Heeft iemand enig idee of de AirLift 1000 balgen ook werken als je met 2" verhoogde veren rondrijd? Onze Defender 90 hangt een beetje achterover met volle vakantie bepakking.
Erno
Iceland here we come :D
Air Lift 1000 en 2" verhoging
Re:Air Lift 1000 en 2" verhoging
Ja hoor B) Bij mij dezelfde situatie.
De balgen drukken niet naar boven en onder, zoals je zou verwachten, maar het worden meer balonnen. Dus ze drukken naar de zijkant.
Eerst even rondrijden zonder ze op te blazen, dan zoeken ze hun positie in de spiraalveren (boven of onder, maakt niet uit).
Daarna opblazen tot max 2,5 bar.
De balgen drukken niet naar boven en onder, zoals je zou verwachten, maar het worden meer balonnen. Dus ze drukken naar de zijkant.
Eerst even rondrijden zonder ze op te blazen, dan zoeken ze hun positie in de spiraalveren (boven of onder, maakt niet uit).
Daarna opblazen tot max 2,5 bar.
Andere landrover rijder, natuurlijk een andere mening...
Ik heb ook net de balgen geinstalleerd en ben toch van mening dat de werking is gebaseerd op het principe van samendrukken (hogere druk, meer 'veerkracht'. De veren zorgen er hierbij voor dat de balg niet zijwaarts kan uitzetten.
Beste oplossing (denk ik);
- andere balgen (volgens mij maakt Airlift ze in verschillende maten)
- mogelijk 'dikkere blokken' in de veren ter vervanging van de airlift blokken.
Dan heb je wel je verhoging, maar verlies je veeruitslag.... (Suboptimaal)
Ben benieuwd naar de ervaringen en/of reacties!
Sven
Ik heb ook net de balgen geinstalleerd en ben toch van mening dat de werking is gebaseerd op het principe van samendrukken (hogere druk, meer 'veerkracht'. De veren zorgen er hierbij voor dat de balg niet zijwaarts kan uitzetten.
Beste oplossing (denk ik);
- andere balgen (volgens mij maakt Airlift ze in verschillende maten)
- mogelijk 'dikkere blokken' in de veren ter vervanging van de airlift blokken.
Dan heb je wel je verhoging, maar verlies je veeruitslag.... (Suboptimaal)
Ben benieuwd naar de ervaringen en/of reacties!
Sven
Ik heb ook meermaals de gewone rode balgen in een veer met lift gestoken en dat werkt prima. Of de balg nu in de hoogte uitzet of in de breedte, hij bemoeilijkt de veer het inveren. Wat ie precies doet heb ik nooit bekeken, dat het wel werkt weet ik wel.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
precies
Ik kreeg zojuist een bevestiging van Paddock dat de zending onderweg is. Volgende week gaan ze eronder en horen jullie of het gelukt is.
Bedankt voor de hulp!
Erno
Bedankt voor de hulp!
Erno
-
Disco RonL
Ik denk ook wel dat wat Edward zegt best zal werken, maar persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven (heb dat destijds ook overwogen zo uit te voeren)om 1,5 to 2inch schijven extra onde de balgen te plaatsen, zodat de balgen echt tot de beoogde hoogte hun werk kunnen doen, gelijk als in een niet verhoogde auto. (maar dat waren mijn gedachte kronkels en heb uiteindelijk niet gekozen voor de lucht balgen maar voor extra zware veren waarvan ik tot op heden geen spijt van heb gehad)
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Succes met testen.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Succes met testen.
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004