Beste all,
tijdens een offroad rit is de raam van mijn voordeur naar beneden gevallen. In het veld heb ik een noodreparatie moeten uitvoeren zonder ¨special tool¨. Hierdoor zijn een aantal bevestingspunten van de binnenbekleding afgebroken.
Wie weet hoe zo´n special tool eruit ziet. Hoe kan ik zelf zo iets maken of zijn er andere trucjes om de binnenbekleding van een puma te verwijderen (zonder schade aan de bevestiginspunten!)
Natuurlijk heb ik al in het werkplaatsboek gekeken maar daar wordt ik niet wijzer van (plaatje M764234)
Johan
verwijderen binnen bekleding voordeur Puma
- vandestraatweg
- JoostKenya
Re:verwijderen binnen bekleding voordeur Puma
Je bedoelt dat je een special tool nodig hebt om de raamzwengel te demonteren?
Het zal niet helemaal de bedoeling zijn, maar ik krijg het met een klein schroevendraaiertje ook voor elkaar. Je moet dat clipje een stukje opschuiven.
Het zal niet helemaal de bedoeling zijn, maar ik krijg het met een klein schroevendraaiertje ook voor elkaar. Je moet dat clipje een stukje opschuiven.
-
Roger B.
ik gebruik een wig van Berner, lijkt op de linkse hier
gone
Maakt niet uit welk "tool" je gebruikt, die rooie nokjes blijven breken en kun je maar beter gewoon op voorraad houden. Ook is het zeker bij de puma niet ongebruikelijk dat het plaatje waar die nok opgeschoven zit uit de deur komt en terug gelijmd moet worden.
Waardeloze kutstructie weer. :( :(
Waardeloze kutstructie weer. :( :(
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
dat plaatje uit de bekleding gebeurde bij de P38 D1, D2, Def 300tdi, TD5 dus waarom niet bij de puma?
dat kun je met geduld en een goede wig vaak wel voorkomen, en zelfs de clips zijn merendeels wel heel te houden, kwestie van de wig op de juiste plek steken en niet bij 10 graden onder nul proberen ;)
dat kun je met geduld en een goede wig vaak wel voorkomen, en zelfs de clips zijn merendeels wel heel te houden, kwestie van de wig op de juiste plek steken en niet bij 10 graden onder nul proberen ;)
gone
- vandestraatweg
Heren bedankt maar weer.
Het betreft inderdaad die rode nokjes en houdertjes in de deur die afgebroken zijn. Ik ga kijken of ik van een stukje ijzer zo´n wig kan laten maken. Wellicht dat het met wat geduld moet lukken.
Andere raam begint ook naar beneden te zaken (je zou zeggen dat de boutjes van het raam (bevestiging raam aan de hefconstructie) tegen wat trilling moeten kunnen ) Misschien wat van dat rode ¨lock spul¨ er tussen.
Aangezien ik nog niet zo lang zelf het onderhoud doe aan mijn LR, ben ik op dit forum meer een ¨nemer¨dan een ¨gever¨. Ik wil dan ook mijn waardering uitspreken voor alle ´gevers´. Als compensatie plaats ik af en toe wat foto´s en reis info.
Johan
Het betreft inderdaad die rode nokjes en houdertjes in de deur die afgebroken zijn. Ik ga kijken of ik van een stukje ijzer zo´n wig kan laten maken. Wellicht dat het met wat geduld moet lukken.
Andere raam begint ook naar beneden te zaken (je zou zeggen dat de boutjes van het raam (bevestiging raam aan de hefconstructie) tegen wat trilling moeten kunnen ) Misschien wat van dat rode ¨lock spul¨ er tussen.
Aangezien ik nog niet zo lang zelf het onderhoud doe aan mijn LR, ben ik op dit forum meer een ¨nemer¨dan een ¨gever¨. Ik wil dan ook mijn waardering uitspreken voor alle ´gevers´. Als compensatie plaats ik af en toe wat foto´s en reis info.
Johan
-
Roger B.
die wiggen zijn van kuststof, en dat is niet voor niets..... met metaal beschadig je de bekleding en de lak van de deur
gone
- vandestraatweg
Dat had ik niet zo snel door. Dan kan ik ze (qua gewicht) wel laten opsturen richting Rwanda
thx Johan
thx Johan