chassis verlengen 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Lucas van Lierop

Re:chassis verlengen 110

Berichtdoor Lucas van Lierop » 14 Jul 2012, 08:47

Dat ben ik dus, veel kijkplezier en als je vragen hebt hoor ik het wel: diso 123 part 2

Groet
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jul 2012, 08:52

hey lucas, zo dat bericht achter dat van philip... lijkt het alsof jij lands end bent... :blink: :P (das toch niet zo??)
gone

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 14 Jul 2012, 09:09

Haha nee idd ik ben 'slechts' de Lucas die eerder genoemd werd.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

hurbie

Berichtdoor hurbie » 14 Jul 2012, 18:52

alle topics die ik er over kan vinden geven toch nog wel wat tegenstrijdigheden , mensen die een origenele 127 slechts met veel overtuiging op kenteken krijgen , en andere die schijnbaar moeiteloos een 88 verlengen tot iets wat nooit gebouwd is .

ik kan dus nog wel wat info gebruiken (over het keurings-traject wel te verstaan)

het is me ook nog niet helemaal duidelijk hoe het nu met de 1/3 regeling zit.
sommige geven aan dat het helemaal niet mogelijk is , en andere vertellen weer dat je daar geen rekening mee hoeft te houden omdat je het originele chassis slechts verlengt met een klein "nieuw" stukje.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 14 Jul 2012, 19:10

In alle topics hier heb je vast ook niet gevonden dat er verschillende mensen aanraden om jouw unieke situatie gewoon eens aan degene voor te leggen die het antwoord kan en zal geven: de RDW.

Hier kan iedereen roepen wat hij wil en kun jij daar weer over roepen wat jij wil maar gegarandeerd dat de RDW daar geen enkele boodschap aan heeft.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

hurbie

Berichtdoor hurbie » 14 Jul 2012, 19:20

het is me allemaal duidelijk , zolang je maar geen "moeilijke" vragen stelt is iedereen bereid om een mening te geven.

ik ga zelf het wiel maar weer uitvinden , alle WEL waardevolle bijdragen bedankt.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jul 2012, 19:22

die tegenstrijdigheden die je vindt komen daar omdat jantje het ene beweert en pietje het andere.. zoals joost zegt.... ga gewoon bij deRDW vragen hoe je het moet aanpakken, lieft schriftelijk zodat je terug kunt vallen op hun vooraf gegeven advies.
gone

hurbie

Berichtdoor hurbie » 14 Jul 2012, 19:29

hurbie schrijft:
heeft iemand hier ervaring met het ZELF verlengen van een chassis , en daarna bij de rdw laten keuren ?

daarom begon ik ook mijn verhaal met "heeft iemand ZELF .... "

ik vraag me dan altijd weer af of ik nou zo moeilijk schrijf of dat mensen gewoon niet kunnen lezen , mensen die dit ZELF al eens bij de hand gehad hebben kunnen dus prima antwoord geven.
maar blijkbaar vind "men" het nodig te reageren als ze geen idee van het hele verhaal hebben.

en de RDW bellen daar was ik zelf ook wel opgekomen , ik was gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen die dit ZELF al eens gedaan hebben.

Dixo

Berichtdoor Dixo » 14 Jul 2012, 19:31

Allemaal prima mogelijk. Een 88" + 47" wielbasis erbij bijvoorbeeld, 110 naar 130 is in het begin zelfs af fabriek verlengd.

Overleg even met jouw RDW keuringsstation naar keuze wat jij precies wil gaan doen en hoe zij te werk willen gaan, en ga daar gewoon in mee. Geen enkel probleem allemaal.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 14 Jul 2012, 19:44

hurbie schrijft:
het is me allemaal duidelijk , zolang je maar geen "moeilijke" vragen stelt is iedereen bereid om een mening te geven.

ik ga zelf het wiel maar weer uitvinden , alle WEL waardevolle bijdragen bedankt.

Gast pak je sleutels eens en ga een lekker stuk rijden! Het verlengen van een chassis is best een moeilijke vraag en toch krijg je hier genoeg meningen :P

Zoals je weet zijn verlengingen van het chassis hier aan de orde van de dag en zijn we allemaal RDW keurmeester. Als er dan mensen zijn die je proberen te helpen, op welke manier dan ook, kat jij ze af en trek je je terug in een ivoren toren.

Wat heb ik er aan als jij zonder het hier te vertellen zelf al hebt bedacht dat je met de RDW kunt bellen. Kennelijk heb je dat nog steeds niet gedaan, ben ik natuurlijk een zeikerd en draag ik niet bij aan het perfecte antwoord op je vraag.

Daarbij vind ik het om te proesten dat je verbaasd bent over de reacties die je krijgt terwijl je heel goed weet hoe dit forum en veel van de mensen die hier posten in elkaar zitten.

Je krijgt hier echt wel antwoorden waar je wat mee kunt maar je zult ook door het Land Rover gezever heen moeten.

Overigens: in plaats van het wiel voor de miljardste keer uit te vinden kun je het beter verbeteren en er voor zorgen dat de volgende persoon die ooit zelf zijn chassis wil gaan verlengen niet eens meer de vraag hoeft te stellen maar hem al direct vindt als hij de zoekfunctie gebruikt.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Terug naar “Techniek”