wie heeft hier ervaring mee,
ik rij een series lla 2,25 uit 1971
hij laad tijdens het rijden gewoon bij tot ik de lampen aan doe
dan valt hij de laadspanning terug naar 12,3 ongeveer
dynamo is vervangen maar dat bleek het niet te zijn.
ik heb op het forum gezocht maar ik kom zo gouw niets vinden
laadstroom wegval
Re:laadstroom wegval
Ik zou de schakelaar onmiddelijk gaan verdenken.
Of de schakeling.
Derrick
Of de schakeling.
Derrick
Groets, Forbert
1993 H+ST 90- 200Tdi
1993 H+ST 90- 200Tdi
Re:laadstroom wegval
Ja ik wilde vandaag inderdaad de draden na gaan lopen
Maar de schakelaar zelf had ik nog niet aan gedacht
Die neem ik dus ook maar even mee
Bedankt voor zover
Edwin
Maar de schakelaar zelf had ik nog niet aan gedacht
Die neem ik dus ook maar even mee
Bedankt voor zover
Edwin
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:laadstroom wegval
aparte spanningsregelaar die nog niet gechecked is? daar even naar kijken, ook ff de accu door (laten) meten
gone
Re:laadstroom wegval
ik heb de spannings regelaar doorgemeten deze geeft 13.8 dus dat lijkt mij ok
nieuw accu geplaatst 71 amp ,er zat een hele oude 45 amp in
maar nog steeds als in mijn licht aan doe valt de stroom op de accu terug naar 12,4
en verbruikt hij meer dan hij bijlaad
kan ik ergens sluiting hebben in mijn bedrading.
ik zou denken dat er dan een zekering uit moet springen.
nieuw accu geplaatst 71 amp ,er zat een hele oude 45 amp in
maar nog steeds als in mijn licht aan doe valt de stroom op de accu terug naar 12,4
en verbruikt hij meer dan hij bijlaad
kan ik ergens sluiting hebben in mijn bedrading.
ik zou denken dat er dan een zekering uit moet springen.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:laadstroom wegval
13,8 bij lopende motor.... normaal is dat minimaal die 13,8 maar vaak 14,2
zekering springt alleen als er teveel stroom doorheen moet, sluitnig kan ook VOOR de zekering zitten, dus dat zegt niet alles
al eens geprobeerd voor de gein om via een 2watt lampje vanaf de accu spanning op de D+ van de dynamo te zetten? (in stilstand moet het lampje dan branden en als de motor loopt moet het uit zijn) om uit te sluiten dat er in het laadstroomcontroledeel iets mis is?
zekering springt alleen als er teveel stroom doorheen moet, sluitnig kan ook VOOR de zekering zitten, dus dat zegt niet alles
al eens geprobeerd voor de gein om via een 2watt lampje vanaf de accu spanning op de D+ van de dynamo te zetten? (in stilstand moet het lampje dan branden en als de motor loopt moet het uit zijn) om uit te sluiten dat er in het laadstroomcontroledeel iets mis is?
gone
Re:laadstroom wegval
ok daar kan ik wat mee.
ik heb de spanningsregelaar wat opgeschroefd en die geeft nu 14,2
maar moet ik dat meten op de spanningsregelaar zelf of bij de accu.
de accu zit onder mijn stoel en ik wil er ook weer geen schietstoel van maken door mijn accu te overladen.
ik heb de spanningsregelaar wat opgeschroefd en die geeft nu 14,2
maar moet ik dat meten op de spanningsregelaar zelf of bij de accu.
de accu zit onder mijn stoel en ik wil er ook weer geen schietstoel van maken door mijn accu te overladen.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:laadstroom wegval
gemeten op de accu, maar daar zal als alles goed is geen 0,1 volt in zitten.....
wat overigens goed mogelijk is, is dat je massakabel vanaf de accu naar chassis en versnellingsbak slecht contact maakt en daardoor bij grotere belasting een hogere spanningsval geeft
wat overigens goed mogelijk is, is dat je massakabel vanaf de accu naar chassis en versnellingsbak slecht contact maakt en daardoor bij grotere belasting een hogere spanningsval geeft
gone
Re:laadstroom wegval
Ok dan zal ik morgen de boel nog even een keer doormeten
ik heb tussen mijn massakabel een hoofd schakelaar misschien moet ik daar dan ook maar even naar kijken
ik heb tussen mijn massakabel een hoofd schakelaar misschien moet ik daar dan ook maar even naar kijken
Re:laadstroom wegval
ik heb dan toch het vermoeden dat het in de spanningsregelaar zit
of ik heb continu ongeveer 13,55 stationair en rijdend (tot ik mijn lampen aan doe)
en als ik hem heel ietsje strakker zet stationair 13.8 maar rijdend oplopend naar 16.9.
en dat lijkt mijn te veel.of is dat normaal.
zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van.
of ik heb continu ongeveer 13,55 stationair en rijdend (tot ik mijn lampen aan doe)
en als ik hem heel ietsje strakker zet stationair 13.8 maar rijdend oplopend naar 16.9.
en dat lijkt mijn te veel.of is dat normaal.
zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten