swivels vervangen
Re:swivels vervangen
rechts voor 2 
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:swivels vervangen
hallo Piet,
Het 'ontbrekende' boutje is die starterhole waarover ik al schreef.
verder lijkt het er inderdaad op dat je maar 1 boutje per trommel hebt.
Langs de wielbouten zie ik veel corrosie, goede kans dat die de bewegingsvrijheid van de trommels zeer ernstig belemmeren.
kunnen de naven wel vrij draaien?
Bij mij zat 1 trommel ook goed vast. Wat voorzichtige tikjes aan de achterkant met een zware hamer hielp het loskomen wel.
Opletten dat je alleen de trommel raakt en niet de achterplaat (evt eerst blokje hout tegen de trommel aanzetten en daarop tikken met hamer) en de roest bij de wielbouten met een staalborstel weghalen en evt een klein beetje kruipolie ertussen.
groetjes, Fenna
Het 'ontbrekende' boutje is die starterhole waarover ik al schreef.
verder lijkt het er inderdaad op dat je maar 1 boutje per trommel hebt.
Langs de wielbouten zie ik veel corrosie, goede kans dat die de bewegingsvrijheid van de trommels zeer ernstig belemmeren.
kunnen de naven wel vrij draaien?
Bij mij zat 1 trommel ook goed vast. Wat voorzichtige tikjes aan de achterkant met een zware hamer hielp het loskomen wel.
Opletten dat je alleen de trommel raakt en niet de achterplaat (evt eerst blokje hout tegen de trommel aanzetten en daarop tikken met hamer) en de roest bij de wielbouten met een staalborstel weghalen en evt een klein beetje kruipolie ertussen.
groetjes, Fenna

Re:swivels vervangen
fenix2 schrijft:
Hallo Fenna,
Dat ene bouthe dat er uit is (dus niet de starterhole) ontbrak al toen ik het wiel er af haalde.
De naven kunnen wel vrij draaien. het kost me niet veel moeite om de naaf rond te krijgen (laro staat in lage gearing en versnelling dus kan echt alleen de wielnaven draaien)
ga het vanavond eens proberen met het nog beter schoonmaken en de kruipolie. kijken of ik ze er dan wel af kan krijgen.
dank piet
hallo Piet,
Het 'ontbrekende' boutje is die starterhole waarover ik al schreef.
verder lijkt het er inderdaad op dat je maar 1 boutje per trommel hebt.
Langs de wielbouten zie ik veel corrosie, goede kans dat die de bewegingsvrijheid van de trommels zeer ernstig belemmeren.
kunnen de naven wel vrij draaien?
Bij mij zat 1 trommel ook goed vast. Wat voorzichtige tikjes aan de achterkant met een zware hamer hielp het loskomen wel.
Opletten dat je alleen de trommel raakt en niet de achterplaat (evt eerst blokje hout tegen de trommel aanzetten en daarop tikken met hamer) en de roest bij de wielbouten met een staalborstel weghalen en evt een klein beetje kruipolie ertussen.
groetjes, Fenna
Hallo Fenna,
Dat ene bouthe dat er uit is (dus niet de starterhole) ontbrak al toen ik het wiel er af haalde.
De naven kunnen wel vrij draaien. het kost me niet veel moeite om de naaf rond te krijgen (laro staat in lage gearing en versnelling dus kan echt alleen de wielnaven draaien)
ga het vanavond eens proberen met het nog beter schoonmaken en de kruipolie. kijken of ik ze er dan wel af kan krijgen.
dank piet
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:swivels vervangen
Ik heb laatst ook lopen emmeren om mijn trommels eraf te krijgen. Met wat WD40 ingespoten en daarna met een M10 bout in dat hulpgat (past eigenlijk net niet, heel voorzichtig beginnen) de trommel eraf kunnen krijgen, na wat gehamer op de zijkanten met een rubber hamer.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:swivels vervangen
whoehoe.. heb de trommels er af gekregen na wat aanmoedigingen met de hamer :D.
alleen balen dat ik vond wat ik verwachte.. de linker rem cilinder lekt.
alleen balen dat ik vond wat ik verwachte.. de linker rem cilinder lekt.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:swivels vervangen
ach Piet,
dan weet je in ieder geval waarvoor je je zweet hebt geinvesteerd ;-)
dan weet je in ieder geval waarvoor je je zweet hebt geinvesteerd ;-)

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten