Ja hoor, daar begint het al; http://www.telegraaf.nl/binnenland/12666403/__Vervuiling_oldtimers_neemt_toe__.html
>> Ben bang dat door misbruik van de vrijstellingsregeling hier op korte termijn een einde aan zal komen..
vond dit bij dit topic horen omdat misbruik van de regel hier aan bod kwam.
mzzl
het restaureren van een defender naar model 2012
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
overlander schrijft:
Moest er ook aan denken toen ik het las op Nu.nl.
Ja hoor, daar begint het al; http://www.telegraaf.nl/binnenland/12666403/__Vervuiling_oldtimers_neemt_toe__.html
>> Ben bang dat door misbruik van de vrijstellingsregeling hier op korte termijn een einde aan zal komen..
vond dit bij dit topic horen omdat misbruik van de regel hier aan bod kwam.
mzzl
Moest er ook aan denken toen ik het las op Nu.nl.
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Laatst had een parlementarïer er op het nieuws erover dat er zoveel oude Mercedessen werden geïmporteerd. Dus hier ligt juist een argument om in je ouwe Defender een Td5 of Puma te hangen. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Edward schrijft:
Precies, als je er een moderne motor in hangt dan wordt de auto een stuk schoner.
Gek genoeg tellen ze dit niet mee, wat dan wel weer past is dat qua emissie je ook aan de oude normen wordt gehouden.
Je krijgt geen betere milieu-plakette als je bijv in een auto met origineel een 1º generatie Td5 een 2º generatie Td5 hangt (of nog subtieler: alleen de 2º generatie kop en ECU gebruikt).
Toch is zo'n omgebouwde auto wel weer een stapje schoner.
Groeten MarcS
Laatst had een parlementarïer er op het nieuws erover dat er zoveel oude Mercedessen werden geïmporteerd. Dus hier ligt juist een argument om in je ouwe Defender een Td5 of Puma te hangen. :P :P
Precies, als je er een moderne motor in hangt dan wordt de auto een stuk schoner.
Gek genoeg tellen ze dit niet mee, wat dan wel weer past is dat qua emissie je ook aan de oude normen wordt gehouden.
Je krijgt geen betere milieu-plakette als je bijv in een auto met origineel een 1º generatie Td5 een 2º generatie Td5 hangt (of nog subtieler: alleen de 2º generatie kop en ECU gebruikt).
Toch is zo'n omgebouwde auto wel weer een stapje schoner.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
je krijgt bij geen enkele wijziging een betere plakette, tenzij je het laat "prüfen" en laat dat nou erg prijzig zijn.....
als jij de boel ombouwt en een nieuwe uitlaatgas emissie typegoedkeuring laat doen (in einzelabnahme iets van 9000 euro liet ik me laatst wijsmaken) is het wel mogelijk.
overigens is niet alleen de ECU voldoende, de nieuwere td5 heeft ook oa EGR koeling
als jij de boel ombouwt en een nieuwe uitlaatgas emissie typegoedkeuring laat doen (in einzelabnahme iets van 9000 euro liet ik me laatst wijsmaken) is het wel mogelijk.
overigens is niet alleen de ECU voldoende, de nieuwere td5 heeft ook oa EGR koeling
gone
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Overigens ben ik van mening dat voor mrb rijden dezelfde restrictie moet gelden als voor veel oltimer verzekeringen. Als je meer dan 5000km per jaar rojdt met zo'n wagen is het geen hobby voertuig en dien je dus de volle mep te betalen. Dan blijft de mogelijkheid bestaan voor de liefhebber om een wagen op de weg te houden en de mrb ontduikers pak je aan.
Zal wel weer te simpel zijn......
Zal wel weer te simpel zijn......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Als je meer dan 5000km per jaar rijdt, is je auto geen hobby meer?! Van de winter naar Polen geweest, straks nog naar de alpen en in de herfst vast en zeker ook nog ergens naar toe. Volgens mij doe ik dat met de range omdat dat mijn hobby is.
Maar goed, mijn verzekering stelt gewoon dat ik ook een auto in mijn bezit moet hebben voor dagelijks gebruik, zonder oldtimer-verzekering. Best slim.
Maar goed, mijn verzekering stelt gewoon dat ik ook een auto in mijn bezit moet hebben voor dagelijks gebruik, zonder oldtimer-verzekering. Best slim.
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:het restaureren van een defender naar model 2012
Edward schrijft:
Waarschijnlijk wel, maar inderdaad een of twee extra voorwaarden zouden al kunnen helpen om het "misbruik" te kunnen tegen gaan. Persoonlijk denk ik altijd maar dat elke gunstige regel aan zijn eigen succes ten onder zal gaan als het op geld aan komt. En daar zal dan "het milieu" vaak als argument voor worden gebruikt.
Het afschaffen van de mrb (komt hij weer) en dat compenseren via de brandstof zou dit bijvoorbeeld al kunnen bewerkstelligen. Liefhebbers vinden het niet erg om voor de 5000 km/jaar wat extra te betalen voor hun hobby en de "misbruikers" zullen zo allemaal in een prius worden gepropt...
Hoop wel dat ik snel wakker word uit deze nachtmerrie.........
Overigens ben ik van mening dat voor mrb rijden dezelfde restrictie moet gelden als voor veel oltimer verzekeringen. Als je meer dan 5000km per jaar rojdt met zo'n wagen is het geen hobby voertuig en dien je dus de volle mep te betalen. Dan blijft de mogelijkheid bestaan voor de liefhebber om een wagen op de weg te houden en de mrb ontduikers pak je aan.
Zal wel weer te simpel zijn......
Waarschijnlijk wel, maar inderdaad een of twee extra voorwaarden zouden al kunnen helpen om het "misbruik" te kunnen tegen gaan. Persoonlijk denk ik altijd maar dat elke gunstige regel aan zijn eigen succes ten onder zal gaan als het op geld aan komt. En daar zal dan "het milieu" vaak als argument voor worden gebruikt.
Het afschaffen van de mrb (komt hij weer) en dat compenseren via de brandstof zou dit bijvoorbeeld al kunnen bewerkstelligen. Liefhebbers vinden het niet erg om voor de 5000 km/jaar wat extra te betalen voor hun hobby en de "misbruikers" zullen zo allemaal in een prius worden gepropt...
Hoop wel dat ik snel wakker word uit deze nachtmerrie.........
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten