Tussenbak schiet uit lage gearing

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re:Tussenbak schiet uit lage gearing

Berichtdoor Edward » 19 Jul 2012, 07:58

Rotteveel schrijft:
Roger B. schrijft:
Heb je nu met de tweede revisie nog eens naar het sper-controlelampje gekeken, en of dat gaat branden als de pook in sper staat, of als het sper daadwerkelijk gespert is pas?

Interessante vraag! Ik dacht altijd optie 2...

Ik denk het niet, ik weet het zeker! En Roger ook want die heb ik hier een gedemonteerd tussenbak laten zien! :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Jul 2012, 21:38

ik wist het uit ervaring daarvoor al, bij mijn D1 ging het lampje heel vaak pas aan nadat ik met rijden iets verschil tussen voor- en achtercardan veroorzaakt had. bij bewegen van de pook bij stilstaand voertuig ging het lampje vaak zat niet aan
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 19 Jul 2012, 21:58

Heren,

Nee niet naar gekeken.
De klus had relatief haast, collega / vriend moest dag erop een 16 daagse trip met klanten rijden en om 4 uur in de middag lag zijn Versnellingsbak nog op de vloer, alsmede reductiebuk en achterdif.Pas om 5 uur arriveerden de nieuwe koppelingsvork en de afstelshims voor achterdif en konden we spul in elkaar bouwen, maar goede nieuws was dat hij om half elf in de avond weer reed :P
Moet wel zeggendat we beschikking haddenove brug en versnellingsbak krik of lift of hoe heet zo'n ding

Testen van lampje ging ook even niet op omdat zijn schakelaar was overleden.

Overigens interresant detail...de as van de schakelvork van hoog / laag was anders als de mijn, bij hem zat het kogeltje en dus de groeven in de as, aan de achterkant van de as, daar waar het bij mij aan de voorkant zat. En aan de voorkant op de as zaten bij he m een soort van geroteerde smeerkanalen ingefreesd (over de lengte as) soort van modificatie dus

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”