heeft er iemand een goede handleinding voor het vervangen van de ball joint in de Steering Drop Arm? kan dit zonder de arm van hetstuurhuis te halen?
groeten bas
ball joint
Re:ball joint
Hallo Bas,
Het schijnt te kunnen en inderdaad ook gedaan te worden, zelf heb ik overigens altijd de arm van het stuurhuis gehaald of laten halen.
Er is momenteel een handig en goedkoop tooltje te koop bij paddock onm het te doen terwijl de arm nog aan het stuurhuis zit
Luke
Het schijnt te kunnen en inderdaad ook gedaan te worden, zelf heb ik overigens altijd de arm van het stuurhuis gehaald of laten halen.
Er is momenteel een handig en goedkoop tooltje te koop bij paddock onm het te doen terwijl de arm nog aan het stuurhuis zit
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Heb het ook gedaan zonder hem te demonteren. Heb van een paar doppen uit de set en een dikke bout een soort pers gemaakt waarmee je de schaal eruit kunt persen. Verder is het wel even aankl*ten omdat je met de veer erin zit.
Kortom geen hoge wiskunde.... Vereist wel wat tijd en inzicht. Een werkplaats handboek hoe het intern zit erbij is wel handig.
Succes
Kortom geen hoge wiskunde.... Vereist wel wat tijd en inzicht. Een werkplaats handboek hoe het intern zit erbij is wel handig.
Succes
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
Kunt de arm er gewoon op laten zitten. Idd het tooltje bij Paddock bestellen of gewoon met de doppendoos en een bout of lijmklem aan de gang.
Het verwijderen van het schaaltje is niets vergeleken met het demonteren van de Pitmanarm. Spreek uit ervaring, mijne was flink beschadigd doordat ik de kogel niet tijdig had vervangen. Heeft me enkele uren zwoegen gekost, uiteindelijk toch maar de slijptol ter hand genomen en het hele ding eraf geslepen...
Gr.
Erik
Het verwijderen van het schaaltje is niets vergeleken met het demonteren van de Pitmanarm. Spreek uit ervaring, mijne was flink beschadigd doordat ik de kogel niet tijdig had vervangen. Heeft me enkele uren zwoegen gekost, uiteindelijk toch maar de slijptol ter hand genomen en het hele ding eraf geslepen...
Gr.
Erik
-
Roger B.
met het juiste gereedschap isook de pitmanarm er in een kwartiertje af, maar voor het vervangen van het stuurkogelsetje niet nodig.
terugplaatsen ivm veer..... potkrikje er onder met dop oid op het uitein van de krik, borgveer er omheen, tegen dekseltje krikken en zo de veer aandrukken... borgveer er in en krik zakken laten...
terugplaatsen ivm veer..... potkrikje er onder met dop oid op het uitein van de krik, borgveer er omheen, tegen dekseltje krikken en zo de veer aandrukken... borgveer er in en krik zakken laten...
gone