had een parlementarïer er op het nieuws erover dat er zoveel oude Mercedessen werden geïmporteerd. Dus hier ligt juist een argument om in je ouwe Defender een Td5 of Puma te hangen. :P :P



Precies, als je er een moderne motor in hangt dan wordt de auto een stuk schoner.
Gek genoeg tellen ze dit niet mee, wat dan wel weer past is dat qua emissie je ook aan de oude normen wordt gehouden.

Je krijgt geen betere milieu-plakette als je bijv in een auto met origineel een 1º generatie Td5 een 2º generatie Td5 hangt (of nog subtieler: alleen de 2º generatie kop en ECU gebruikt).
Toch is zo'n omgebouwde auto wel weer een stapje schoner.


Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Roger B. » 01 Aug 2012, 21:16

je krijgt bij geen enkele wijziging een betere plakette, tenzij je het laat "prüfen" en laat dat nou erg prijzig zijn.....

als jij de boel ombouwt en een nieuwe uitlaatgas emissie typegoedkeuring laat doen (in einzelabnahme iets van 9000 euro liet ik me laatst wijsmaken) is het wel mogelijk.

overigens is niet alleen de ECU voldoende, de nieuwere td5 heeft ook oa EGR koeling
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor Edward » 01 Aug 2012, 22:57

Overigens ben ik van mening dat voor mrb rijden dezelfde restrictie moet gelden als voor veel oltimer verzekeringen. Als je meer dan 5000km per jaar rojdt met zo'n wagen is het geen hobby voertuig en dien je dus de volle mep te betalen. Dan blijft de mogelijkheid bestaan voor de liefhebber om een wagen op de weg te houden en de mrb ontduikers pak je aan.

Zal wel weer te simpel zijn......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

TomVooges
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 Dec 2007, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor TomVooges » 01 Aug 2012, 23:06

Als je meer dan 5000km per jaar rijdt, is je auto geen hobby meer?! Van de winter naar Polen geweest, straks nog naar de alpen en in de herfst vast en zeker ook nog ergens naar toe. Volgens mij doe ik dat met de range omdat dat mijn hobby is.

Maar goed, mijn verzekering stelt gewoon dat ik ook een auto in mijn bezit moet hebben voor dagelijks gebruik, zonder oldtimer-verzekering. Best slim.
______________________________


iemand een architect nodig?

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 978
Lid geworden op: 10 Mar 2008, 15:44
Contact:

Re:het restaureren van een defender naar model 2012

Berichtdoor R1200C » 02 Aug 2012, 08:58

Edward schrijft:
Overigens ben ik van mening dat voor mrb rijden dezelfde restrictie moet gelden als voor veel oltimer verzekeringen. Als je meer dan 5000km per jaar rojdt met zo'n wagen is het geen hobby voertuig en dien je dus de volle mep te betalen. Dan blijft de mogelijkheid bestaan voor de liefhebber om een wagen op de weg te houden en de mrb ontduikers pak je aan.

Zal wel weer te simpel zijn......


Waarschijnlijk wel, maar inderdaad een of twee extra voorwaarden zouden al kunnen helpen om het "misbruik" te kunnen tegen gaan. Persoonlijk denk ik altijd maar dat elke gunstige regel aan zijn eigen succes ten onder zal gaan als het op geld aan komt. En daar zal dan "het milieu" vaak als argument voor worden gebruikt.

Het afschaffen van de mrb (komt hij weer) en dat compenseren via de brandstof zou dit bijvoorbeeld al kunnen bewerkstelligen. Liefhebbers vinden het niet erg om voor de 5000 km/jaar wat extra te betalen voor hun hobby en de "misbruikers" zullen zo allemaal in een prius worden gepropt...

Hoop wel dat ik snel wakker word uit deze nachtmerrie.........
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten