Beste techneuten,
Ik zit met het volgende probleem. Enkele maanden geleden heb ik mijn 90 aan de kant gezet voor zeer groot onderhoud. Wagen is rijdend naar de stalling gegaan. Geen enkel probleem met de bak. Om makkelijk te werken heb ik hem toen in N gezet. Inmiddels zit het werk er voor een deel op en wil ik de wagen weer rijdend krijgen. Krijg ik met geen mogelijkheid de versnelling (tussenbak) uit N. Ik kan hem wel naar achter halen en dan klikt de bak maar hij blijft in N staan. Ik kan dus zonder te koppelen ' roeren' in de bak zonder een centje pijn. Aandrijving heb ik echter niet... Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor de volledigheid, aan de bak is niet gesleuteld, enkel olie tussenbak en oliekeerring uitgaande as achter is vervangen. Verder helemaal niks.
Ik hoop op 'een kleingheidje'...
Hopelijk heeft iemand de gouden tip...
Gr.
Sjoerd
Tussenbak in vrij...
-
Roger B.
Re: Tussenbak in vrij...
zou toch de stang verbinding tussen pook en bak eens goed bekijken (plaat onder cuby box/ middenzitje wegnemen)
gone
Op de stang die Roger beschrijft zit een draaipunt met daarin twee plastic busjes. Heb je de stang losgehad en zijn deze misschien weg? Of versleten? Zo niet even bovenin kijken of de stang nog aan het asje zit.
The sky is not the limit, the ground is
De laatste keer dat ik een klikkende tussenbak hoorde heb ik met Johnny de bak en tussenbak van z'n 130 gewisseld omdat het laatst stukje spline eraf getikt was en de bak dus geen verbinding met de tussenbak had. :huh: :huh:
Ik wil geen paniek zaaien hoor. :P :P
Ik wil geen paniek zaaien hoor. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Tussenbak in vrij...
Aan de bak is niet gesleuteld....maar je hebt wel de keerringen vervangen....?
Dat betekend dat je de tussenbak van de hoofdbak hebt verwijderd?
Als dat zo is, dan denk ik dat het aan de bediening van je tussenbak ligt.....die zal wel niet helemaal goed in elkaar zijn gezet.
Wat ook wel eens voorkomt, is dat je de tunnelcover niet meer op dezelfde manier hebt terug gezet, waardoor het pookje misschien wel tegen de cover aankomt, en dus niet ver genoeg kan om goed te schakelen...
Kijk daar eerst maar eens naar, en dan horen we graag wat de uitkomst is..?!!
Groet
Sander
Dat betekend dat je de tussenbak van de hoofdbak hebt verwijderd?
Als dat zo is, dan denk ik dat het aan de bediening van je tussenbak ligt.....die zal wel niet helemaal goed in elkaar zijn gezet.
Wat ook wel eens voorkomt, is dat je de tunnelcover niet meer op dezelfde manier hebt terug gezet, waardoor het pookje misschien wel tegen de cover aankomt, en dus niet ver genoeg kan om goed te schakelen...
Kijk daar eerst maar eens naar, en dan horen we graag wat de uitkomst is..?!!
Groet
Sander
Re:Tussenbak in vrij...
Ik heb enkel de kering van de uitgaande as achter vervangen. Lijkt me niet dat het daar aan kan liggen (of beter gezegd, ik hoop dat het daar niet aan ligt :dry: )
Ga eens kijken of het aan het 'pookje' ligt. Heb daar meer opmerkingen over gekregen.
Ik hoop nog steeds dat makkelijk gefixed kan worden...
Iedereen dank voor de reacties!!
Gr. Sjoerd
Ga eens kijken of het aan het 'pookje' ligt. Heb daar meer opmerkingen over gekregen.
Ik hoop nog steeds dat makkelijk gefixed kan worden...
Iedereen dank voor de reacties!!
Gr. Sjoerd